Saxo Bank Group a raportat un profit net de 96 de milioane euro pentru 2022, comparativ cu 102 milioane euro pentru 2021 şi a încheiat, astfel, anul peste estimarea semestrială de 80 de milioane euro, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit comunicatului, mai mulţi factori macro semnificativi au influenţat rezultatele din 2022. Pe partea pozitivă, creşterea dobânzilor a contribuit la creşterea veniturilor din dobânzi, în timp ce scăderea pieţelor de acţiuni a însemnat investitorii au acţionat mai precaut, limitând creşterea veniturilor noastre. Venitul total al Grupului a fost de 599 milioane euro în 2022, comparativ cu 609 milioane euro în 2021.
În ciuda circumstanţelor dificile ale pieţei, Saxo a primit 157.000 de clienţi noi în 2022, iar afluxul pozitiv de noi clienţi a condus la un număr record de 876.000 de clienţi la 31 decembrie 2022, se mai arată în comunicat. Activele totale ale clienţilor până la sfârşitul anului 2022 se ridicau la 79 miliarde euro, faţă de 86 miliarde euro în 2021, iar în 2022 a fost afectat negativ de pieţele de acţiuni în scădere, deşi parţial compensate de finanţarea netă pozitivă de la clienţi de 6 miliarde euro.
Pe parcursul anului 2022, Grupul Saxo Bank a continuat nivelul ridicat de investiţii în platforme, produse şi servicii noi, precum şi digitalizarea în continuare pentru a îmbunătăţi în continuare experienţa clienţilor.
Comentând rezultatele, Kim Fournais, CEO şi fondator al Saxo Bank, a spus: "2022 a fost un an în care am asistat la evenimente geopolitice şi de piaţă care au fost atât devastatoare, cât şi remarcabile. Capacitatea Saxo de a naviga în circumstanţele lumii, ajutându-ne clienţii şi partenerii să se orienteze corect pe pieţe şi să investească pe parcursul macrociclurilor, este motivul pentru care suntem aici".
"Rezultatul nostru din 2022 evidenţiază rezistenţa modelului nostru de afaceri în ceea ce priveşte mixul de clienţi şi produse, precum şi prezenţa geografică, deoarece ne reduce vulnerabilitatea la impactul condiţiilor macroeconomice şi specifice ţării", adaugă CEO-ul Saxo Bank.
Accentul strategic rămâne neschimbat: creşterea bazei de active de clienţi şi îmbunătăţirea ofertei de produse şi platforme în beneficiul clienţilor noştri, se precizează în comunicat. Condiţiile de piaţă pentru 2023 rămân extrem de incerte în ceea ce priveşte volatilitatea pieţei, inflaţia şi ratele dobânzilor şi, ca urmare, Saxo Bank Group se aşteaptă la un profit net în intervalul 85-110 milioane euro pentru 2023.