Peste 30 de profesionişti în Resurse Umane din companii multinaţionale şi româneşti sunt traineri şi tutori pentru 18 studenţi selectaţi din trei centre universitare din ţară - Bucureşti, Iaşi şi Cluj. Timp de două săptămâni, tinerii vor învăţa ce înseamnă să lucreze în domeniul Resurselor Umane, în cadrul Şcolii de Vară HR Club Next Generation. Cursurile sunt împărţite într-o serie de traininguri de comunicare, leadership, dezvoltare personală, planificare de carieră şi abilităţi de prezentare. Seminariile sunt organizate în cinci module care constituie domeniile principale în Resursele Umane: Recrutare şi Selecţie, Training, Relaţii de Muncă şi Legislaţia Muncii, Compensaţii şi Beneficii/Recompense Totale, Design şi Dezvoltare Organizaţională.
"Şcoala de Vară HR Club - ajunsă la a doua ediţie - reprezintă o ocazie unică pentru tinerii studenţi de a intra în contact cu mediul Resurselor Umane în cadrul cursurilor desfăşurate, de a acumula cunoştinţe direct de la unii din cei mai buni specialişti din România şi de a-şi forma o imagine corectă despre domeniul de activitate în care vor să se dezvolte. Suntem convinşi că, la sfârşitul acestui program, studenţii vor putea să aplice informaţiile dobândite în ramura de Resurse Umane către care se vor îndrepta şi să aibă o imagine mult mai clară şi coerentă a propriului viitor profesional.", afirmă domnul Csaba Gergely, Preşedinte HR Club.
La finalul celor două săptămâni de cursuri, participanţii, împărţiţi în 3 echipe, vor susţine câte o prezentare în fata juriului, a cărei subiect este un studiu de caz pe care vor trebui să îl rezolve într-un mod cât mai creativ, oferind soluţii cât mai viabile şi pragmatice. Tutorii şi sponsorii programului formează juriul care va acorda premii şi Certificate de absolvire a Şcolii de Vară HR Club Next Generation.
Specialişti de la Vodafone Romania, PriceWaterhouseCoopers, Corporate Dynamics International, Trend Consult, AVIVA Asigurări de Viaţă, Ernst & Young, Distrigaz Sud, Rompetrol, Romtelecom, Unicredit Tiriac Bank, Coca Cola HBC, Romstal, Codecs şi Kraft Foods se numără printre trainerii şi tutorii participanţilor la Şcoala de Vară HR Club Next Generation.
Cei 18 participanţi au fost aleşi pe baza CV-urilor depuse şi a unui eseu prin care şi-au motivat orientarea spre o carieră în domeniul Resurse Umane. Unul dintre criteriile de selecţie a fost expunerea anterioară a acestora în mediul de Resurse Umane - internship, cursuri acreditate, traininguri, experienţă în organizaţii non-profit sau în companii.
Şcoala de Vară HR Club Next Generation se desfăşoară în perioada 14-28 iulie 2008, iar cei 18 participanţi beneficiază gratuit de cursurile oferite HR Club şi de sponsorii proiectului. Sponsorul oficial al Şcolii de Vară HR Club Next Generation, ediţia a II-a este compania Vodafone Romania. Sponsori ai evenimentului sunt PriceWaterhouseCoopers şi Humangest.