• Cel mai mare producător mondial de nave are în plan să utilizeze sumele astfel obţinute pentru investiţii în tehnologie nouă, rambursarea datoriilor şi capital de lucru
Constructorul sud-coreean de nave Hyundai Heavy Industries Co., cel mai mare din lume, parte a conglomeratului Hyundai Heavy Industries Holdings - alături de filialele sale Hyundai Mipo şi Hyundai Samho -, a stabilit ieri preţul ofertei publice iniţiale (IPO) pe care o va lansa în curând la Bursa din Seul, având în plan să obţină până la 1,1 trilioane de woni (934 de milioane de dolari).
Hyundai Heavy Industries a stabilit că preţul IPO-ului va fi de 60.000 de woni (51,90 de dolari) - limita superioară a intervalul avut în vedere: 52.000-60.000 de woni, conform Reuters.
Constructorul de nave a încheiat vineri procesul de book building, derulat vreme de două zile. În condiţiile în care investitorii instituţionali au depus oferte pentru cumpărarea de noi acţiuni ale companiei, prin această oferta publică iniţială, un total de 1.633 de instituţii naţionale şi străine au participat la procesul menţionat.
"Dorim să le mulţumim tuturor investitorilor instituţionali care au apreciat atât capacitatea noastră, cât şi potenţialul nostru de creştere", a declarat Han Young-seuk, CEO-ul Hyundai Heavy Industries, citat de Korea Herald. Domnia sa a adăugat: "Suntem siguri că societatea noastră va asigura o competitivitate amplă, deschizând un nou capitol prin IPO".
Înainte să intre în alcătuirea indicelui bursier Kospi, la data de 16 septembrie, cele două zile de subscriere publică a acţiunilor constructorului de nave sunt aşteptate să înceapă astăzi. Compania va lansa pe piaţă 18 milioane de acţiuni comune.
Surse din băncile de investiţii locale au declarat că, după viitorul debut pe piaţă, capitalizarea de piaţă a companiei sud-coreene este aşteaptă să ajungă la 5,33 trilioane de woni.
• În semestrul întâi, compania şi-a depăşit ţinta de livrări pe întreg anul
În primele şase luni din 2021, Hyundai Heavy Industries a atras comenzi pentru 50 de nave, în valoare de 7,25 miliarde de dolari, în timp ce ţinta companiei pentru întregul an era de 6,25 miliarde de dolari. Hyundai Heavy Industries a livrat 2.069 de nave către 323 de armatori din 52 de naţiuni, de la înfiinţarea sa, în 1972.
În semestrul întâi din anul curent, Hyundai Heavy a realizat un venit de 3,9 trilioane de woni (3,4 miliarde de dolari), respectiv pierderi operaţionale de 345,1 miliarde de woni. În 2020, compania a avut un venit de 8,3 trilioane de woni şi un câştig operaţional de 32,5 miliarde woni.
• Analiştii cred că momentul lansării IPO-ului Hyundai Heavy este unul bun
Industria construcţiilor navale este unul dintre sectoarele sensibile la schimbările economice. Pe fondul redresării actuale, lansarea IPO-ul Hyundai Heavy în acest moment este catalogată de analişti drept un eveniment pozitiv, conform observatorilor pieţei.
"În mod tradiţional, industria construcţiilor navale a fost un sector cu o performanţă solidă, în special în contextul actual de redresare economică", declară Na Seung-doo, analist la SK Securities, adăugând: "Având în vedere semnele recente de recuperare după pandemie, evoluţia economică va avea o influenţă pozitivă asupra listării Hyundai Heavy Industries". De listarea companiei se ocupă Mirae Asset Securities, Korea Investment & Securities, Credit Suisse Securities, Hana Financial Investment şi KB Securities.
Compania, deţinută integral de Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co., vrea să utilizeze sumele obţinute din IPO pentru investiţii în tehnologie nouă, rambursarea datoriilor şi capital de lucru, potrivit Market Watch. Aproximativ 70% din încasări vor fi alocate dezvoltării de nave ecologice, modernizării şantierelor navale cu tehnologie de inteligenţă artificială şi construirii de instalaţii pe hidrogen.
Comisia Europeană a propus, în luna iulie,includerea shipping-ului în piaţa de tranzacţionare a certificatelor de emisii care funcţionează în blocul comunitar, vizând o industrie care timp de mai mult de un deceniu a evitat sistemul pus la punct de UE pentru a-i taxa pe poluatori.
-----
• Industria transportului maritim propune o taxă pentru accelerarea trecerii la emisii zero de CO2
Principalele asociaţii din industria de transport maritim (shipping) au propus introducerea unei taxe globale pe emisiile CO2 generate de nave, ca să susţină urgentarea eforturilor sectorului pentru a deveni mai verde, transmite Reuters, conform Agerpres.
În condiţiile în care 90% din bunurile tranzacţionate la nivel mondial sunt transportat pe mare, industria globală de profil este responsabilă pentru aproape 3% din emisiile globale de CO2, iar sectorul este supus unor presiuni crescute ca să devină mai verde.
Pentru prima dată, Camera Internaţională de Transport Maritim (ICS) şi Asociaţia Internaţională a Armatorilor de Marfă Uscată (Intercargo) au propus, în comun, introducerea unei taxe bazate pe contribuţiile obligatorii ale navelor cu o capacitate de 5.000 de tone, pentru fiecare tonă de CO2 emisă. Banii colectaţi astfel ar merge spre un fond de climă şi ar urma să fie alocaţi pentru introducerea în porturile din întreaga lume a infrastructurilor necesare pentru aprovizionarea cu carburanţi mai curaţi, precum hidrogen sau amoniac. Această propunere a fost trimisă vineri către Organizaţia Maritimă Internaţională (IMO), o agenţie specializată guvernamentală în cadrul sistemului ONU, cu sediul la Londra.
"Industria de shipping are nevoie de o măsură de piaţă valabilă la nivel global, care va reduce decalajul de preţ dintre combustibilii cu emisii zero de carbon şi carburanţii convenţionali", a spus secretarul general al ICS, Guy Platten.
IMO are programată o reuniune a unui grup de lucru la finele lunii octombrie, înaintea sesiunii din noiembrie a Comitetul pentru protecţia mediului marin, care va aborda şi eforturile legate de reducerea emisiilor de CO2.