• Acţiunile companiei de software, listate pe ATS-ul BVB
Când vine vorba de economiile lor, doi directori "Microsoft România" spun că preferă fondurile mutuale în faţa investiţiei directe la bursă, motivul ţinând mai degrabă de profilul lor de risc.
Cu toate acestea, Michal Golebiewski, director de marketing şi operaţiuni "Microsoft România", şi Cosmin Rublinceanu, directorul financiar al companiei, s-au declarat încântaţi că investitorii locali vor putea avea acces direct la acţiunile companiei pe care o reprezintă, după ce, ieri, titlurile "Microsoft Corp." au fost lansate la tranzacţionare pe sistemul alternativ al Bursei de Valori Bucureşti.
Firma de brokeraj "Tradeville" a dat, ieri, startul tranzacţionării acţiunilor "Microsoft Corp", "Google Inc.", "McDonald's Corp", "JPMorgan Chase&Co" şi "Merck&Co Inc".
Dan Paul, vicepreşedintele BVB, a declarat: "Trăim într-o lume globală, astfel că nu mai avem nevoie de multe eforturi pentru a putea cumpăra acţiuni americane".
Domnia sa a precizat că noile ti-tluri americane sunt ale unor companii de succes, bune exemple pentru investitori, datorită managementului performant.
Valentin Cismaru, directorul general adjunct al "Tradeville", a spus că acţiunile americane aduse în ţara noastră sunt titluri lichide în pieţele lor de bază, platforma ATS a Bursei de Valori Bucureşti fiind o poartă de acces către această li-chiditate de bază.
"Aceste companii ne oferă posibilitatea să participăm la creşterea viitoare a unor companii cu afaceri în ţări cu economii aflate în creştere, precum Asia sau America Latină", a mai spus domnul Cismaru.
În aprilie, "Tradeville" a adus pe bursă titlurile giganţilor americani Apple, Intel, Coca-Cola şi Bank of America.
Brokerul va fi market maker pentru aceste titluri, astfel că inves-titorii au mereu contraparte în tranzacţiile pe care vor să le realizeze.
Casa de brokeraj a început din 2011 să aducă pe ATS-ul BVB acţiuni ale unor companii străine, precum Adidas, Deutsche Telekom, E.On, Christian Dior, Danone, Heineken, L'Oreal, Bayer şi SAP.
• Studiu 2010: Pirateria software - 195 milioane de dolari, în România
Una dintre problemele majore cu care se confruntă Microsoft România este răspândirea ridicată a pirateriei pe piaţa locală de software.
Potrivit unui studiu Business Software Alliance, în 2010, valoarea programelor fără licenţă utilizate în companii s-a ridicat la 195 milioane de dolari, în România, rata pirateriei fiind de 64%.
Potrivit studiului, rata pirateriei software este în scădere constantă în ultimii şapte ani, iar o continuare a eforturilor de educare şi de aplicare a legii ar aduce contribuţii semnificative în economie. Conform studiului, o dublare a ritmului de scădere actual al ratei pirateriei, adică o scădere de 10% în perioada 2010-2013, ar aduce suplimentar 573 milioane de dolari la PIB şi 498 milioane de dolari la veniturile industriei software româneşti, generând în plus 3.711 de locuri de muncă.