SESIZARE LA ASF, RAR, ANPC ŞI POLIŢIE ASSAI: 90% dintre societăţile de asigurări decid repararea unor piese avariate şi nu înlocuirea lor

Elena Deacu
Bănci-Asigurări / 16 iunie 2015

În ultimii 2 ani, peste 90% dintre societăţile de asigurări din România au început să emită soluţii tehnice de reparare a unor piese care de fapt ar trebui înlocuite, transmite Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI), care menţionează că a transmis, în acest sens, sesizări la Poliţia Română, Registrul Auto Român (RAR), Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) şi Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).

Potrivit ASSAI, cel mai frecvent, acest fenomen s-a înregistrat în cazul barelor din plastic (material care conţine pe lângă plastic şi fibră de sticlă, răşini şi alte materiale). ASSAI atrage atenţia tuturor proprietarilor de autovehicule din România asupra faptului că repararea bărilor de protecţie din plastic ale autovehiculelor este o operaţie ilegală, neconformă şi care pune în pericol siguranţa rutieră.

Decizia de a repara respectivele piese cu scopul de a reduce costurile de despăgubire a devenit sarcină de serviciu pentru inspectorii de daune, angajaţi ai societăţilor de asigurări, funcţionari care nu poartă nici un fel de răspundere pentru aceste soluţii tehnice aberante, cu grave consecinţe asupra siguranţei în trafic atât pentru conducătorii auto, cât şi pentru pietoni, transmite ASSAI.

Ascoiaţia menţionează că repararea acestor repere nu poate fi efectuată în condiţii de siguranţă pentru că acele piese, atunci când sunt reparate (lipite), îşi pierd caracteristicile necesare de elasticitate şi preluare a şocului în cazul unui impact. Producerea unui accident cu un pieton care este lovit cu o maşină astfel reparată poate face diferenţa dintre un accident cu vătămare corporală şi ucidere din culpă.

Asigurătorii români apelează la astfel de soluţii tehnice pentru că repararea unei bări costa aproximativ 100 de lei, pe când achiziţia uneia noi costă între 800 şi 2.500 de lei în funcţie de marca maşinii.

"Aroganţa cu care societăţi de asigurări străine înţeleg să respecte legile româneşti şi asiguraţii români ne face să ne întrebăm dacă aceste societăţi de asigurări procedează la fel şi în ţările vest-europene", a declarat Cristian Muntean, Preşedinte ASSAI.

În situaţia în care un păgubit RCA sau asigurat CASCO acceptă o asemenea soluţie tehnică, trebuie să se aştepte şi la alte consecinţe.

Dacă bara reparată va fi distrusă într-un viitor accident, asigurătorul îi va despăgubi doar 50% din valoarea piesei noi, pe motiv că piesa de pe autovehiculul său nu a fost nouă, ci reparată. Prin urmare, asiguratul CASCO sau păgubitul RCA va trebui să suporte 50% din valoarea acelei piese.

Păgubitul trebuie să se aştepte de asemenea şi la lipsa unei garanţii tehnice acordate "beneficiarului" pentru niste reparaţii efectuate neconform şi illegal, la deprecierea valorii de revânzare a autovehiculului reparat neconform, precum şi la încadrarea juridică diferită a şoferului într-un dosar penal, în cazul unui accident din care a rezultat uciderea din culpă a unui pieton din cauza unui impact cu o piesă reparată neconform. Acea piesă reparată neconform ar fi putut face diferenţa dintre viaţă şi moarte pentru pietonul accidentat.

"De la Allianz Tiriac şi Asirom - Vienna Insurance Group până la Carpatica şi Astra Asigurări, asistăm la un fenomen care nu poate fi caracterizat decât ca o bătaie de joc la adresa legilor, condiţiilor minime de siguranţă rutieră şi respectul faţă de asiguraţii români prin RCA, nevinovaţi de producerea unui accident. Fenomenul s-a extins însă şi în cazul poliţelor CASCO", se arată într-un comunicat al ASSAI.

"Poate, în acest fel, înţelegem de ce sub 20% dintre şoferi îşi cumpără asigurare CASCO în România şi aproximativ 72 - 74% dintre şoferii români îşi mai cumpără poliţe RCA", a atras atenţia Muntean.

"Reamintim asiguraţilor români că principiul de bază al asigurării este aducerea bunului asigurat la starea iniţială înainte de producerea evenimentului asigurat. Autovehiculele nu au fost puse în circulaţie de către producătorul auto echipate cu piese neconforme care pun în pericol siguranţa rutieră", precizează Presedintele ASSAI.

Opinia Cititorului ( 13 )

  1. Au contract cu o firma care se numeste Super Trafic care repara toate barile la masini. Daca acceptati asta, cand veti avea un nou accident si va este avariata aceiasi bara, veti fi despagubiti doar jumatate, deci este o noua teapa. Ca la oferta: 2 tepe in 1! Promotie!

    Cei de la Avus mi-au dat bara spate la reparat in conditiile in care aceastea era rupta si pe lateral la urechile de prindere, si pe colt dreata cu bucati lipsa din ea. Nu au vrut sa o dea la inlocuit motivand ca se repara fara probleme.

    1. Ce mi se pare aburd e faptul ca li se permite companiilor de asigurari sa repare si nu sa schimbe piesele. E o mare vorba din popor: o ciorba incalzita de mai multe ori, e stricata. Cum ar trebui eu ca sofer auto sa mai am incredere cand ma urc la volanul unei masini cu piese "sudate"? Nu mai sunt nici eu in siguranta si nici ceilalti participanti in trafic. Chiar nu se poate gasi o modalitate sa ii fortam pe colosii asiguratori sa isi indeplineasca atributiile asa cum e normal??

      Dupa cum ne-am obisnuit in Romania ,un pagubit tipa pentru alti 10 pagubiti ,dar tot degeaba. Pentru ca cei care nu tipa sau nu reclama se recunosc invinsi ( pacaliti ),de sistemul bine pus la punct de catre "baietii destepti"

      Pai cum oameni buni sa taci din gura cand esti FURAT pe fata ?? Cum sa-ti platesti o jumatate de capota de vopsit pentru ca era zgariata,,,,poate de un caine in fata blocului???Cum sa-ti repari farul la masina ca asa vrea un asigurator strain? Si cat de multe altele pe care noi, romanii, credem ca daca stam sa vedem la tv astfel de abuzuri si nu ripostam macar printr-o reclamatie facuta la ASF ( chiar daca de multe ori o faci degeaba ) sau la alte institutii abiilitate sa opreasca odata HOTIA asta ?? 

      De ce credeti dvs dragi romani ca proiectul CEETAR ,proiect in care sunt angrenati oameni de specialitate,experti tehnici adevarati ( nu absolventi ai facultatii de litere ) nu este finalizat si nu trece ,ba de o camera ,ba de alta sau nu stiu ce tot le mai trebuie domnilor parlamentari sa valideze un lucru firesc ,care culmea exista peste tot in Europa ,dar la noi nu se poate??? .

      Titlul este comic intradevar ,dar nu f departe de realitate. Nu mai avem mult si vom gasi si o solutie sa indreptam parbrize ,nu noi platitorii de taxe ,ci unii dintre beneficiarii ale acestor TAXE DE SMECHERI. Noi dormim linistiti si ei gasesc solutii. Exact ca in reclama FNI. Iar rezultatul va fi acelasi.....Cativa "prosti" tipa la televizor pentru aceste drepturi care n-i se cuvin, dreptul omului OBLIGAT sa plateasca taxa RCA. Alti prosti sunt pacaliti de beneficiarii taxelor platite. Iar noi ,alti prosti, stam sa ne uitam cum ne prostesc altii......Dar asa e in Romania.... DESTEPTUL PROMITE SI PROSTUL TRAGE NADEJDE!!!

    Legea care ne obliga sa platim RCA la preturi demne de UE ar trebui sa-i oblige pe asiguratori ( care sunt beneficiarii politelor platite ) sa efectueze reparatiile tot la standard UE....

    Este normal dupa ce strangi mormanele de bani sa faci tot posibilul sa nu dai nimic si sa-i dai la STAPANII de afara , TRADAND in acest fel semenii. Toate aceste solutii tehnice incorecte date de catre asa zisii inspectori de dauna ,fac buzunarele mari asiguratorilor si parcul auto romanesc PRAF. "Felicitari" gunoaielor ca ne vand tara si care pentru un salariu si spagi de la service-uri , pun in pericol toti participantii la trafic.

    Cand intra cu curaj institutiile si in piata de asigurari? Acolo este un buboi cat casa, toata lumea tipa, iar institutiile se fac ca nu vad. BAAAAAAAAIIII!!!!! Opriti-va!!! Ajunge!!! DNA la ASF! I!

    Salut Cristi,

    Intr-adevar, faptul ca firmele de asigurari impun repararea unui element de caroserie, ca ulterior, in cazul avarierii aceluiasi element de caroserie, produs in urma unui accident, acest lucru sa constituie un motiv pt diminuarea despagubirii elementului respectiv, cu 50%, arata o fraudare la vedere a asiguratului RCA. 

    Iar faptul ca se intervine in reparatia acelor elemente de caroserie care sunt concepute sa prezinte o rezistenta minima la impact si o deformare studiata de inginerii responsabili cu siguranta pietonului, in cazul unei accidentari a acestuia, tocmai pt a diminua socul resimtit , denota o iresponsabilitate si desconsiderare fata de cetatenii acestei tari, fiecare avand potentiala nesansa de a fi accidentat de o astfel de masina, care a suferit prin " grija" inspectorului genul de reparatii ilustrate anterior.

    Oameni buni, vedem cum in fiecare zi mai apare o informatie despre asiguratori prin care ni se trage inca o palma, noua, platitorilor de RCA dar inca suportam. Bravo noua! Se discuta cu ceva vreme in urma de proiect CEETAR , caruia am inteles ca i se pun bete in roate sa nu se aprobe. Pana unde se va ajunge cu hotia din asigurari? Am auzit ca anumiti asiguratori au facut apel la ambasade sa intervina in favoarea lor, adica in oprirea proiectului. Cum apare o initiativa legislativa care ne poate face viata mai usoara, cum apare si reactia hotilor, prejudiciati de o astfel de hotarare(vezi reactia asiguratorilor si ASF fata de proiectul CEETAR).

    normal, ce, sunt prosti sa le schimbe? lasa, ba, ca merge asa, nu le face nimeni nimic. Vai de noi

    sunt patita, asa fac. degeaba am incercat sa rezolv ceva. 90% dintre societatile de asigurari fac numai mizerii..

    Suntem o tara de smecheri, smecheri care omoara oameni, cred ca nici macar nu isi dau seama de gravitatea faptelor lor. Sunt sigur de fapt...nu ma mai mira nimic. Huooo

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9749
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7790
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3324
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0430
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.9466

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb