Situaţie bizară la Bacalaureat: peste 52.000 de note, modificate

O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea / 12 iulie 2021

Situaţie bizară la Bacalaureat: peste 52.000 de note, modificate

Sistemul de corectare la examenele importante este departe de a fi unul de necontestat, drept dovadă stau şi zecile de mii de note modificate la examenul de Bacalaureat. Situaţia este una neplăcută pentru absolut toată lumea şi scade şi mai mult încrederea în sistem. Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat că rata de promovare la Bacalaureat, după soluţionarea contestaţiilor, este de 69,8%. Cîmpeanu a precizat că 2.467 de candidaţi au promovat Bacalaureatul după contestaţii. În total, au promovat 88.587 de candidaţi. Rata cumulată de promovare la Bacalaureat, înainte de contestaţii, la nivelul ţării, a fost de 67,8%. Ministrului este mulţumit că s-a ajuns la cea mai mare rată de promovare din ultimul deceniu: "În urma analizei contestaţiilor, rata de promovare anul acesta la examenul de Bacalaureat este de aproape 70%. Mai exact, este de 69,8%. Statistic vorbind este cea mai mare rată de promovare din ultimii zece ani, de la intrarea în vigoare a Legii 1, cu excepţia anului 2017. (...) Un lucru pe care urmează să îl analizăm în amănunt - au fost modificate notele pentru aproape 53.000 din 56.000 de contestaţii". Potrivit acestuia, au fost depuse aproape 56.000 contestaţii, în scădere faţă de anul trecut când au fost 63.000. Cîmpeanu a arătat că peste două treimi din note au fost modificate în plus şi o treime în minus din cele aproximativ 53.000 de note modificate în urma contestaţiilor: "Este vorba de 52.874 note care au fost modificate în urma contestaţiilor. Drept urmare un număr de 2.467 de elevi au promovat Bacalaureatul în raport cu situaţia înainte de contestaţii. Avem un număr total de candidaţi promovaţi de 88.587. În valoare absolută promoţia curentă şi promoţii anterioare". Ministrul a afirmat că la originea acestei situaţii se află "subiectivismul uman".

În ceea ce priveşte etapa specială a Evaluării Naţionale, Sorin Cîmpeanu a spus că 66% din candidaţi au luat note peste 5 la română, iar la matematică 30% în timp ce la Limba maternă promovabilitatea a fost de 100%.

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. Dacă din 15 în 15 minute, cu baremul în față corectez aceiași lucrare, voi da de fiecare dată, note diferite ! La mine ,la istorie, diferențele pot fi si de 1,5 puncte !

    Dacă întâlnesc și un coleg grăbit, majoritatea sunt așa deși suntem bine plătiți, e un dezastru  

    Eu când corectez, prefer să văd si puțin dincolo de barem să înțeleg cât este de bine pregătit,dacă stăpânește bine noțiunile istorice,etc Alții, grăbiți, se uită pe barem si bifeaza fără a fi deranjați că elevul îl consideră pe Ștefan un conducător comunist,pe Carol Robert un conducător român, că Unirea realizată de Cuza a fost o greșeală etc. 

    Ce se poate face? Să se dea 2 subiecte,unul din prima parte a manualului celălalt din partea a doua, eventual niște intrebari gen" ce părere aveți despre un eveniment istoric! 

    La subiectele 1si2 să se renunțe, ele creează mari probleme,dau impresia că poți lua cam 5,5 fără să înveți NIMIC!

    Dau si un ex pentru a înțelege: doar o minte bolnavă poate cere unui elev când în text scrie că " Ștefan,domnitor al Moldovei i-a bătut pe turci la Vaslui" să răspundă la întrebarea " cum îl chema pe domnitorul Moldovei " sau "unde i-a bătut Stefan pe turci? La bac așa tampenii? Îi consideri retardati?? 

    Situația e așa la istorie: peste 50 % la liceele mai bune si între 70-80 % la liceele mai slabe ,elevii au convingerea fermă că se poate lua nota 5,5 fără să înveți nimic și din această cauză, cel puțin până la început de mai nimeni nu citește nimic,iar apoi se apucă fără convingere, intră în panică că trebuie să învețe " atâtea date" ,iar mulți renunță definitiv, sau merg pur si simplu la noroc!

    Nu pot învăța un rezumat al lecțiilor de 10 pagini ( pagini nu foi) ! Un rezumat bun de 10 pagini le poate asigura peste 8 ! Și când te gândești că acum 15 ani puteau învăța aprox 200 -300 pagini! 

    E un adevărat dezastru, de care nu profesorii sunt vinovați, sau vinovați în mică măsură ! 

    Stiu că nu veți fi de acord dar asta e realitatea!

    E ca la șomeri dacă le dai lunar 1700 lei adică jumătate din salariul mediu se mai angajează cineva? Cum convingi un elev să învețe când peste jumătate din notă se ia FĂRĂ să se învețe nimic! 

    1. Chapeau, domnule profesor!

      Eu trebuia sa fiu profesor, parintii mei au fost profesori... cunosc destul de bine domeniul (mai asa... de la margine, nu din interior). 

      "Cum convingi un elev să învețe când peste jumătate din notă se ia FĂRĂ să se învețe nimic!" 

      Spunandu-i clar ca ceea ce primesc ei acum e GRATIS.  

      Si adaugandu-i ca mai apoi ca adult va plati sute si mii de euro pe cursuri profesionale CERUTE la locul de munca (asumand ca vor locuri de munca bine platite).  

      Asa ca loaza dracului (ma rog... nu cred ca adolescentii ar percuta bine la acest apelativ.... voiam sa zic "floricica promitatoare" ) ar face mai bine sa exploateze oportunitatile prezente acum, cat sunt gratuite, inainte sa inceapa sa li se ceara bani pentru a face ei mai multi bani. Ei trebuie sa inteleaga ca se afla intr-o fereastra de oportunitate ...pe care o pot folosi pentru o gura de aer proaspat care sa le reimprospateze mintile... sau o pot folosi distructiv :)) aruncandu-se suicidal pe acea fereastra :))).  

      Ei decid ce vor sa faca... oportunitatea le sta la dispozitie.  

      Hei dom'profesor.... poti sa le povestesti si de pilda talantilor din Biblie... (apropo de fereastra de oportunitate oferita de invatamantul gratis) .... aia cu Dumnezeu care a dat un talant cate unei slugi etc... stii care e povestea. Poate in mintile floricelelor promitatoare percuteaza asta.  

      Sau alta idee - extrem de reala, de altfel ... penru loazele care ar zice ... hei profule, la ce sa-mi foloseasca mie istoria? E despre oameni care au murit deja, hmmm .... :) ...Pentru asemenea loaze raspunsul e unul simplu si clasic: pentru ca firea umana, patimile umane, emotiile si gandurile umane sunt aceleasi de la generatie la generatie... omenirea e condamnata sa fie ciclic geniala si idioata. Doar cunoscand istoria putem evita greselile care , altfel, le-am repeta ciclic la infinit. Astfel, loazele poate ar intelege ce diferenta masiva e intre CUNOASTEREA ELITELOR PUTERNICE care conduc societati si IGNORANTA tipica talpii de jos a societatii cea al carei obraz cunoaste zilnic noroiul, pietrisul taios si umilinta. Doar pentru ca nu a invatat la timp.... :) Exact ca o loaza. :)  

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

11 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9740
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5032
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3246
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8944
Gram de aur (XAU)Gram de aur365.2626

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb