Niciun tip de sistem de propulsie nu şi-a pierdut relevanţa, indiferent dacă este vorba de baterii sau celule de combustie, motoare pe benzină sau diesel, arată un sondaj realizat în iunie 2020 de către institutul de cercetare a pieţei Innofact pentru compania Bosch. Pentru anul 2030, însă, cel mai frecvent utilizat sistem de propulsie se preconizează a fi cel de propulsie electrică.
Sondajul arată că dacă cei 2500 de respondenţi din Germania, Franţa şi Marea Britanie ar trebui să opteze mâine pentru un autovehicul nou, unul din doi ar opta pentru un motor cu combustie independent pentru autovehiculul lor principal şi aproximativ unul din trei pentru al doilea autovehicul.
"Cu toate acestea, la întrebarea care ar fi cel mai frecvent utilizat sistem de propulsie în anul 2030, aproximativ 68 de procente dintre cei chestionaţi consideră că propulsia electrică este pe prima poziţie, înaintea modelelor hibrid şi a celor cu combustie. Participanţii la sondaj au recunoscut potenţialul autovehiculelor propulsate cu tehnologia celulelor de combustie, aproximativ unul din trei considerând tehnologia celulelor de combustie drept viitorul mobilităţii", arată sondajul
Stefan Hartung, membru al consiliului de administraţie Robert Bosch GmbH şi preşedinte al sectorului de activitate Soluţii de mobilitate, a comentat rezultatele sondajului: "Mobilitatea electrică este pe cale să câştige cursa, iar aceasta reprezintă o veste bună. Numai în acest an, Bosch investeşte 500 de milioane de euro în acest domeniu. În acelaşi timp, rafinăm continuu motorul cu combustie internă pentru că încă este necesar".
• Respondenţii doresc stimulente pentru toate tipurile de sisteme de propulsie
O altă întrebare a dezvăluit lipsa de prejudecăţi a respondenţilor faţă de sistemele de propulsie de orice tip: când au fost întrebaţi dacă preferă stimulente pentru autovehiculele echipate exclusiv cu motoare cu combustie, pe lângă numeroasele subvenţii guvernamentale pentru autovehicule electrice şi modele hibrid plug-in, 70 de procente dintre europenii chestionaţi au răspuns afirmativ.
Numărul respondenţilor în favoarea stimulentelor guvernamentale pentru achiziţia de autovehicule noi cu un sistem de propulsie convenţional este cel mai mare în Italia, cu 83 de procente şi cel mai mic în Marea Britanie, cu 60 de procente. În Franţa, 77 de procente din respondenţi sunt pentru; în Germania, 62 de procente.
"Stimulentele oferite pentru motoarele moderne cu combustie pot accelera reînnoirea parcului auto, ceea ce ar ajuta, de asemenea, mediul şi clima", spune Hartung.
Puţin sub o treime dintre europeni ar dori ca această subvenţie să fie de cel puţin 9.000 de euro. Această sumă este egală cu reducerea maximă oferită în prezent de guvernul german pentru achiziţionarea unui autovehicul electric.
Sunt notabile două constatări: în primul rând, 72 de procente din locuitorii oraşelor din cele patru ţări europene în care a fost efectuat sondajul consideră că motorul cu combustie merită subvenţionare. În al doilea rând, majoritatea (80 de procente) dintre tinerii între 18 şi 29 de ani susţin, de asemenea, stimulentele pentru autovehiculele cu motoare cu combustie.
• Nu pot trăi fără maşină: răspund în unanimitate europenii chestionaţi
În Europa, este puţin probabil ca statutul autovehiculului şi importanţa acestuia pentru mobilitate să se schimbe în curând. În jur de 60 de procente dintre cei chestionaţi în Germania, Franţa, Italia şi Marea Britanie nu îşi pot imagina viaţa fără un autovehicul, iar o majoritate clară din restul de 40 de procente sunt pregătiţi să renunţe la autovehicul doar pentru o parte din timp.
Nivelul de necesitate al autovehiculelor în Europa rurală este de 77 de procente. De altfel, aceste descoperiri sunt, în linii mari, similare în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 18 şi 29 de ani, dintre care aproximativ jumătate se pronunţă în mod clar în favoarea unui autovehicul. În timp ce 61 de procente dintre cei chestionaţi în Germania şi 47 de procente în Marea Britanie au invocat o flexibilitate mai mare ca fiind cel mai important motiv pentru a avea o autovehicul, 41 de procent dintre respondenţii francezi au declarat că au nevoie de acesta în principal pentru lucru. Spre deosebire de aceştia, 55 de procente dintre italienii chestionaţi preferă autovehiculul faţă de alte forme de mobilitate, pe care le consideră mai puţin confortabile.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 16.12.2020, 09:12)
In 2019 s-au vandut peste 2,1 milioane de masini electrice (cifra care nu include masinile hibrid care nu au incarcare plugg-in). Aceste 2,1 milioane reprezinta 2,6% din totalul de 80,8 milioane masini vandute in 2019. Toate masinile EV in circulatie in decembrie 2019, adica 7,2 milioane EV, reprezinta sub 1% din stocul total de 800- 1000 milioane masini in circulatie.
Fara o revolutie reala in tehnologia bateriilor, toate estimarile de crestere pt piata EV sunt simple fantezii. Poluarea pt producerea bateriilor ar creste fantastic. Costurile cu reciclarea bateriilor in viitorul apropiat sunt enorme. Exista deja 1 milion EV vechi si reciclarea bateriilor inca nici nu a inceput. Abia acum se discuta ce si cum trebuie facut.
Fara subventiile masive de la stat, piata EV nu are nici o sansa sa creasca puternic. Acum se dau subventii intre 0 si peste 10000 dolari pe masina. In SUA, Tesla si GM nu se mai califica pt subventia de 7500$ pt ca au vandut deja peste 200.000 masini EV.
Ca sa dai doar 2000 de dolari subventie pt 80 milioane de masini vandute intr-un an asta inseamna 160 mld dolari pe an. Sunt cifre enorme chiar si in epoca banilor ieftini cu dobanzi negative.
Fara o revolutie reala in tehnologia bateriilor masinile electrice nu au nicio sansa!