În cadrul ediţiei de anul acesta a IFA, Sony şi-a demonstrat o dată în plus capacitatea de inovare tehnologică prin prezentarea câtorva tehnologii şi modele de design ecologice, ce promovează un stil de viaţă bazat pe concepte durabile de design, oferind astfel utilizatorilor o privire asupra stilului de viaţă ecologic al viitorului.
La începutul acestui an, Sony a lansat la nivel european un program de comunicare pe teme de mediu proiectat să confere mai multă transparenţă companiei în privinţa efectelor activităţii sale asupra mediului şi să evidenţieze progresele realizate în acest domeniu. Direcţiile principale ale programului de comunicare sunt reprezentate de progresele Sony în domeniul eficientizării ecologice a produselor şi proceselor companiei, precum şi angajamentul Sony de a-şi reduce amprenta ecologică la nivel global.
Baterii solare cu pigment fotosensibil
Sony desfăşoară activităţi de cercetare ce implică utilizarea de baterii solare cu pigment fotosensibil pentru convertirea energiei solare în energie electrică. Spre deosebire de bateriile solare pe bază de siliciu, bateriile pe bază de pigmenţi fotosensibili nu necesită utilizarea în procesul de fabricare a maşinilor de mari dimensiuni pentru crearea vidului. Mai mult, deoarece pot fi fabricate printr-un proces de producţie ce presupune operaţiuni de imprimare şi vopsire, este de aşteptat ca aceste celule solare să aibă costuri reduse. Producţia acestui nou tip de baterie solară va avea un efect redus asupra mediului datorită cantităţii mai mici de materii prime şi de energie necesară. Bateriile au o performanţă bună în generarea energiei şi în timpul folosirii în interior, în condiţii de iluminare redusă. Sony intenţionează să-şi continue activităţile de cercetare din acest domeniu şi din altele conexe, precum structura celulelor solare, procesele de generare a energiei şi îmbunătăţirea performanţei acestora.
Bateria biologică
Ca urmare a cercetărilor continue desfăşurate în domeniul bateriilor biologice, Sony a prezentat la IFA 2008 un model de baterie care generează electricitatea pe bază de glucoză prin utilizarea enzimelor. Metoda folosită simulează principiile utilizate de organismele vii pentru generarea electricităţii. În luna august 2007, Sony a utilizat un prototip al unei bio-baterii pentru a reda muzică de pe un dispozitiv Walkman. Glucoza este o substanţă derivată din procesul de fotosinteză al plantelor, fiind astfel o sursă regenerabilă de energie disponibilă în cantităţi mari în întreaga lume. Datorită conţinutului bogat în energie al glucozei, bateriile bazate pe utilizarea acestei substanţe au potenţialul de a deveni unul dintre produsele ecologice ale viitorului. Deşi proiectul se află încă în primele stadii de cercetare, Sony intenţionează să comercializeze astfel de eco-baterii imediat ce acestea au atins un nivel de performanţă satisfăcător din punctul de vedere al puterii generate şi al duratei de viaţă.
"Odo" - concept de design axat pe energia cinetică a utilizatorului
Familia "odo" cuprinde cinci propuneri de design pentru produse cu un concept ce demonstrează responsabilitate socială oferind copiilor noi experienţe, dezvoltându-le conştiinţa socială şi valorile ecologice. Familia "odo" are şi scopul de a constitui o sursă de inspiraţie pentru viitor prin faptul că produsele folosesc energia cinetică produsă de corpul utilizatorului pentru a funcţiona şi au un grad ridicat de interactivitate. Energia cinetică este generată prin mişcarea sau rotirea de către utilizator a dispozitivului, creând astfel o nouă formă de divertisment ce economiseşte în acelaşi timp şi energia. Printre modele se află o cameră foto digitală, un dispozitiv pentru vizualizarea fişierelor foto şi video, un set de căşti stereo şi o baterie solară. Conceptul de design "odo" include utilizarea de materiale prietenoase pentru mediul înconjurător, cum ar fi plasticul obţinut din materie vegetală.
Sony este producător de sisteme audio, video, de comunicaţii şi tehnologie a informaţiei pentru consumatorii de pretutindeni sau pentru destinaţii profesionale. Cu afacerile sale din domeniul muzicii, al filmului, jocurilor şi cele din zona online, Sony se poziţionează ca una dintre cele mai importante mărci de bunuri de larg consum din lume. Sony a înregistrat vânzări consolidate anuale de 55,44 miliarde de euro (8.871 miliarde de yeni), pentru anul fiscal încheiat la 31 martie 2008, bazate pe o rată medie de schimb de 160 yeni la 1 euro. Deţine aproximativ 180.500 angajaţi în toată lumea.
În Europa, Sony a înregistrat vânzări consolidate de 12,73 miliarde euro (2.328 miliarde yeni) pentru anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2008. Sony Europa, cu sediul central la Sony Center am Potsdamer Platz din Berlin, este responsabilă pentru afacerile cu produse electronice din Europa şi a înregistrat vânzări consolidate de 9,55 miliarde de euro pentru aceeaşi perioadă.