Lucrările pe şantierul Secţiunii Nuşfalău - Suplacu de Barcău au ajuns la un stadiu fizic de 28%, constructorul turc fiind obligat să crească mobilizarea pentru a recupera întârzierile, semnalează ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, potrivit Agerpres.
"Lucrările pe şantierul Secţiunii Nuşfalău - Suplacu de Barcău (Autostrada Transilvania) au ajuns la un stadiu fizic de 28%. Constructorul turc a fost obligat să crească mobilizarea pentru a recupera întârzierile înregistrate până acum (20% faţă de graficul stabilit în contract). În prezent, 462 de muncitori (cu 173 de utilaje) lucrează, în două schimburi, la terasamente şi la structurile podurilor şi pasajelor", a scris Grindeanu, vineri, pe pagina sa de Facebook.
Potrivit ministrului, lucrările pe cei 13,55 de km au început în februarie 2021 şi, potrivit graficului asumat, trebuie să fie finalizate în prima parte a anului viitor.
Contractul pentru proiectare şi execuţie, în valoare de peste 76 de milioane de euro (fără TVA), a fost semnat în septembrie 2020 cu antreprenorul Nurol Insaat Ve Ticaret A.S.şi este finanţat prin POIM 2014-2020.
1. faceti public contractul Bechtel.
(mesaj trimis de anonim în data de 24.06.2022, 16:09)
Asteptam sa gasiti contractul cu Bechtel la minister.
N-avem autostradă, avem acte de 1,4 miliarde de euro pe câmp! O parte din arhiva de documente Bechtel e aruncată în containere, lângă Timișoara.
Bibliorafturi, dosare și acte, majoritatea distruse de precipitații ori insecte, zac lângă Giroc, Timiș. Toate aparțineau companiei americane Bechtel, cea care a realizat doar 20% din Autostrada Transilvania pentru peste 1,4 miliarde de euro. Contractul cu americanii a fost reziliat acum 8 ani, fix când toată lungimea, 415 kilometri, trebuia să fie gata, iar între timp, dosarele la DNA fie au fost închise, fie disjunse.
Autostrada asta costă triplu acum.