Sistemele de traducere au avansat mult în ultimii ani, iar acum se trece la un nivel superior, unul deja în care atenţia se concentrează pe detalii. Amazon studiază posibilitatea dezvoltării unui sistem care să traducă în timp real diversele tipuri de accent ale vorbitorilor. Compania, potrivit news.ro, a primit un brevet pentru un sistem audio care, în principiu, detectează accentul vorbitorului şi-l transformă în accentul dorit de cel care ascultă.
Ca şi în alte aplicaţii ce ţin de traducerea şi interpretarea limbajului uman, Amazon va folosi un set de algoritmi de învăţare mecanică, fiecare algoritm fiind specializat într-un anumit accent. Procesul de antrenare este deja unul standard pentru învăţarea mecanică: AI-ul va stoca şi va învăţa din mii sau zeci de mii de ore de înregistrări în care este folosit un anumit accent. Obţinerea datelor necesare antrenării AI-ul nu va fi nici ea o mare dificultate pentru Amazon. Compania americană va putea folosi înregistrările realizate de asistentul său virtual, Alexa, şi difuzoarele Echo pe care le comercializează.
Într-o conversaţie dintre două persoane, AI-ul va analiza accentul vorbitorului şi-l va compara cu cele din baza sa de date pentru a determina din ce regiune provine, după care-l va transforma în accentul celei de-a doua persoane. În cazul celei de-a doua persoane, nu mai este nevoie de identificarea accentului şi nici nu ar fi posibil acest lucru dacă aceasta doar ascultă. Aici este doar o chestiune de alegere a accentului dorit pentru traducere dintr-un meniu de configurare.
În afară de învăţarea mecanică, sistemul va folosi şi alţi indicatori care îl va ajuta să identifice un anumit accent. Spre exemplu, acesta va accesa datele de localizare ale dispozitivului vorbitorului. O astfel de tehnologie ar avea aplicaţii în numeroase domenii, de la companiile multinaţionale, la turism şi orice industrie care implică comunicarea în aceeaşi limbă între persoane din diverse regiuni ale globului. Strict pentru Amazon, care vinde produse în toată lumea, un traducător de accente ar putea fi folosit de reprezentanţii departamentului de suport, pentru a comunica mai uşor cu clienţi din alte ţări sau continente. Deşi este vorba doar de un brevet deocamdată, progresul în domeniul învăţării mecanice şi vastele resurse investite de Amazon în acest domeniu, ar trebui să ajute la transformarea în realitate a unei astfel de tehnologii în câţiva ani.