Strauss Coffee, compania care deţine marca Doncafe, cumpără de la Cia Iguacu de Café Soluvel pentru 20 milioane de dolari brandul de cafea solubilă Amigo, comercializat în principal în ţara noastră.
Marca "Amigo" este cunoscută pe piaţa din România încă din 1982 şi a fost evaluată la o cifră netă de afaceri de aproximativ 12,5 millioane de dolari în 2012, iar cota sa de piaţă, în volum, este estimată la aproximativ 1,8% din piaţa de cafea din România, potrivit unui comunicat de presă.
Cele două companii aşteaptă validarea tranzacţiei de către Consiliului Concurenţei.
Strauss Coffee va plăti 20 millione de dolari pentru achiziţia mărcilor, a domeniilor şi a drepturilor exclusive de a folosi formula "Amigo" în România şi Bulgaria. Astfel, compania va deveni proprietarul unic al brand-ului în aceste ţări.
"Achiziţia accentuează şi mai tare poziţia competitivă a Strauss Coffee pe piaţa de cafea din România, dar şi în alte pieţe din Europa Centrala şi de Est. Strauss Coffee, prin Strauss România, intenţionează să continue să dezvolte marca Amigo în regiune", a anunţat Tomer Harpaz, manager interimar al Strauss Coffee.
Compania Strauss Coffee este prezentă pe piaţa din România din 1994 şi este cunoscută mai ales prin marca "Doncafé". Strauss Coffee BV are ca acţionari Grupul Strauss (74,9%) şi TPG Capital (25,1%).