Vânzările Dacia nu vor fi afectate de modificarea taxei de primă înmatriculare, deoarece producătorul are o bază puternică de clienţi în ţară şi exportă tot mai mult, a declarat, joi, pentru NewsIn, vicepreşedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe.
"Nu cred că Dacia va avea luni mai slabe decât până acum (...) Modificarea taxei auto nu va afecta vânzările pentru că avem o clientelă constantă care va rămâne cu noi", a spus Stroe care consideră că "în jur de 30% dintre clienţii de pe piaţă sunt racordaţi la Dacia, dacă nu chiar mai mulţi".
"La programul cu prima de casare şi dacă am fi avut 40.000 de locuri, şi nu doar aproape două mii, tot le-am fi dat pe toate. Dacă Dacia ar decide să-şi lanseze propriul program cu primă de casare cu siguranţă ar mişca piaţa puternic", a mai spus vicepreşedintele Dacia care a adăugat că este mulţumit că exporturile Dacia sunt solide.
Vicepreşedintele Dacia declara, la sfârşitul lunii martie, că dacă taxa auto ar fi suprimată sau redusă masiv, vânzările Dacia pe plan intern ar putea chiar să se înjumătăţească. Stroe a precizat joi că, acum după modificare, nu mai există acest pericol.
În primele trei luni ale anului, vânzările pe piaţa românească de autoturisme Dacia au scăzut cu 16%, până la 18.487 de unităţi, după ce în intervalul ianuarie-martie 2006, cel mai mare producător român vânduse peste 21.000 de maşini. Dacia a avut, în primele trei luni, 30,8% din piaţa auto.
"Am pierdut teren şi din cauza mutărilor făcute de concurenţă care a ajuns să reducă până la 2.000 - 2.500 de euro din preţul maşinilor". Stroe subliniază însă că Dacia se poate baza pe clientela fidelă din ţară, pe oameni care pun banii deoparte pentru a-şi lua o Dacie şi, deci, preferă o maşină autohtonă, dar nouă, în locul uneia din import, la mâna a doua.
Vânzările Dacia pe plan mondial au scăzut cu 2%, în primul trimestru al acestui an, până la aproape 46.000 de unităţi, pe fondul scăderii cu 48% a vânzărilor de vehicule comerciale. Scăderea vânzărilor din România a fost compensată de creşterea cu aproximativ 25% a exporturilor.
Guvernul a anunţat, miercuri, că va prezenta Comisiei Europene o nouă variantă a taxei de înmatriculare auto, care va respecta una dintre cele două cerinţe ale forului european, respectiv diminuarea taxei pe măsură ce creşte vechimea maşinii.
Comisia Europeană a solicitat guvernului să modifice taxa de înmatriculare astfel încât să fie eliminată discriminarea dintre maşinile second hand din România pentru care nu se plăteşte taxa şi cele din alte ţări UE pentru care se plăteşte. De asemenea, Comisia a cerut ca vechimea să nu fie considerată un factor care favorizează poluarea şi, în consecinţă, taxa să nu depăşească valoarea reziduală a maşinii.