Comparativ cu nivelul din 2013, anul acesta sunt cu peste 1,3 milioane mai multe persoane care intenţionează să facă o achiziţie în perioada reducerilor, 38% dintre românii cu vârsta între 18 şi 65 de ani (aproximativ 4,75 milioane) dorind să cumpere ceva de "Black Friday", arată rezultatele studiului Millward Brown România despre evenimentul Black Friday.
Aceştia au răspuns prin "probabil voi cumpăra" sau "sigur voi cumpăra".
Potrivit cercetării, numărul românilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday a ajuns anul acesta la 63% în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, sunt cu aproape o treime mai multe persoane (cu peste 1,7 milioane mai multe persoane) care ştiu acum de Black Friday.
"Succesul evenimentelor Black Friday din anii trecuţi, creşterea numărului de jucători care participă, diversificarea categoriilor cu promoţii, creşterea expunerii media a evenimentului, toate acestea au contribuit la atingerea nivelului ridicat de notorietate a Black Friday în rândul românilor", explică Daniela Lazăr, Managing Director, MillwardBrown România.
La fel ca în anii precedenţi, în rândul bărbaţilor şi al segmentului de tineri (24 - 34 de ani), se observă un nivel al intenţiei de cumpărare semnificativ mai ridicat decât la nivelul populaţiei generale. Faţă de media generală de 13% a celor care au auzit de Black Friday şi spun că "sigur vor cumpăra", în cazul bărbaţilor media urcă la 15% iar în cazul tinerilor la 16%.
"În general, bărbaţii sunt mai entuziaşti decât femeile când vine vorba de cumpărăturile online. O explicaţie este că produsele de care femeile sunt mai interesate (cum ar fi hainele, încălţămintea sau produsele de îngrijire personală), sunt mai degrabă < senzoriale > şi astfel necesită o experienţă directă pentru o validare completă înainte de achiziţie. Satisfacerea acestei nevoie reprezintă în continuare o barieră importantă", completează Daniela Lazăr.
Anul acesta de Black Friday lista de cumpărături este compusă, în medie, din două categorii de produse. Pe această listă se regăsesc cel mai frecvent electrocasnicele mici (36%) cum ar fi aspiratoarele, mixerele, roboţii de bucătărie iar televizoarele (30%) şi telefoanele mobile (20%) le urmează, potrivit intenţiei de achiziţie.
Televizoarele şi telefoanele mobile sunt şi categoriile care înregistrează cea mai mare creştere a intenţiei de cumpărare faţă de 2013. Astfel, sunt cu 11% mai multe persoane în cazul televizoarele şi cu mai multe 9% în cazul telefoanelor mobile.
"Prezenţa eMAG pe primul loc al preferinţelor cumpărătorilor este firească. Retailerul este nu doar iniţiatorul acestui gen de eveniment în România, în urmă cu trei ani, dar şi cel mai activ jucător din piaţa de retail online", mai notează sursa citată.
Cercetarea a fost realizată pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, în rândul a 2.000 de respondenţi din mediul urban şi rural, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani. Interviurile au fost realizate telefonic în perioada: 31 octombrie - 3 noiembrie 2014. Eroarea de eşantionare este de +/-2,2%.
Millward Brown este parte din Kantar, divizia de informaţii pentru afaceri şi consultanţa a WPP.