Numărul firmelor care declară că au întreprins misiuni de consultanţă în afara graniţelor ţării a crescut semnificativ, arată studiul "Piaţa de consultanţă în management din România 2015-2016", realizat de Asociaţia Consultanţilor în Management din România (AMCOR). Procentul firmelor care exportă servicii de consultanţă a fost de 40% în anul 2015, comparativ cu o medie de sub 25% în perioada 2012-2014, potrivit studiului.
De asemenea, studiul demonstrează că, din rândul celor care au derulat în anul 2015 misiuni de consultanţă în afara graniţelor ţării, zona geografică cu cea mai mare pondere a fost Europa de Vest, iar comparativ cu anii trecuţi, ponderea misiunilor de consultanţă întreprinse în America de Nord şi de Sud, Asia şi Orientul Apropiat a scăzut, înregistrând sub şase procente.
În România, sectorul economic care a înregistrat cea mai mare pondere din punct de vedere al cererii de consultanţă în anul curent este cel industrial, cu un procent de 59%, precizează studiul AMCOR. Alte industrii în care firmele de consultanţă îşi pun speranţa pentru generarea de noi proiecte sunt sectorul agriculturii, serviciile de afaceri, turismul şi construcţiile.
AMCOR a lansat ieri Certified Management Consultant Club (CMC Club) care îşi propune să fie o structură informală pentru întâlniri şi discuţii profesionale între consultanţii certificaţi CMC.