Digi şi Vodafone se află în topul preferinţelor consumatorilor care ar urma să-şi încheie un abonament de telefonie mobilă (34% şi, respectiv, 32%), potrivit unui studiu realizat de EXACT Cercetare şi Consultanţă.
Orange reprezintă opţiunea viitoare a 22% dintre români, în timp ce pentru Telekom ar opta doar 12% din cei chestionaţi.
"Interesant de menţionat este faptul că persoanele cu venituri personale lunare ridicate (2000-3000 lei) sunt cele care declară într-o mai mare măsură (42% vs. 34%) că intenţionează să devină clienţii operatorului Digi", subliniază cercetarea, menţionând: "Moldovenii rămân orientaţi către operatorul Orange, 36% dintre aceştia (cu 14% peste media naţională) manifestându-şi interesul viitor pentru abonamentele acestei companii".
Dacă Digi reprezintă prima opţiune a românilor atunci când ne referim la abonamente viitoare, compania coboară pe ultima poziţie atunci când este adusă în discuţie achiziţia viitoare de cartele pre-pay - 7%, conform specialiştilor de la EXACT Cercetare şi Consultanţă. Primii trei operatori de telefonie preferaţi sunt, în acest caz, Vodafone (39%), Orange (34%) şi Telekom (20%).
Cartelele Vodafone sunt vizate în viitor de persoanele cu un venit lunar mai mic de 1000 lei (48%, cu 9% peste media naţionala), în timp ce consumatorii cu un venit mai ridicat, situat între 2000-3000 lei, sunt interesaţi de cartelele Telekom (36% vs. 20%, media naţională). Preferinţa pentru cartelele Orange este extrem de evidentă în cazul persoanelor cu un venit lunar de 3000-4000 lei (72%, cu 38% peste media naţională).
Peste jumătate dintre români (57%) deţin, în prezent, abonament personal la o companie de telefonie mobilă. Un român din 4 optează pentru cartela pre-pay (24%), în timp ce 1 din 5 (18%) deţine atât abonament personal, cât şi cartelă pre-pay.
Cercetarea arată că tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 29 de ani sunt mai puţin orientaţi către abonamente, aceştia preferând cartelele pre-pay. La rândul lor, cei cu vârste cuprinse între 40 şi 60 de ani sunt adepţii abonamentelor, cartelele pre-pay reprezentând opţiunea a doar 11% dintre aceştia.
Principalii clienţi care îşi îndreaptă atenţia către cartelele pre-pay sunt cei cu un venit lunar de sub 1000 de lei (34%). Abonamentele sunt preferate de cei cu un venit lunar situat între 3000 şi 4000 de lei (68%, cu 11% peste media naţională), potrivit studiului citat.
Din perspectiva regiunilor geografice ale ţării, moldovenii sunt singurii care au un comportament diferit faţă de locuitorii celorlalte regiuni: doar 45% deţin un abonament (cu 12% sub media naţională), în timp ce procentul celor care optează pentru cartele pre-pay creşte până la 36% (cu 12% peste media naţională).
Cetăţenii români se declară foarte mulţumiţi de serviciile de telefonie mobilă la care sunt abonaţi - Vodafone (80%), Digi (78%), Orange (74), conform cercetării, care subliniază: "Când vine însă vorba de atribute specifice, constatăm că Digi este compania apreciată pentru aspecte legate de preţ: cele mai bune tarife pentru servicii de internet pe mobil (34%), cele mai bune tarife pentru servicii de voce (31%), cele mai atrăgătoare oferte promoţionale (27%), cele mai bune preţuri pentru telefoanele mobile (24%) şi cele mai bune preţuri pentru tablete sau laptopuri (13%). Vodafone este compania recunoscută pentru cea mai mare arie de acoperire (40%), cel mai bun renume (34%) şi cei mai buni operatori la serviciul relaţii clienţi (21%). În Moldova, însă, Orange este compania care se bucură de cea mai bună reputaţie, beneficiind de aprecierea a 36% dintre locuitori (cu 16% peste procentul înregistrat în cazul Vodafone). Organizarea website-ului şi varietatea produselor oferite de magazinul online sunt apreciate în egală măsura în cazul Vodafone şi Orange (1 din 5 români în ambele cazuri)".
1. foare corect
(mesaj trimis de eu în data de 10.06.2015, 11:48)
Mi se pare foarte precis si corect articolul. Eu am telefon digi si sunt nemultumit de servicii mot-a-mot, insa privind calitatea ajustata cu pretul si optiunile de internet, Digi este OK si cu mult peste Orange. Am avut telefoane in toate retelele si pe o scara a nemultumirii, cel mai nemultumit am fost de Orange (in special aclitatea serviciilor execrabila) apoi de Telekom, Digi si Vodafone. In Romania, acum, Digi si Vodafone sunt OK.