Lipsa educaţiei stomatologice şi veniturile reduse reprezintă principalele motive pentru care jumătate dintre cetăţenii din ţara noastră nu s-au prezentat la un consult stomatologic în ultimele 12 luni, conform unui studiu rea-lizat de Kantar pentru compania Clinicile Dentare Dr. Leahu.
Dacă în ianuarie 2019, 4 din 10 cetăţeni susţineau că nu au fost la stomatolog în cursului anului 2018, în ianuarie 2010, 5 din 10 persoane intervievate au declarat că nu au mers la doctorul dentist în cursul anului trecut. Ţinând cont că studiul a fost realizat pe 267 de persoane, este posibil ca procentul celor care nu au fost la stomatolog în ultimele 12 luni să fie mai mare.
Pe primul loc al cauzelor pentru care cetăţenii nu se prezintă la stomatolog este lipsa educaţiei sanitare sau mai bine zis autoevaluarea medicală pe care şi-o fac viitorii pacienţi. 67,8% dintre respondenţii studiului întocmit pentru Clinicile Dentare Dr. Leahu au susţinut că nu s-au prezentat la doctor deoarece nu au nicio problemă cu dantura.
Pe locul al doilea, dar în procent aproape egal cu cel înregistrat anul trecut, se situează veniturile insuficiente ale cetăţenilor. 40,8% dintre aceştia susţin că nu au bani pentru o intervenţie stomatologică. La acest lucru a contribuit şi plafonul destul de redus al susţinerii financiare de către Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a unei părţi din costurile intervenţiei stomatologice. În acest moment, plafonul CNAS este 1600 lei pentru un medic stomatolog.
Referitor la situaţia de mai sus, medicul stomatolog Ionuţ Leahu a declarat: "Sperăm ca în acest an lucrurile să se schimbe. Suntem singura clinică care avem contract cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi ne vom zbate să ridicăm plafonul şi numărul de medici pentru ca mai mulţi copii să beneficieze de tratamente gratuite".
Conform informaţiilor oferite de fondatorul Clinicilor Dentare Dr. Leahu şi a datelor din studiul întocmit de Kantar, situaţia este gravă şi în domeniul controlului stomatologic al minorilor. Se pare că situaţia din anul 2018, când numai 30% dintre părinţi şi-au dus copiii la medicul stomatolog, nu a cunoscut o îmbunătăţire anul trecut, deşi clinicile de specialitate au făcut eforturi pentru a-i atrage pe cei mici pentru un control al dinţilor.
Doctorul Ionuţ Leahu a precizat: "Este nevoie să continuăm programele de educare şi prevenţie stomatologică şi proiectele demarate anul trecut - printre care se numără Academia Spaţială - pentru a le elimina copiilor teama de doctorul dentist şi pentru a-i atrage mai uşor la un control stomatologic. Educarea şi prevenţia în acest domeniu nu trebuie făcută doar cu copiii, ci este nevoie să concepem programe în acest sens şi pentru adulţi, să investim pentru confortul pacientului care intră într-o clinică stomatologică şi să realizăm o campanie de marketing aplicat, care să ducă la dezvoltarea activităţii noastre".
Din studiul întocmit la începutul acestui an, mai reiese că, dintre persoa-nele care s-au prezentat la stomatolog, 76,9% se duc la cabinete individuale, unde există un singur scaun funcţional, iar numai 23,1% au apelat la serviciile integrate oferite de clinicile stomatologice.
"Îmi doresc ca, prin ceea ce facem, peste 10 ani sau maximum în 20 de ani, pacienţii să aleagă, în proporţie de 75% tratamentul şi intervenţiile în clinicile stomatologice, unde activează adevărate echipe de profesionişti", a adăugat doctorul Ionuţ Leahu.
De altfel, pentru a creşte atractivitatea companiei, Ionuţ Leahu a demarat un amplu program, în urma căruia, în curând, va obţine toate autorizaţiile şi certificările necesare pentru ca 36 de tineri medici stomatologi să îşi facă rezidenţiatul în clinicile sale, sub îndrumarea a 10 mentori certificaţi.
Clinicile Dentare Dr. Leahu este o companie în domeniul stomatologic a cărei activitate şi a cărei cifră de afaceri a crescut exponenţial în ultimii ani. Astfel, dacă în anul 2015, compania avea 31 de angajaţi, la finalul lui 2019 aceasta număra un personal de 315 angajaţi. Dacă pentru anul 2019 cifra de afaceri a fost estimată la 50 milioane lei, pentru 2020 estimarea este de peste 72 milioane lei şi vor fi realizate investiţii de 25 milioane lei. Compania a ajuns la 12 clinici în mai multe judeţe ale ţării, iar următoarele unităţi vor fi deschise în Iaşi, Braşov şi Cluj. Investiţiile în clinici au fost realizate şi cu ajutorul unor obligaţiuni emise de companie şi tranzacţionate la Bursa de Valori Bucureşti.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.01.2020, 09:03)
Degeaba vorbiti de efect daca nu se spune nimic de cauza si nu se indeparteaza cauza sa se reduca efectul.Considerati ca trebuie sa fie toti bolnavi?