Asigurătorii au nevoie de o transformare profundă şi de forţă de muncă specializată, iar în România atragerea unor specialişti în acest domeniu devine o adevărată provocare, arată Raportul EY Insurance Outlook 2020, elaborat pe baza consultărilor cu liderii din domeniu de la nivel global, informează Agerpres.ro.
Alina Dimitriu, Partener, Departamentul de Audit, EY România, a declarat: "Industria asigurărilor trebuie să se reinventeze pentru a răspunde aşteptărilor din ce în ce mai mari din partea clienţilor privind o adevărată experienţă digitală. Noi riscuri apar, cum ar fi cele de cybersecurity, şi, odată cu ele, devine la fel, dacă nu chiar mai importantă, prevenirea acestora şi nu doar administrarea lor. Din păcate, pe o piaţă ca cea din România, afectată de una dintre cele mai mari migraţii ale forţei de muncă, în care numeroase grupuri internaţionale şi-au dezvoltat centre de servicii ("SSC"), atragerea unor specialişti în acest domeniu devine parte a unui adevărat "război" pentru talente. În ciuda acestor provocări, care includ şi nevoia de excelenţă operaţională şi eficienţă a costurilor, în paralel cu administrarea cerinţelor de reglementare, industria are oportunităţi foarte bune de dezvoltare, având în vedere gradul redus de penetrare al asigurărilor şi interesul în creştere pentru produse non-auto (sănătate, componente de investiţii)".
În contextul stagnării activităţii din sectorul asigurărilor, pe fondul nivelului redus al ratelor dobânzii, modificările structurii demografice a consumatorilor din toată lumea şi aşteptările tot mai mari legate de experienţele digitale generează noi riscuri, dar şi oportunităţi pentru jucătorii din acest sector.
Raportul evidenţiază priorităţile şi planurile pentru anul următor prin care companiile de asigurări generale şi de viaţă intenţionează să îşi menţină competitivitatea în această nouă paradigmă.
Conform raportului, asigurătorii consideră că talentele sunt piesa de rezistenţă pentru a valorifica la maximum investiţiile în tehnologie, în transformarea digitală şi în noile modele de afaceri. Dar sectorul are dificultăţi în a atrage oamenii potriviţi, iar asigurătorii ar trebui fie să se repoziţioneze ca firme de tehnologie, fie să comunice mai mult de ce e important acest sector, ce valoarea aduce societăţii şi de ce este atractivă o carieră în asigurări.
Potrivit raportului, printre celelalte priorităţi ale companiilor de asigurări generale şi de viaţă se numără atingerea excelenţei operaţionale şi eficientizarea costurilor, gestionarea presiunilor legislative, digitalizarea distribuţiei, adoptarea tehnologiilor emergente şi inovatoare şi navigarea printre riscurile şi oportunităţile schimbărilor climatice.
Companiile de asigurări generale trebuie să găsească echilibrul potrivit între distribuţia digitală şi cea tradiţională, navigând printre schimbările legislative şi explorând oportunităţile şi ameninţările dezvoltării durabile şi ale schimbărilor climatice. În acelaşi timp, asigurătorii de viaţă vor căuta să îşi eficientizeze costurile, prin testarea de noi propuneri prin intermediul dispozitivelor conectate şi prin oferte de bunăstare financiară care ar putea soluţiona problema nivelurilor extrem de reduse ale ratelor dobânzii.
Raportul arată că printre măsurile cheie pe care trebuie să le ia în 2020 companiile de asigurări (atât generale, cât şi de viaţă) din Europa se numără gestionarea presiunilor legislative persistente, digitalizarea vânzărilor şi distribuţiei şi eficientizarea costurilor, potrivit sursei citate.