Un studiu online GfK România arată că 12% dintre români folosesc servicii de "cloud storage", în vreme ce mai bine de jumătate, deşi nu le utilizează, şi-ar dori să o facă, potrivit unui comunicat de presă al companiei de cercetări de piaţă.
În plus, 4 din 10 români cu acces la Internet au declarat că au auzit de "cloud storage" sau "stocare în cloud".
"Există şi persoane (aproximativ o treime) care sunt mai puţin deschise către astfel de servicii. Ele spun că nu le utilizează şi nu le-ar plăcea să apeleze la ele în viitor. Mai bine de 6 din 10 dintre cei chestionaţi consideră cloud-ul o modalitate de stocare a datelor utilă", mai arată studiul GfK.
Termenul de realitate augmentată este cunoscut pentru 30% dintre participanţii la studiu, iar cel de "Google glasses" (ochelarii Google) pentru 34%. Peste trei sferturi declară că le-ar plăcea să le utilizeze, iar două treimi spun că le consideră utile.
Potrivit sursei citate, 60% au aflat despre posibilitatea de a-şi plăti cumpărăturile în interiorul magazinelor cu ajutorul smartphone-ului şi 37% ştiu despre existenţa Google Wallet. 60% dintre participanţii la studiu se arată chiar dornici să le folosească în viitor.
În ceea ce priveşte Smart TV-urile, ele sunt cunoscute de majoritatea internauţilor (9 din 10). Interesul pentru acest model de televizoare este mare, 83% dintre cei chestionaţi afirmând că şi-ar dori să deţină un astfel de aparat. Aceste intenţii confirmă de altfel datele de vânzări monitorizate de studiul GfK TEMAX care arată că în 2012 numărul de smart TV-uri achiziţionate de români a crescut de trei ori faţă de 2011. Aproape 12 procente dintre utilizatorii de internet declară că au deja un televizor inteligent, iar 88% îl consideră util.
Studiul a fost realizat online, pe un eşantion de 524 persoane utilizatoare de Internet din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 15 şi 54 ani.