Statele Unite continuă să fie liderul mondial în ceea ce priveşte imaginea globală, potrivit GfK Roper Public Affairs & Corporate Communications, o divizie a GfK Custom Research North America împreună cu Simon Anholt, principalul consilier de politici. Rezultatele Indicelui Mărcilor de ţară Anholt-GfK Roper 2010SM (NBI = Indicele Mărcilor de ţară), care măsoară imaginea globală a 50 de ţări, prezintă Statele Unite ale Americii ca deţinând primul loc pentru al doilea an consecutiv în calitate de ţară cu cea mai bună marcă, pe ansamblu, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
România se situează în treimea inferioară a clasamentului celor 50 de naţiuni măsurate privind NBISM global. Punctul forte al ţării noastre este capitolul guvernare, înregistrând cel mai bun scor pentru chestiuni referitoare la pace şi securitate şi protecţia mediului înconjurător. Exporturile reprezintă cea mai slabă componentă de imagine pentru România.
"După ce anul trecut SUA a făcut un salt cu adevărat semnificativ în a se prezenta drept prima naţiune, lucru care a fost stimulat de alegerea preşedintelui Obama, peisajul reputaţiei ţărilor din top 20 a rămas relativ stabil", a declarat Simon Anholt, fondatorul NBI şi consultant independent pentru mai mult de 12 guverne naţionale din întreaga lume.