Mai mult de 60% dintre românii care cumpără vacanţe profitând de reducerile de Black Friday le achiziţionează online, iar cele mai solicitate destinaţii sunt Litoralul românesc, Grecia insulară, Grecia continentală, Bulgaria, Spania şi Turcia, arată un studiu al agenţiei de turism Mareea.
Valoarea medie a vacanţelor achiziţionate în 2013 cu ocazia Black Friday a fost de 375 euro/rezervare, cele mai solicitate destinaţii find: Litoralul românesc (45%) - Grecia insulară - în special zborurile directe către Creta, Rhodos, Corfu şi Zakynthos (28%) - Grecia continentală (12%) - Bulgaria, Spania şi Turcia (10%) - alte destinaţii (munte, revelioane, circuite culturale în Europa) 5%.
Referitor la modalităţile de rezervare, 60 % dintre clienţi aleg exclusiv mediul online, iar diferenţa este reprezentată de prezenţa fizică în agenţiile MAREEA şi de cele efectuate telefonic. Totodată, o altă tendinţă arată că în campaniile Black Friday desfăşurate până în prezent, 35% dintre turiştii care au achiziţionat vacanţe sunt cei care au şi plătit online, 30% prin transferuri bancare şi 35% direct în agenţii, mai arată sursa citată.
Marius Usturoiu, General Manager MAREEA: "Şi în acest an consolidăm trendul pieţei, care este dat de marii jucători din retailul de electronice, care printr-o comunicare agresivă cu piaţa generează solicitări şi aşteptări deosebite din partea clienţilor doritori de vacanţe cu preţuri reduse, pentru vineri, 21 noiembrie, ca dată oficială Black Friday. Turiştii care «vânează» acest tip de oferte cu reduceri maximale de până la 50% sunt în cea mai mare măsură reprezentaţi de cei care aleg să-şi cumpere vacanţele verii 2015 la cele mai avantajoase preţuri. Suntem pregătiţi să facem faţă fluxului mare de solicitări pe care le vom primi vineri şi am suplimentat personalul responsabil de gestionarea fluxurilor de vânzare atât în online cât şi în agenţii, pe tot parcursul zilei".
Raportat la anul 2012, faţă de media zilnică a vânzărilor în luna noiembrie, "Black Friday" a reprezentat o creştere de 450%, iar anul trecut, în 2013, această creştere s-a dublat ajungând la 900%.