Având în vedere că operaţiunile bancare şi serviciile financiare sunt aspecte esenţiale în prezent, Reveal Marketing Research a realizat un studiu pentru a analiza percepţiile românilor despre instituţiile bancare şi cum se identifică aceştia în relaţia de colaborare cu băncile, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit comunicatului, românii îşi simt banii cel mai în siguranţă atunci când folosesc aplicaţiile de banking mobil.
60% dintre români declară că au încredere în aplicaţiile de banking mobil că le ţin în siguranţă banii. Internet bankingul sau site-urile băncilor sunt următoarele în top, cu 59% dintre respondenţi declarându-şi încrederea faţă de acestea.
În bănci în sine au încredere 56% că le vor ţine banii în siguranţă. Generaţia Z şi persoanele peste 55 de ani au încredere semnificativ mai mare în bănci, scorând 65%, respectiv 63%, adaugă comunicatul.
În Google Pay au încredere 46% dintre români, iar în Apple Wallet 41%. Generaţia Z (tinerii 18-24 ani) este singura care are mai multă încredere în Apple Wallet (52%) decât în Google Pay (34%).
Comercianţii online sunt instituţiile în care românii au cea mai mică încredere în ceea ce priveşte siguranţa banilor lor. 31% au încredere în comercianţii online internaţionali, iar 38% în comercianţii online locali. Platformele intermediare care procesează plăţi online între comerciant şi cumpărător se bucură de un scor mai ridicat, 45% dintre respondenţi declarând că au încredere în acestea să le ţină banii în siguranţă.
Românii preferă să apeleze la împrumuturi de la cunoscuţi decât la credite la bănci.