În urma exploziei motorului în timpul zborului de marţi al companiei Southwest Aiirlines, Administraţia Federală pentru Aviaţie a Statelor Unite va ordona verificarea a cel puţin 220 de motoare de avioane, relatează Reutres.
Autoritatea de reglementare intenţionează să finalizeze, în următoarele două săptămâni, o directivă referitoare la existenţa unei deficienţe la un anumit model de motor, care trebuie corectată.
Ordinul, care a fost propus iniţial în august, în urma defectării unui motor, în 2016, în timpul unui alt zbor al Southwest Airlines, va cere inspectarea ultrasonică, în următoarele şase luni, a elicelor tuturor motoarelor CFM56-7B care au efectuat un anumit număr de decolări, în timp ce altele vor trebui verificate în decurs de 18 luni.
Companiile aeriene au apreciat că, pentru că elicele ar fi putut să fi fost reparate şi instalate pe alte motoare, ordinul ar putea afecta peste 220 de motoare CFM56-7B, care sunt fabricate în parteneriat de compania franceză Safran şi General Electric.
Un oficial al Administraţiei Federale pentru Aviaţie a recunoscut că numărul avioanelor ce prezintă defecţiuni ar putea fi mai mare.
Un motor CFM56 al zborului Southwest 1380 a explodat, marţ, în Pennsylvania, la aproximativ 20 de minute de la decolarea de pe aeroportul LaGuardia din New York, cu 149 de persoane la bord, cu destinaţia Dallas. Explozia a propagat schije în fuzelaj şi a spart o fereastră. O pasageră în vârstă de 43 de ani, Jennifer Riordan, director la o bancă, a fost ucisă după ce a fost aspirată parţial în gaura produsă în avion, din cauza decompresiei. Câţiva pasageri au reuşit să o tragă înapoi, dar ea a murit din cauza rănilor.
Imaginile postate pe reţelele de socializare au arătat cum pasagerii îşi pun măştile de oxigen şi ţipă, în timp ce avionul pilotat de un fost pilot de luptă al marinei americane, Tammie Jo Shults, se pregătea să aterizeze în Philadelphia.
Shults şi copilotul său au refuzat să dea declaraţii presei, afirmând că şi-au făcut doar datoria.