Gigantul chinez de comerţ electronic Alibaba a inaugurat duminică primul său magazin din Europa, în centrul comercial intu Xanadú din Madrid, unitatea fiind sub marca AliExpress, divizie de cumpărături adresată consumatorilor, relatează Business Insider.
Noul magazin va funcţiona ca un showroom unde cumpărătorii pot veni, căuta şi testa mixul de produse, pentru ca ulterior să le cumpere online.
Showroomul va prezenta peste 1.000 de produse provenind de la 60 de branduri.
Deschiderea unui magazin fizic în Europa face parte dintr-un plan mai amplu al Alibaba de a-şi mări cota de piaţă la nivel global şi de a concura grupul Amazon, ale cărui venituri anuale sunt de patru ori mai mari decât ale grupului chinez.
Alibaba deţine o cotă de 56% în China, iar baza sa de utilizatori este în creştere rapidă, 674 de milioane de oameni cumpărând în mod activ de pe platforma sa anual. În ultimul trimestru, numărul acestora a crescut cu 121 de milioane. Cu toate acestea, Alibaba este încă în urma Amazon la nivel internaţional, potrivit aceleiaşi surse.
Pentru a reduce acest decalaj, Alibaba a lansat la începutul anului 2018 programul afiliatei AliExpress în Europa. Platforma este asemănătoare cu cea a Amazon, cumpărătorii putând să îşi vândă produsele şi să le trimită clienţilor prin intermediul unei reţele de distribuţie, în schimbul unui comision de vânzare.
Potrivit datelor companiei de analiză Kantar, programul începe să dea rezultate în Spania, care este una dintre cele mai mari pieţe ale Alibaba, alături de Statele Unite şi Rusia.
Alibaba nu are în vedere numai Europa. Compania vrea să îşi dezvolte afacerile en-gros în Statele Unite, acestea având loc prin intermediul platformei Alibaba.com.