Euroins România a subscris prime de 32,65 milioane de euro în primele patru luni ale acestui an, în scădere cu 22,5% faţă de perioada similară din 2013, potrivit datelor publicate de grupul bulgar Eurohold, acţionarul majoritar al asiguratorului român, citate de Mediafax.
Peste 91% din subscrierile Euroins provin din poliţe de răspundere civilă auto (RCA), veniturile pe acest segment totalizând 29,95 milioane de euro în perioada analizată. Faţă de martie 2013, veniturile au scăzut cu 21,9%.
Subscrierile din poliţe CASCO au însumat 1,14 milioane de euro după primele trei luni şi au coborât cu 26,3% faţă de aprilie 2013.
Cea mai mare scădere a fost înregistrată pe segmentul poliţelor de bunuri şi clădiri, de 54,4%, până la subscrieri de 483.000 de euro.
Euroins România a fost înfiinţată în anul 1994 sub denumirea Asitrans şi practică numai asigurări generale.
În 2013, potrivit datelor Eurohold, Euroins România a înregistrat subscrieri de 115 milioane de euro, în creştere cu 13% faţă de anul precedent, compania plasându-se în primele zece companii de asigurare.
Peste 90% din subscrieri au fost înregistrate pe segmentul poliţelor RCA.
Acţionarii companiei sunt Euroins Insurance Group PLC (Bulgaria) - 92,3% şi mai multe persoane fizice şi juridice, care împreună controlează titluri reprezentând 7,7% din capitalul social.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.05.2014, 11:08)
mnmm
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.05.2014, 12:07)
Referitor la politica Euroins va prezint un caz concret care este in derulare si in prezent.
Am avut accident in 04.04.2014, prima constatare a fost efectuata in 16.04.2014 iar PV pentru acceptarea reconstatarii suplimentare a fost intocmit de reprezentantul EUROINS la 29.04.2014.
Service-ul unde este masina a transmis devizul de reparatii la Euroins in 02.05.2014, deviz in valoare de 38.946,75 lei (inclusiv TVA), deviz in care se regaseste deja un discount de 10%.
Dupa 2 saptamani in care nu imi raspunde nimeni la telefon , ma deplasez la sediul Euroins din Pipera, unde, reprezentantul care a intocmit dosarul (dl. Popescu Marius) imi face o oferta de ....21.625,06 lei.
Deci, service-ul trimite un deviz de 38.946,75 lei (inclusiv TVA), care nu este contestat in niciun fel de Euroins, iar ei imi fac o oferta de 21.625,06 lei. Asa ceva ????
Am inceput o "discutie" cu acest domn Popescu, incercand sa aflu logica acestei oferte. Nu a existat nicio explicatie. Dupa o noua runda de "discutii" foarte aprinse, dupa ce am inregistrat o cerere scrisa in care solicitam sa mi se transmita stadiul dosarului de dauna si daca masina se poate repara sau este dauna totala, dupa ce am inregistrat o alta cerere de audienta la domnul director al agentiei IEREMIA RAZVAN, dupa inca o ora de asteptare, domnul Popescu imi aduce o adresa din partea Euroins catre mine, inregistrata sub nr. 4133/16.05.2014, in care mi se comunica urmatoarele :
- in urma verificarii devizului de reparatii, oferta de despagubire este de 21.625,06 lei;
- daca auto se repara si se face dovada reparatiei (facturi, chitante), suma maxima pe carea asiguratorul o poate legal plati cu titlu de despagubire este in cuantum de 8.557,98 euro (echivalent a 38.168,59 lei), in acest caz urmand a se pune la dispozitia asiguratorului autovehiculul reparat pentru verificare;
- se prezinta apoi un calcul din care rezulta valoarea reala a autoturismului de 8.557,98 euro;
- se mai mentioneaza ca valoarea ramasa = 2.139,49 euro, este corespunzatoare unui procent de 25% din valoarea reala a vehiculului la data producerii accidentului.
CONCLUZII :
- Euroins nu contesta valoarea devizuui de 38.946,75 lei (inclusiv TVA), suma mai mare decat valoarea de 38.168,59 lei, denumita de Euroins suma maxima pe care asiguratorul o poate LEGAL plati cu titlu de despagubire, ceea ce, conform legii, inseamna ca este vorba de DAUNA TOTALA, care trebuie recunoscuta de Euroins, ceea ce nu se intampla;
Referitor la cererea de audienta, abia ieri 20.05.2014 am fost sunat de o secretara, nevinovata probabil, care ma anunta ca domnul director al agentiei nu mi-a aprobat cererea de audienta, fara a motiva aceasta decizie si, ca raspuns la intrebarea mea daca voi primi aceasta veste si in scris, mi sa- raspuns simplu NU.
Referitor la cererea prin care solicitam sa mi se transmita daca autoturismul se poate repara sau este vorba de dauna totala, inca nu am primit niciun raspuns.
Eu voi prezenta aceasta situatie si la Protectia Consumatorului si la Comisia de supraveghere a asiguratorilor din Romania.
Daca ziaristii dumneavoastra doresc amanunte despre aceasta speta, va stau la dispozitie cu toate documentele relevante.
Ma numesc Liviu Constantin, dosarul de dauna de la Euroins are nr. EJ00239245, si pot fi contactat la tel 0737.024.652 sau e-mail : liviu.const@yahoo.com.
De asemenea, ii rog pe cei care pot da sfaturi utile si care au trecut prin experiente similare sa le impartaseasca cu mine.
Cu consideratie,
Liviu C