După ce, ani la rândul, i-au încălţat pe vestici cu mărcile occidentale binecunoscute, producătorii români îşi consolidează poziţia pe pieţele externe şi prin creaţiile proprii. Revenită de la celebrul Târg, de primăvară, de la Milano, unde a expus sub brand propriu - Papucei - doamna Angela Vasiliu Dimitriu, preşedinta patronatului Sfera Factor a declarat: "Brandurile româneşti sunt bine primite pe pieţele consacrate precum Italia, Germania, Belgia, Austria. Mai bine de un deceniu, exporturile în lohn, au consolidat faima calităţii produselor româneşti din piele. În ultimii ani s-a produs, însă, o schimbare ireversibilă. Adaugând creativitatea la propria experienţă comercială, firmele noastre au redus ponderea lohnului punând accent pe brandurile proprii. Astăzi mărcile 100% româneşti reprezintă aproape jumătate din exporturile de încălţăminte şi marochinărie."
În 2014, exporturile sectorului de încălţăminte şi marochinărie, au depăşit pragul de 2 miliarde de euro, ajungând la 4% din PIB. Saltul de la 500 de milioane dolari, la începutul anilor 2000, este strâns legat, pe de o parte, de acumulările din perioada în care lohnul era dominant.
Pe de altă parte un rol important îl joacă programele de susţinere a participării firmelor la târgurile internaţionale de profil. Colecţiile etalate în urmă cu două săptămâni la Milano vor putea fi admirate şi la târgul internaţional, Next Season, de la Bucureşti, alături de alte mărci de succes de pe piaţa locală. "Prezenţa la marile evenimente ale industriei ajută firmele să afle unde se situează, în raport cu cerinţele pieţelor şi cu oferta competiţiei. Sunt firme româneşti ale căror creaţii şi-ar găsi cu uşurinţă comenzi din partea marilor comercianţi străini. Tot ce ar avea de făcut este să urmeze exemplul membrilor Sfera Factor. Patronatul nostru îi sprijină pe cei care vor să pătrundă pe pieţele externe prin programele de promovare dedicate", a subliniat d-na Vasiliu.
La recent încheiatul târg de la Milano, trei din cei 11 participanţi români au fost prezenţi în premieră la un eveniment internaţional. Dar există şi o variantă mult mai lesnicioasă de a testa piaţa externă (concomitent cu cea internă).
Participarea la un târg internaţional organizat în România. Din această perspectivă, cea mai bună oportunitate o oferă a XII-a ediţie a Târgului Internaţional de Încălţăminte, Confecţii şi Accesorii, ce se va derula în perioada 10-13 martie, la Hotel Caro din Bucureşti. Aproximativ 50 de producători şi resealeri vor fi prezenţi cu standuri în tradiţionalul complex expoziţional de pe bulevardul Barbu Văcărescu.
Pe lista invitaţilor se numără companii comerciale, mari retaileri români şi străini, specialişti în domeniu. Deşi reprezintă o manifestare specializată, destinată contractărilor, târgul este deschis tuturor celor interesaţi de tendinţele modei încălţămintei şi marochinărie.
Patronatul Sfera Factor reuneşte 70% din producţia şi peste 90% din exporturile româneşti de încălţăminte, confecţii şi accesorii din piele. Organizaţia reprezintă România în cadrul Confederaţiei Europene a Producătorilor de Încălţăminte (CEC). La sfârşitul anului trecut, membrii Sfera Factor aveau relaţii comerciale cu parteneri din 140 de ţări.