Planurile Uniunii Europene de a reduce amprenta de carbon pune presiune pe producătorii auto, care anunţă treptat că renunţă la producerea automobilelor cu combustie internă. UE a restrâns limitele privind emisiile de gaze de eşapament, forţând astfel producătorii de automobile să stimuleze dezvoltarea tehnologiei cu emisii reduse sau să facă faţă sancţiunilor dacă depăşesc limitele emisiilor de CO2.
Motoarele diesel şi pe benzină sunt pe cale de dispariţie, având în vedere că planurile de retragere de pe piaţa europeană a acestora au devenit mult mai agresive. Astfel, producătorii automobilelor cu motoare cu combustie internă mai au doar 14 ani la dispariţie să vândă astfel de modele.
Deşi iniţial termenul de retragere de pe pieţe a autoturismelor cu motoare cu combustie internă era 2050, oficialii de la Bruxelles discută posibilitatea ca acesta să fie 2035. Noile reguli pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon ar fi parte a revizuirii standardelor prezente în Green Deal. Potrivit Politico, oficialii Comisiei Europene analizează posibilitatea de a impune o reducere a emisiilor cu 60% până în 2030, mult peste obiectivul de 37,5% menţionat iniţial. Până în 2035, obiectivul ar putea fi de reducere cu 100% a emisiilor, arată sursele citate.
Dacă propunerea va fi inclusă în textul final al proiectului, care va fi prezentat la 14 iulie, ar urma să intre ulterior în discuţia statelor membre şi a Parlamentului European. Însă, cel mai probabil, lobby-urile din industrie şi ţările cu economii care depind în mare măsură de fabricarea automobilelor se vor opune propunerii, nefiind încă pregătiţi să treacă la automobile electrice.
Deşi mulţi producători de automobile au început să producă maşini electrice, doar Volvo şi Volkswagen au strategii pentru trecerea la electricitate până în 2030. Spre exemplu, Audi, parte a grupului Volkswagen, va opri vânzarea de autoturisme cu motoare termice din 2026, în vreme ce rivalii Daimler şi BMW sunt printre cei mai puţin pregătiţi să renunţe la combustia internă.
Şeful unui important grup de lobby al producătorilor auto a declarat, la scurt timp de la aflarea propunerii, că noile ţinte ar duce nu doar la sfârşitul motorului cu ardere internă, ci şi al maşinilor hibride plug-in. Reprezentanţii constructorilor auto spun că planurile Comisiei Europene ar impune o trecere rapidă la vehiculele pe baterii, fără a lua în considerare alternativele.
Secretarul general al Asociaţiei Europene a Furnizorilor Auto a precizat: "Dacă veţi vrea să cumpăraţi o maşină nouă în 2036, nu va fi o alegere. Maşina va avea motor electric, chiar dacă se potriveşte sau nu nevoii clientului, dacă este accesibilă sau nu, sau dacă există energie verde şi infrastructura necesară pentru a o încărca".
Constructorii auto cer Uniunii Europene şi statelor membre ca, înainte de a interzice vânzările de maşini cu motoare termice, să crească dramatic cheltuielile pentru instalarea de puncte de încărcare şi să facă autovehiculele electrice mai atractive. Dar, din cauza temerilor tot mai mari cu privire la schimbările climatice, Comisia este nevoită să ia măsuri radicale.
Potrivit Green Deal, emisiile generate de sectorul transporturilor ar trebui să scadă cu 90% până în 2050. Şi având în vedere că maşinile au un ciclu de viaţă de 15 ani, 2035 este termenul limită pentru a opri vânzările de automobile cu motoare pe benzină şi motorină pentru a atinge această ţintă în 2050.
• Volkswagen - plan de renunţare la motoarele cu combustie internă în Europa până în 2035
Producătorul german de automobile Volkswagen a anunţat recent că nu va mai comercializa automobile cu motoare cu combustie internă în Europa începând din 2035, în condiţiile în care va trece la vehicule electrice, dar tranziţia va avea loc mai târziu în Statele Unite şi China, după cum a declarat un membru al consiliului de administraţie al grupului, potrivit Reuters.
"În Europa, vom părăsi afacerile cu vehicule cu ardere internă între 2033 şi 2035, în Statele Unite şi China oarecum mai târziu", a declarat Klaus Zellmer, membru al consiliului Volkswagen însărcinat cu vânzările, publicaţiei Muenchner Merkur.
Acesta a adăugat: "În America de Sud şi Africa va dura mult mai mult pentru că încă lipsesc condiţiile, respectiv cadrul politic şi infrastructura".
Până cel târziu în 2050, întreaga flotă a Volkswagen ar trebui să fie neutră în materie de CO2, a mai declarat Zellmer ziarului.
În Europa, Volkswagen îşi propune ca maşinile electrice să reprezinte 70% din totalul vânzărilor până în 2030. Acest lucru ar pregăti compania pentru o posibilă înăsprire a obiectivelor climatice ale Uniunii Europene şi chiar pentru depăşirea acestora.
Factorii de decizie politici din UE au restrâns limitele privind emisiile de gaze de eşapament, forţând producătorii de automobile să stimuleze dezvoltarea tehnologiei cu emisii reduse sau să facă faţă sancţiunilor dacă depăşesc limitele emisiilor de CO2.
• Audi - doar cinci ani pentru motoare pe benzină şi diesel
Având în vederea standardul strict de emisii Euro 7 şi a tendinţei spre maşini electrice, Audi nu va mai dezvolta noi motoare cu ardere, a declarat recent directorul executive al companiei, Markus Duesmann, care are speranţe mari pentru un model electric în special.
Domnia sa a declarant: "Planurile UE pentru un standard de emisii Euro 7 şi mai stricte reprezintă o provocare tehnică uriaşă şi, în acelaşi timp, au puţine beneficii pentru mediu. Acest lucru restricţionează extrem motorul cu combustie. Nu vom mai dezvolta un nou motor cu ardere internă, ci ne vom adapta motoarele cu ardere internă existente la noile linii directoare privind emisiile".
Audi şi-a propus să producă 20 de modele electrice în cinci ani. După marele SUV e-tron şi scumpa maşină sport e-tron GT, următorul SUV Q4 e-tron urmează să fie lansat în aprilie şi ar trebui să fie "accesibil pentru mulţi oameni şi intrarea în e-mobilitate pentru Audi". Acesta se va "vinde bine şi va asigura un număr semnificativ", a spus Duesmann. Audi va respecta valorile limită ale UE asociate cu amenzi ridicate.
Şeful Audi a fost sceptic cu privire la expoziţia auto IAA planificată la Munchen în septembrie: "Aş vrea să existe una în formatul planificat".
Duesmann a adăugat: "Dar pandemia este atât de imprevizibilă încât, sincer să fiu, încrederea mea este limitată în prezent".
Astfel, începând cu 2026, filiala Volkswagen a anunţat că nu are în plan să mai producă niciun motor nou cu combustie. Compania va opri toate lucrările la noile motoare cu ardere internă, renunţând practic la motoarele pe benzină şi diesel de nouă generaţie, însă inginerii vor continua să le modernizeze pe cele existente şi să le adapteze la normele ecologice din perspectivă.
Standardul Euro 7 este programat spre implementare începând cu 2025. Parametrii finali ai standardului nu au fost încă aprobaţi, dar se estimează că emisiile de oxid de azot (NOx) vor trebui reduse de la 80 la 30 de miligrame per kilometru. Astăzi, aceasta este marja de eroare a dispozitivelor portabile de măsurare.
• Şi Renault a anunţat că renunţă la motoarele cu combustie internă
La finalul anului trecut, director tehnic al companiei Renault, Gilles Le Borgne, a anunţat că producătorul auto nu va mai dezvolta motoare diesel.
Domnia sa declara la finalul anului trecut în presa franceză: "Noul Megane, care va fi prezentat la sfârşitul anului 2021, va inaugura noile noastre soluţii electrificate. Vom păstra ofertele de motorină în catalog, dar nu mai dezvoltăm unele noi. Şi după 2025, dacă putem avea încredere în reglementări, toate vehiculele termice vor fi hibridizate, în grade diferite. Ne îndreptăm spre sfârşitul motorinei!"
Gilles Le Borgne spunea atunci că se aşteaptă ca vehiculele electrice să reprezinte aproximativ 15% din vânzările totale ale companiei până în 2025 şi 30% până în 2030.
Şi alte companii printre care Mitsubishi, Honda, Porsche, Nissan şi Volvo, au luat o decizie similară.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.06.2021, 06:59)
Sa vezi fericire pe tarile producatoare de petrol.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.06.2021, 16:14)
Posibil
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.06.2021, 12:27)
Bun. Renuntam la motoarele cu combustie, pentru ca polueaza. Bine, doar 3 la suta din poluarea globala este rezultata din gazele de esapament, dar ce conteaza. Productia unei baterii electrice auto polueaza mediul cu echivalentul functionarii unui motor cu combustie vreme de opt ani, dar ce conteaza. Bateriile electrice sunt in mare parte nereciclabile dar ce conteaza. Inlocuirea parcului auto va duce la casarea a milioane si milioane de vehicule care nu si au parcurs durata normala de functionare, dar ce conteaza. Sute de fabrici vor fi retehnologizate, utilaje casate, angajati concediati, dar ce conteaza. Faptul ca o mana de ecoextremisti doresc sa intoarca lumea cu susul in jos, creand pierderi de sute de miliarde economiei globale, reducand - doar in teorie- cu 3 la suta poluarea,doar asta conteaza!
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.06.2021, 12:45)
Esti in eroare totala...si doar ai "goagal" la indemana, dar probabil si tu esti cu studii "citu"...20% este aportul motoarelor ICE la poluare, Bateriile cu Li sunt reciclabile, masinile electrice nu polueaza (nici aerul si nici fonic) pe TOATA durata de viata a autovehiculului. Din cate se observa din mesajul tau, aerul curat si sanatatea oamenilor sunt secundare fata de "pierderile de sute de miliarde" ale producatorilor ICE:-)
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2021, 09:19)
50 % din afirmatii sunt adevarate
in privinta Google, chiar si Chrome, nici 50% nu rezista
poate 30%
iar bateriile sut generatoare de poluare cat cuprinde de poluante!
pleaca de la premiza ca se doreste in loc de carne rosie carne artificiala!
si stii de ce?
pt ca productia de carne rosie naturala este poluanta!
Recomandare: nu mai inghiti pe nemestecate orice Google news!!