SUPLIMENT IC&T / PESTE 82,75 MILIOANE EURO Cifra de afaceri din 2020 - cea mai mare din istoria companiei Allview

Ziarul BURSA #Companii #IT / 7 mai 2021

Lucian Peticilă

Lucian Peticilă

(Interviu cu Lucian Peticilă, CEO Allview)

Pandemia nu a însemnat un recul pentru toate companiile. Allview este un exemplu în acest sens, anul trecut înregistrând cea mai mare cifră de afaceri de când activează pe piaţă - peste 82,75 milioane de euro. Lucian Peticilă, CEO Allview, ne-a vorbit despre proiectele de dezvoltare ale companiei, precum şi despre câteva premiere în portofoliul de produse şi despre tendinţele acestei pieţe aflate în expansiune.

Reporter: Piaţa de IT&C pare să fie unul dintre câştigătorii pandemiei de Covid-19. Cum a evoluat aceasta în 2020, an marcat de criza sanitară?

Lucian Peticilă: Allview este o companie ce se adaptează permanent la un mediul foarte dinamic, asa cum este este industria IT&C, iar provocările anului 2020, şi mai mari decât de obicei, nu ne-au luat prin surprindere, ci ne-au oferit încă o dată posibilitatea să demonstrăm flexibilitatea. Ne-am adaptat rapid la nevoile educaţiei online şi a muncii la distanţă, ceea ce s-a văzut şi în creşterea cifrei noastre de afaceri pentru dispozitivele electronice dedicate acesteia. Evoluţia noastră s-a aliniat unor tendinţe consemnate în mai multe studii despre evoluţia pieţei IT&C, care atestă o creştere de la 5,5%, în 2019, la 7% - la finele primului trimestru din 2020, respectiv 7,5% - în trimestrul al doilea din acelaşi an. Suntem convinşi că şi rezultatele totale pe 2020 vor marca o creştere substanţială, iar dinamica pozitivă se va menţine şi în 2021.

Reporter: Care sunt oportunităţile aduse de pandemie pentru sectorul în care activaţi? Dar dezavantajele?

Lucian Peticilă: Pandemia de COVID-19 a luat prin surprindere lumea întreagă şi, din păcate, în cazul unor ramuri economice, a fost impusă sistarea completă a activităţii din considerente de sănătate publică. Alte industrii, între care ne numărăm şi noi, au fost nevoite să se adapteze rapid unor noi circumstanţe economice, care au adus şi noi oportunităţi. Din această perspectivă, Allview a valorificat segmentul educaţional, unde a crescut cererea de echipamente care să faciliteze şcoala online, generând o cifră de afaceri de 6,87 milioane de euro (33,62 milioane de lei). Portofoliul companiei a fost diversificat rapid prin dispozitive precum Viva H1003 LTE PRO (dispozitiv special conceput pentru educaţia online), Allbook I (echipat cu procesor Intel Core i3 din a 10-a generaţie, sistem de ventilaţie performant, capacitate de memorie extinsă, ce le oferă utilizatorilor toate funcţionalităţile de care au nevoie, într-un design subţire şi elegant) şi Allbook Q (primul laptop Allview cu procesor Snapdragon şi modem G4 integrat).

În planul activităţii comerciale, la creşterea cifrei de afaceri a companiei de anul trecut a contribuit implicarea Allview în eforturile mediului de business din România de a procura echipamente medicale care deveniseră greu de găsit în trimestrul al II-lea. Pe baza relaţiilor îndelungate cu furnizorii chinezi, compania braşoveană a reuşit să achiziţioneze, într-un ritm accelerat şi la preţuri avantajoase, consumabile medicale pentru mai mulţi parteneri din serviciile de sănătate, atât din sectorul public, cât şi cel privat.

Dacă ar fi să mă refer şi la dezavantaje, aş menţiona imposibilitatea de a intra în contact direct cu consumatorii, în showrooms şi la târguri de profil, unde aveam, an de an, o prezenţă constantă, care ne permitea să luăm, nemijlocit, pulsul pieţei.

Reporter: Ce soluţii de protecţie împotriva noilor riscuri cibernetice au apărut pe piaţa de profil?

Lucian Peticilă: Eliminarea riscurilor la adresa integrităţii şi confidenţialităţii datelor rămâne o preocupare majoră pentru toţi jucătorii de pe piaţa IT&C, chiar şi pentru acele companii pentru care securitatea cibernetică nu reprezintă o activitate principală, iar Allview nu face excepţie de la această tendinţă. În prezent, lucrăm la o soluţie hardware care să se potrivească majorităţii dispozitivelor din portofoliul nostru, astfel încât toate informaţiile de pe respectivul dispozitiv să fie securizate.

Reporter: Cum s-a modificat raportul cerere/ofertă în ultimele 12 luni?

Lucian Peticilă: Munca şi şcoala la distanţă au necesitat mai multe dispozitive electronice, iar limitarea activităţilor sociale a adus mai mult timp de petrecut în propriile case, adesea alături de gadgeturi, astfel creşterea cererii a fost evidentă. Noi ne-am străduit să răspundem cât mai prompt acestei cereri sporite, iar rezultatele s-au văzut. Pentru segmentul de business reprezentat de dispozitivele electronice, la finele anului trecut, am înregistrat o creştere a cifrei de afaceri cu 20% faţă de 2019, respectiv 36% faţă de 2018. Allview a avut creşteri de vânzări pentru întreg portofoliul de produse electronice în 2020, faţă de anul anterior, între care se remarcă avansul vânzărilor pentru gama IT&C, cu 12%, respectiv pentru televizoare smart, cu 27%.

Reporter: Ce cifră de afaceri aţi realizat în 2020 comparativ cu anul anterior şi care sunt estimările pentru anul în curs?

Lucian Peticilă: În 2020, Allview a înregistrat o cifră de afaceri de peste 82,75 milioane de euro (404,61 milioane de lei), cea mai mare din istoria de 19 de ani a companiei. Profitul net s-a situat la 4,88 milioane de euro (23,86 milioane de lei), după un an de creştere a vânzărilor pentru echipamentele electronice, dar în care am valorificat şi alte oportunităţi comerciale apărute în relaţia cu China, pe fondul pandemiei de COVID-19. Din totalul profitului net, producţia de electronice a companiei (telefoane mobile inteligente, televizoare, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri şi alte gadgeturi) a reprezentat 1,4 milioane de euro (7,04 milioane de lei), în creştere de aproape 4 ori faţă de profitul înregistrat de producţia de electronice (1,84 milioane de lei) în 2019.

Pentru 2021-2022, ne propunem să creştem cel puţin în acelaşi ritm anual în privinţa activităţii principale, dispozitivelor electronice. Iar pe piaţa românească de Smart TVs cu Android TV şi Google Assistant integrat avem obiectivul de a deveni lideri. Allview a fost printre primele companii din Europa care a încheiat un parteneriat direct cu Google Android TV (2019), fiind primul brand din România care a adoptat tehnologia QLED (2020), astfel că, având în vedere oferta diferenţiată şi diversificată de produse, precum şi potenţialul de creştere al pieţei, suntem convinşi că com atinge acest obiectiv.

Reporter: Ce probleme întâmpinaţi în activitatea dumneavoastră şi ce rezolvări vedeţi pentru soluţionarea acestora?

Lucian Peticilă: În IT&C, una dintre problemele cu care ne confruntăm este reprezentată de creşterea preţului componentelor, iar pe fondul pandemiei, în primele faze ale crizei, am fost nevoiţi să facem faţă reducerii capacităţilor de producţie ale furnizorilor şi creşterii cererii de produse, toate acestea cumulate ducând la presiune asupra lanţurilor de aprovizionare, dar şi la o creştere constantă şi semnificativă a preţurilor de achiziţie. Din ceea ce observăm, chiar şi în prezent se vorbeşte de o "criză a componentelor", care afectează nu doar industria IT&C, dar şi cea auto şi alte domenii. Avantajul Allview a constat în experienţa de aproape două decenii şi parteneriatele solide pe care le-am dezvoltat cu furnizorii. Acestea ne-au permis să găsim o soluţie rapidă pentru a minimiza impactul negativ al volatilităţii în privinţa aprovizionării: am decis să mărim perioada-tampon pentru care ne achiziţionăm componente în avans şi am fost prevăzători, având la dispoziţie capitalul necesar pentru această investiţie. Astfel, am reuşit să preîntâmpinăm creşterile de costuri de producţie şi să ne menţinem produsele la preţuri competitive.

Reporter: Cum apreciaţi cadrul legislativ din domeniu şi măsurile adoptate de autorităţi pentru susţinerea mediului de afaceri în pandemie?

Lucian Peticilă: Apreciem faptul că s-au luat anumite măsuri de susţinere a angajaţilor intraţi în şomaj tehnic, de creditare a IMM-urilor, de amânare a ratelor bancare şi, cel mai recent, s-a stipulat posibilitatea reducerii programului de muncă şi a remuneraţiei angajaţilor cu până la 50%, pentru minimum cinci zile lucrătoare, în timp ce Statul decontează angajatorului 75% din diferenţa dintre salariul de bază brut iniţial şi salariul de bază aferent zilelor lucrate. Cu toate acestea, dacă ne raportăm nu la opinia subiectivă a reprezentanţilor unor industrii puternic afectate de măsurile de combatere a pandemiei de coronavirus, ci la perspectiva unor experţi internaţionali, putem aprecia că măsurile adoptate nu au fost suficiente. România se află de-abia pe locul 124, din 191 de state analizate, în privinţa sprijinului direct acordat de la bugetul de stat firmelor şi persoanelor fizice, într-un clasament al Fondului Monetar Internaţional (FMI).

Situarea alături de alte state din Africa şi Asia, mai puţin dezvoltate, nu este deloc onorantă pentru ţara noastră, în condiţiile în care România se află în topul primelor 50 de economii ale lumii, după mărimea PIB. Sprijinul direct de la buget a atins nivelul de 2,3% din PIB în România, faţă de o medie de 2,5% folosită drept referinţă de FMI.

Reporter: Care au fost măsurile abordate de companie pentru a face faţă provocărilor pandemiei de Covid-19?

Lucian Peticilă: Ca urmare a situaţiei generate de pandemia Covid-19, din motive de precauţie şi protejare a angajaţilor şi clienţilor, o primă măsură a constat în suspendarea activităţii cu publicul, dar am compensat prin ceea ce aveam deja implementat: serviciile de call center şi Centrul de Asistenţă (ticketing) - o aplicaţie online care permite înregistrarea de solicitări şi urmărirea evoluţiei acestora, în condiţii de securitate a datelor. Între alte măsuri de protecţie implementate de compania noastră se numără: (1) amplasarea de igienizatoare de mână; (2) oferirea de măşti medicale şi mănuşi de protecţie în toate birourile; (3) decontaminarea periodică a spaţiilor de birouri prin sisteme de nebulizare profesionale; precum şi (4) testarea întregii echipe de trei ori pe lună cu teste antigenice rapide. De asemenea, pentru a reduce ameninţarea Covid-19 asupra sănătăţii angajaţilor, a fost încurajată desfăşurarea activităţii de acasă în cadrul departamentelor unde este posibil acest lucru. Modalitatea de desfăşurare a activităţii remote a fost implementată cu succes datorită procedurilor deja generalizate în fluxul comunicaţional al întregii echipe.

Departamentele de producţie şi logistică, a căror activitate nu permite munca remote, au fost divizate în două schimburi, pentru a limita astfel, contactul între persoane. Pentru angajaţii care nu îşi pot desfăşura activitatea în afara companiei, am redus la minimum interacţiunea fizică între membrii diferitelor departamente şi am reorganizat birourile, pentru a spori spaţiul dintre acestea.

Reporter: Ce obiective de investiţii derulaţi în acest moment şi care este bugetul alocat?

Lucian Peticilă: Pe o piaţă atât de dinamică precum cea pe care activăm, este obligatoriu să derulezi investiţii şi să aduci inovaţii permanent. Proiectele de dezvoltare se dezvăluie treptat, pe măsură ce momentul lansării pe piaţă se apropie, astfel că nu vă voi putea vorbi despre toate, ci prefer să mă refer la conceptul Touchless - interacţiunea cu tehnologia fără atingere, prin senzori şi comenzi vocale - pe care ne vom concentra în următorii ani. Pe cât este de clar că tehnologiile de comunicare au devenit parte din viaţa noastră şi din destinul omenirii, tot atât de evident este că felul în care ne raportăm la tehnologie se schimbă. Tehnologia va rămâne alături de noi, dar va interfera tot mai puţin cu alte activităţi, iar acţionarea diferitelor dispozitive din jurul nostru se va face mult mai simplu şi mai natural. La Allview, ne propunem să aducem deja, de astăzi, schimbările care vor deveni ceva obişnuit mâine, şi vom continua seria pionieratelor şi în 2021, când vom fi primul brand european care va încorpora tehnologii Touchless în portofoliul nostru de produse.

În subsidiar, pe lângă această direcţie strategică de creştere, avem proiecte de investiţii care vizează optimizarea liniei de asamblare de Smart TVs, pe care am dezvoltat-o în ultima perioadă, la Braşov, precum şi planuri pentru extinderea echipei R&D şi dezvoltarea capacităţilor in-house de creare şi implementare a tehnologiilor, precum şi de a atrage cele mai bune talente de pe piaţă pentru a se alătura echipei Allview.

Reporter: Consideraţi că se va ajunge/rămâne la organizarea evenimentelor/cursurilor exclusiv online şi dacă da, cât de pregătit este domeniul de IT&C să susţină acest lucru?

Lucian Peticilă: Nu cred că cineva îşi doreşte ca evenimentele sau cursurile, aşa cum erau înainte de martie 2020, să se transfere exclusiv în spaţiul online. Cu toţii visăm să ne întoarcem la interacţiuni sociale fireşti, cărora noile tehnologii digitale le pot aduce îmbunătăţiri, dar pe care nu le pot înlocui complet. Evenimentele pot deveni mai atractive graţie unor dispozitive electronice şi mai accesibile, din orice colţ al lumii, celor care nu se pot afla acolo. În sălile de clasă, tablele inteligente sau tabletele ar contribui a o ilustrare mai bună a materiei predate şi ar spori interacţiunea între cursanţi. Este important să analizăm care sunt efectele secundare ale acestor interacţiuni aproape exclusiv online, din ultimul an, şi cum pot fi remediate. Oamenii au obosit să vorbească unii cu alţii doar prin intermediul unor ecrane, iar în privinţa interacţiunii cu tehnologia doresc mai mult confort, naturaleţe şi eficienţă a comunicării, în întâmpinarea cărora Allview vine prin dezvoltarea conceptului Touchless, care permite interacţiunea cu dispozitivele electronice fără atingere. În plus, acest aspect a devenit şi unul fundamental în contextul măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2. Oamenii vor tehnologia în viaţa lor, şi-au dat seama de beneficiile acesteia, dar nu mai doresc să se simtă "legaţi" de ea.

Reporter: Care sunt perspectivele de dezvoltare ale domeniului pe care îl reprezentaţi?

Lucian Peticilă: Românii sunt mari consumatori pasionaţi de tehnologie, au o deschidere spre adoptarea ultimelor noutăţi din domeniu şi sunt bine conectaţi la trendurile internaţionale: ştiu din ce în ce mai multe despre gadgeturile care au devenit parte a vieţii noastre şi devin tot mai exigenţi. La finele anului trecut, un raport GlobalWebIndex arăta că 96,% dintre utilizatorii de internet din România deţin un telefon inteligent, iar 86,6% au un computer desktop sau laptop, iar la Allview suntem convinşi că acest interes se va menţine.

Dacă ţinem seama de previziunile economice ale Fondului Monetar Internaţional, care anticipează o creştere economică pentru România de 6%, în 2021, respectiv de 4,8%, în 2022, avem temeiuri să credem că oamenii vor avea şi venituri pentru gadgeturile dorite, înc are vor continua să investească. Potenţialul de creştere a pieţei este cert, dar diferenţa o vor face cei care vor veni cu o nouă viziune, corelând trendurile globale cu nevoile românilor. În acest sens, aş exemplifica prin introducerea de către Allview, în 2017, a AVI - primul asistent vocal cu comandă în limba maternă, care este integrat în multe dintre modelele noastre de telefoane şi tablete.

De aproape două decenii, succesul nostru se bazează pe anticiparea tendinţelor şi înţelegerea nevoilor consumatorilor, iar această abordare rămâne în centrul strategiei noastre de dezvoltare. Vom continua să investim în Research & Development, nu doar pentru a ţine pasul cu inovaţiile din domeniul în care activăm, dar şi pentru a fi, în cât mai multe direcţii de dezvoltare, cu un pas înainte.

Reporter: Vă mulţumesc!

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Așa este! Românii sunt mari consumatori de produse tehnologice, iar faptul că o companie autohtonă aduce noi tehnologii la prețuri adaptate pieței este minunat. Vă apreciez și vă doresc mult succes în continuare! Îl meritați din plin.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb