Pe măsură ce companiile mută mare parte din activitate la domiciliul angajaţilor, se intensifică activitatea comercială online, iar în operaţiunile curente sunt integrate mecanisme de raportare şi procese automate de lucru, evaluarea datelor stocate şi protejarea lor devin extrem de importante.
Atacurile informatice sunt un eveniment deja obişnuit şi care ne afectează pe noi toţi: cetăţeni, companii şi guverne. Daunele produse de atacurile informatice variază de la pierderi financiare, daune reputaţionale, la pierderea încrederii clienţilor. Soluţiile propuse de Orange ajută clienţii să fie mai bine pregătiţi pentru astfel de incidente de securitate.
În condiţiile în care atât de mulţi angajaţi lucrează de acasă, principala recomandare a fost securizarea conexiunilor. Drept urmare, a crescut numărul cererilor pentru activarea de la distanţă a serviciului Business Internet Security (BIS) peste legăturile fixe de Internet ale Orange România. Creşterea a fost reflectată fie prin activarea unui serviciu nou cu opţiuni de securitate pentru locaţiile remote, fie prin activarea unor opţiuni de securitate suplimentare pentru clienţii existenţi. De asemenea, au fost activate mai multe soluţii de managementul securităţii şi al politicilor de administrare pentru dispozitivele mobile de tip MDM (mobile device management).
Nivelul de preocupare privind securitatea cibernetică ţine într-o mare măsură de dimensiunea companiei, de resursele disponibile, dar şi de nivelul de educaţie digitală. În general, companiile mai mari sunt mai conştiente de riscurile de securitate cibernetică, însă, în noul context social şi economic generat de pandemie, se observă o tendinţă pozitivă în rândul companiilor mici şi mijlocii care investesc pentru a se proteja. În mod particular, IMM-urile au accesat cu 68% mai multe servicii de securitate cibernetică faţă de primul trimestru al anului trecut.
În ultimele 30 de zile, pentru companiile care folosesc Business Internet Security, Orange a observat o creştere de aproximativ 45% a ameninţărilor îndreptate către industriile de transporturi şi retail comparativ cu o luna obişnuită de anul trecut.
Industria auto şi autorităţile publice au înregistrat o scădere a numărului de atacuri cu aproximativ 40%. Dintr-un total de 1,6 milioane de evenimente raportate în această perioadă, 36,3% au vizat transporturile, 22,7% retailul, iar 16,7 % industria energetică.
• Business Internet Security
Business Internet Security (BIS) este o soluţie completă de securitate informatică ce oferă un nivel ridicat de protecţie împotriva ameninţărilor cibernetice prin detecţia în timp real şi prevenirea intruziunilor. Serviciul este deosebit de uşor de instalat, fără modificări ale infrastructurii clientului şi poate fi gestionat chiar şi de către personalul non-tehnic.
Soluţia oferită de Orange asigură securitatea informaţiilor transmise pe internet, precum şi protecţia datelor companiei, ale angajaţilor şi vizitatorilor împotriva atacurilor cibernetice, atunci când aceştia accesează internetul.
Clienţii au posibilitatea de a bloca sau de a limita anumite tipuri de conţinut pe internet, pentru a evita probleme legale şi de securitate, sau pentru a creşte productivitatea angajaţilor, având la dispoziţie un sistem complex de detecţie, raportare şi prevenire a atacurilor informatice, viruşilor şi altor ameninţări.
De asemenea, prin BIS, clienţii au acces la Remote Access VPN prin care se pot conecta în mod securizat la resursele companiei, indiferent de tipul de acces la Internet disponibil. De asemenea, companiile dispun de putere nelimitată de procesare şi flexibilitate în creşterea capacităţii serviciului, acesta putând fi adaptat numărului de angajaţi care lucrează de acasă. Serviciul permite integrarea cu sistemele de autentificare existente şi implementarea autentificării multi-factor.
În plus faţă de accesul VPN, soluţia Business Internet Security vine la pachet cu o mulţime de funcţionalităţi de control şi securizare a infrastructurii clientului. Toate funcţiile de securitate specifice pachetului de protecţie instalat în locaţia principală se păstrează şi se regăsesc şi pentru accesul remote.
Business Internet Security se integrează perfect cu celelalte soluţii de la Orange, cum ar fi soluţia fixă de acces la internet (Dedicated Internet Access) şi mobilă (Business Wi-Fi).
• Măsuri pentru a te proteja acasă de atacurile cibernetice
- Asigură-te că reţeaua Wi-Fi de acasă este protejată prin schimbarea parolei default, asigură-te că foloseşti criptare şi autentificare WPA2 PSK, dezactivează funcţiile de remote access la router-ul tău şi asigură-te că router-ul tău are software-ul actualizat în mod permanent.
- Dacă foloseşti laptop-ul de serviciu, asigură-te că eşti conectat prin VPN la reţeaua corporate, de la birou, şi evită, pe cât posibil, să foloseşti acel laptop pentru activităţi personale. Este de preferat să foloseşti laptop-ul business exclusiv pentru activităţi business.
- Asigură-te că respecţi toate procedurile de securitate ale companiei şi nu instala aplicaţii ce nu sunt utile activităţii profesionale, nu dezactiva soluţiile anti-malware sau cele DLP (data loss prevention).
- Dacă foloseşti laptop-ul personal pentru activităţile de serviciu, asigură-te că are software-ul actualizat, ca antimalware-ul este activ şi funcţional şi ca foloseşti un serviciu VPN de încredere. De asemenea, este recomandat să foloseşti o soluţie de colaborare şi de distribuire de fisiere de încredere şi că foloseşti soluţii de teleconferinţă de încredere.
- În ultimele săptămâni, numărul de atacuri de tip phishing a crescut substanţial la nivel global. Pentru a te proteja de astfel de ameninţări dar şi de scam-uri, asigură-te că nu descarci şi deschizi ataşamente din e-mail-uri ce par suspecte.
- Foloseşte autentificarea multi factor pentru toate serviciile ce permit o astfel de autentificare şi nu împărtăşi cu nimeni parolele de la conturile tale, sau codul PIN al cardului tău. Foloseşte parole sigure, complexe, pentru toate serviciile la care te autentifici şi schimbă parolele la un interval regulat, de 90- 120 de zile.
(C)