SUPLIMENT IT&C / ÎN PLINĂ PANDEMIE Comunicaţiile fixe şi mobile au devenit infrastructuri critice

Ziarul BURSA #Companii #IT / 30 aprilie 2020

Murielle Lorilloux

Murielle Lorilloux

(Interviu cu Murielle Lorilloux, CEO Vodafone Romania)

Reporter: Cum este afectată piaţa de IT&C de această criză? Care este rolul unui operator de comunicaţii în această perioadă?

Murielle Lorilloux: Cu siguranţă, în aceste timpuri comunicaţiile fixe şi mobile au devenit infrastructuri critice, pilonul pe care se prijină tot ceea ce facem. Misiunea noastră, acum mai mult ca oricând, este să menţinem toţi clienţii conectaţi şi să le asigurăm toate serviciile de comunicaţii de care au nevoie pentru a lucra şi a învăţa, pentru a rămâne în legătură cu familia şi prietenii, pentru a avea acces la servicii medicale şi servicii de urgenţă. Multe companii se bazează pe serviciile noastre pentru a asigura continuitatea afacerilor lor. Pentru cei care lucrează de la distanţă, este esenţial ca serviciile de conectivitate în bandă largă şi cele mobile să îi susţină în tot ceea ce au nevoie să facă.

Mai ales în aceste momente, rezilienţa reţelelor de comunicaţii, capacitatea de a absorbi trafic sporit fără a afecta calitatea serviciilor contează atât de mult. Este critic ca reţelele să suporte intensificarea lucrului de la distanţă, a educaţiei şi a divertismentului online. Investiţiile constante ale Vodafone şi inovaţia se traduc prin faptul că reţeaua noastră are cel mai ridicat standard pentru a face faţă cererii sporite de trafic, lucru reconfirmat de certificarea recentă "Best in Test", din partea auditorului independent umlaut AG, obţinând cel mai ridicat scor total pentru calitatea şi performanţa reţelei noastre mobile.

Suntem bine poziţionaţi pentru a susţine o creştere a traficului în reţea şi vom extinde cât mai mult posibil capacitatea reţelei pentru a ges­tiona cererea în creştere. De asemenea, vom lua toate măsurile pentru a ne asigura că orice posibilă congestie din reţea nu va avea un impact negativ asupra misiunii critice şi a altor comunicaţii esenţiale în această perioadă, cum ar fi accesul telefonic şi digital la sănătate şi educaţie, sau capacitatea oamenilor de a lucra de acasă.

Reporter: Care au fost deciziile de business pe care organizaţia dumneavoastră le-a luat de la începutul crizei provocare de pandemia de Covid 19?

Murielle Lorilloux: Sănătatea şi siguranţa angajaţilor şi clienţilor noştri reprezintă prioritatea noas­tră numărul 1. La Vodafone Româ­nia am luat toate măsurile necesare pentru a proteja sănătatea angajaţilor noştri şi pentru a continua să ne servim clienţii cât mai bine. Am prioritizat sănătatea şi siguranţa echipelor noastre prin utilizarea tehnologiilor care ne permit să lucrăm de acasă şi prin implementarea de măsuri de protecţie pentru angajaţii noştri din magazine şi de pe teren, iar, în acelaşi timp, depunem toate eforturile pentru a-i sus­ţine pe toţi clienţii noştri, fie că sunt companii, autorităţi şi departamente guvernamentale, instituţii medicale, clienţi rezidenţiali, asigurându-le conectivitate de cea mai bună calitate şi serviciile de comunicaţii de care au nevoie.

Pentru siguranţa clienţilor noştri, ne-am concentrat şi mai mult eforturile pentru a-i încuraja şi a le oferi asistenţă în utilizarea instrumentelor Vodafone online pentru gestionarea contului de utilizator şi a serviciilor, precum şi pentru plata facturii, astfel încât aceştia să evite deplasările care nu sunt necesare, pentru operaţiuni ce pot fi efectuate digital. Astfel, abonaţii îşi pot vizualiza şi plăti factura online, în aplicaţia My Vodafone, precum şi direct pe site-ul nostru. Avem soluţii similare şi pentru utilizatorii prepaid, care pot să reîncarce cartela utilizând My Vodafone sau direct pe site-ul vodafone.ro.

Ca furnizor de servicii critice de conectivitate şi de comunicaţii care susţin societatea noastră digitală, Vodafone România şi-a activat Planul de continuitate a afacerilor de la primele semne ale pandemiei şi a implementat proceduri specifice pentru a monitoriza şi asigura reacţia rapidă ori de câte ori este nevoie. Având în vedere creşterea de trafic atât în reţeaua fixă, cât şi mobilă, inginerii noştri fac eforturi uriaşe să menţină calitatea reţelei şi să intervină pentru creşterea capacităţii oricând este necesar.

Obiectivul nostru principal este să servim cât mai bine societatea românească în timpuri atât de dificile în felul în care Vodafone poate cu adevărat. Sprijinirea societăţii româneşti în această criză fără precedent este foarte importantă pentru noi, iar Fundaţia Vodafone România s-a implicat imediat în susţinerea mai multor iniţiative, cu precădere în sănătate şi educaţie, dar şi a unor platforme digitale menite să informeze corect populaţia, din surse oficiale.

Pentru centrul de triaj din Arad, Fundaţia Vodafone România a sponsorizat achiziţia unei maşini de testare şi a 5.000 de teste, care sunt folosite pentru testarea per­soanelor care vin în România prin punctul de frontieră Nădlac, iar pentru Spitalul Marie Curie a cumpărat echipament medical, constând în 100 de inhalatoare individuale pentru secţia de neonatologie, 50 pompe de aer, 5 purificatoare de aer pentru suprafeţe mari şi 5 mini-inhalatoare. De asemenea, Fundaţia Vodafone România a finanţat achiziţia de măşti şi echipament de protecţie pentru Spitalul de Copii Victor Gomoiu, şi, prin Asociaţia Zi de Bine, pentru Spitalul de Boli Infecţioase din Braşov. Mai mult, pentru Institutul de Boli Infecţioase Matei Balş, Fundaţia Vodafone România a finanţat achiziţia de dispozitive şi servicii de comunicaţii care să le permită pacienţilor aflaţi în izolare să comunice cu doctorii, păstrând în acelaşi timp o distanţă sigură. La fel, Fundaţia a sprijinit financiar achiziţionarea de tablete şi abonamente de date pentru medicii de la Spitalul de Copii Victor Gomoiu, pentru a-i ajuta pe aceştia să comunice cu personalul medical de la Institutul de Boli Infecţioase Matei Balş.

Copiii şi profesorii din zonele rurale pot continua activităţile educaţionale online într-un mod eficient şi interactiv, prin intermediul platformei educaţionale digitale, oferite de Fundaţia Vodafone România în cadrul programului Şcoala din valiză. De asemenea, Fundaţia Vodafone România a încheiat parteneriate cu CISCO, IBM, şi World Vision pentru a oferi licenţe Webex gratuite profesorilor timp de 180 de zile. Cu ajutorul acestei platforme, profesorii pot susţine cursuri în timp real, prin video-conferinţă, cu toţi elevii prezenţi, chiar dacă sunt la distanţă.

Reporter: Ce măsuri concrete a luat Vodafone România pentru protejarea angajaţilor?

Murielle Lorilloux: Am acţionat imediat pentru protejarea tuturor angajaţilor noştri, cu măsuri specifice pentru toate ariile şi tipurile de activităţi pe care le derulăm în cadrul organizaţiei noastre - birouri, magazine, operaţiuni de reţea desfăşurate pe teren şi intervenţii la clienţi.

Ca măsură imediată, am intensificat sistemul de muncă de acasă, adoptând acest model în toate func­ţiunile de business în care acest lucru a fost posibil, inclusiv la nivelul echipelor de relaţii cu clienţii, şi le-am asigurat angajaţilor noştri cele mai bune tehnologii pentru ca aceştia să-şi poată desfăşura activitatea. Peste 80% dintre angajaţii noştri lucrează de acasă, având acces la reţeaua internă a Vodafone şi la aplicaţii, la soluţii de videoconferinţă, servicii de VOIP şi cloud care să le permită organizarea de întâlniri online şi schimbul de informaţii. Ca urmare a închiderii unor magazine şi a limitării unora din operaţiunile din teren, o parte dintre aceste echipe au fost redis­tribuite pentru a prelua ativităţi de back office şi de relaţii cu clienţii.

Colegii noştri din magazinele care au rămas deschise au un program de lucru redus şi am implementat un set de reguli de conduită, pentru protecţia şi siguranţa tuturor, care sunt actualizate constant, în funcţie de evoluţia situaţiei şi în conformitate cu măsurile anunţate de autorităţi. De asemenea, am implementat accesul restricţionat în magazine, au fost montaţi indicatori de podea cu distanţa de siguranţă care trebuie respectată, precum şi ecrane de protecţie. Am asigurat materiale de protecţie pentru angajaţii noştri şi îi susţinem pe partenerii noştri de vânzări (dealeri, magazine în franciză etc) să asigure un mediu de lucru sigur şi sănătos atât pentru angajaţi, cât şi pentru clienţi.

Echipele noastre din teren, în special cele care lucrează direct cu clienţii, au primit echipament de protecţie şi au fost instruite cu privire la acţiunile preventive pe care trebuie să le ia pentru a se proteja pe ei şi pe clienţi. Avem măsuri foarte stricte în acest sens, iar echipele noastre din teren nu derulează nicio lucrare la domiciliul sau sediul clienţilor fără echipament de protecţie. Toţi angajaţii şi contractorii noştri trebuie să rămână în siguranţă şi să fie bine protejaţi.

Monitorizăm constant situaţia la nivel naţional şi vom acţiona în consecinţă pentru a ne proteja angajaţii, după cum este necesar, şi cu respectarea tuturor recomandărilor anunţate de autorităţi.

Reporter: Care sunt aşteptările clienţilor de la Vodafone în această perioadă? Cum s-au schimbat aces­tea faţă de perioada anterioară?

Murielle Lorilloux: Cred că ceea ce aşteaptă clienţii de la noi este să le fim alături şi să fim un partener de încredere pentru ei în această perioadă dificilă. Angajamentul nostru este să fim un partener de încredere pentru clienţi şi pentru societatea românească.

Cu siguranţă, clienţii aşteaptă de la noi, acum mai mult ca oricând, servicii de comunicaţii mobile şi fixe de cea mai bună calitate, o reţea capabilă să susţină tot ceea ce au nevoie să facă în aceste zile, un răspuns rapid la solicitările şi problemele cu care se confruntă. Fie că vorbim despre echipele noastre de relaţii cu clienţii, de colegii noştri din magazine sau de managerii de cont dedicaţi clienţilor companii, cu toţii depun eforturi pentru a trata punctual fiecare solicitare din partea clienţilor noştri pentru a găsi cea mai bună soluţie pentru fiecare, având în vedere că aceştia se confruntă cu situaţii şi provocări diferite în aceasta perioadă. Asistenţa acordată clienţilor noştri în utilizarea instrumentelor digitale pentru gestionarea serviciilor, accesarea şi plata facturii, reprezintă astăzi o mare parte din activitatea noastră de relaţii cu clienţii.

Cred, totodată, că ceea ce clienţii mai aşteaptă de la noi sunt oferte şi soluţii relevante, care să-i ajute cu adevărat. Ne-am concentrat, astfel, pe susţinerea clienţilor noştri cu oferte adaptate, care să faciliteze comunicarea acestora cu familia şi prietenii, cu apeluri de roaming nelimitate gratuite către România din Franţa, Italia, Spania, Germania, Marea Britanie şi Austria, precum şi cu minute internaţionale pentru apeluri din România către aceste destinaţii.

De asemenea, susţinem accesul elevilor la educaţia online printr-o ofertă dedicată, Student Pack, dis­ponibilă în aplicaţia Vodafone Shake, ce le oferă acestora 40GB de trafic lunar de date, pentru a urmări cursurile online #TeleŞcoală pe canalul de YouTube al TVR. În plus, tinerii cu vârste între 16 şi 26 de ani pot beneficia de acces gratuit, fără să consume trafic de date, la o serie de platforme educaţionale, precum subiecte.edu.ro, manuale.edu.ro, lectii-virtuale.ro, profesoronline.ro sau www.scoaladinvaliza.ro/.

Pentru clienţii companii oferim mai multe opţiuni, în funcţie de nevoile afacerii lor, constând în minute internaţionale gratuite în reţele mobile şi fixe către Italia, Spania, Germania, Franţa, Marea Britanie, Austria şi toate ţările din Spaţiul Economic European, voce sau date naţionale nelimitate sau minute internaţionale gratuite în cadrul SEE. Mai mult, îi susţinem în derularea activităţii de la distanţă, cu soluţii dedicate, pecum VPN, Wi-Fi mobil, soluţii complete de audio-video conferinţă.

Mai multe oferte adaptate vor fi implementate pentru a-i ajuta în continuare pe toţi consumatorii într-un mod relevant. Odată cu încheierea fuziunii dintre Vodafone şi UPC România, la sfârşitul lunii martie, suntem acum o companie convergentă, având oportunitatea de a aduce împreună tot ce este mai bun din cele două lumi - servicii fixe, TV şi mobile - pentru clienţii noştri.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb