SUPLIMENT RETAIL METRO: Anul 2023 - marcat de o serie de tranzacţii în retailul alimentar

Ziarul BURSA #Companii #Comerţ / 25 iunie

METRO: Anul 2023 - marcat de o serie de tranzacţii în retailul alimentar

Focusul METRO rămâne şi în acest an transformarea digitală, consolidarea modelului multicanal, cu procese integrate şi automatizate, prin adoptarea de noi tehnologii, ne-au transmis reprezentanţii companiei, care ne-au vorbit atât despre evoluţia lanţului cash&carry, cât şi despre oportunităţile şi provocările domeniului.

Reporter: Care este evoluţia comerţului modern din ţara noastră?

METRO: Dacă ne referim la retailul alimentar, anul trecut a fost marcat de o serie de tranzacţii. Este un proces firesc, care probabil se va simţi nu doar în retail, ci şi la nivelul distribuţiei şi al producţiei de bunuri FMCG, având în vedere că piaţa locală este încă fragmentată.

De-a lungul timpului, am asistat şi contribuit la modernizarea retailului, care acum integrează canale multiple de vânzare şi tehnologii digitale avansate. Acest peisaj competitiv şi inovator în care ne aflăm astăzi reflectă nu doar schimbările în preferinţele consumatorilor, ci şi adaptările strategice ale industriei pentru a răspunde nevoilor de flexibilitate şi eficienţă crescute.

În ceea ce priveşte evoluţia METRO, menţionăm că modelul nostru de business este cash & carry. În 2023, am înregistrat un avans al cifrei de afaceri cu 12,7% faţă de 2022, menţinând un ritm de creştere double digit pentru al treilea an consecutiv. Evoluţia a fost posibilă prin reinvestirea profitului, bani care au susţinut inovaţia, transformarea digitală şi rafinarea modelului multicanal, creşterea echipei, atât ca dimensiune cât şi ca abilităţi, remodelarea magazinelor şi modernizarea spaţiilor logistice.

Per total, suntem în creştere, câştigăm cotă de piaţă şi furnizăm soluţii inovatoare, adaptate nevoilor clienţilor noştri - revânzători şi profesionişti din industria HoReCa.

Reporter: Care consideraţi că sunt provocările şi oportunităţile Inteligenţei Artificiale pentru retail?

METRO: Gen AI are un potenţial foarte bun în ceea ce priveşte optimizarea unor procese ce ţin de gestionarea lanţului de aprovizionare, servicii administrative, HR, supravegherea preţurilor la nivelul industriei etc. Prin urmare, rolul inteligenţei artificiale este de a fi suport pentru eficientizarea operaţiunilor şi creşterea productivităţii prin optimizarea fluxurilor de lucru şi redirecţionarea resurselor umane către activităţi cu valoare adăugată. În businessul nos­tru, însă, relaţiile directe cu clienţii rămân esenţiale, prin urmare sunt de neînlocuit.

Reporter: Cum se împletesc cele două tipuri de retail - online si offline - si cum evoluează acestea?

METRO: Online-ul este pe un trend ascendent, iar vânzările din comenzile online prin platforma de livrare Mshop au reprezentat 10%-15% din totalul vânzărilor METRO România în 2022. Acest serviciu ajută clienţii să se concentreze pe afacerea şi succesul lor, asigurând livrări punctuale şi fără sincope.

Reporter: Care este profilul cumpărătorului dumneavoastră?

METRO: METRO se adresează clienţilor din industriile HoReCa şi comerţului tradiţional. Prioritatea noastră este să gândim soluţii personalizate pentru aceşti clienţi, având în vedere provocările lor.

Clienţii din HoReCa se confruntă cu lipsa personalului şi sunt mereu contracronometru, de aceea am gândit sub marca proprie METRO Chef, o serie de soluţii "convenience" - ready to cook, ready to serve, pre-washed, pre-portioned care ajută clienţii să atingă un randament sporit, inclusiv printr-un raport optim calitate-preţ, ambalaje profesionale (pachete mari, resigilabile). Gama include aproximativ 650 SKU, produse pentru o servire rapidă, precum legume şi fructe porţionate, congelate individual, semipreparate sau preparate "ready to cook" şi "ready to serve" din carne.

Reporter: Cum caracterizaţi concurenţa din sector?

METRO: Comerţul modern este în general un sector foarte competitiv, ceea ce este un lucru extraordinar având în vedere că evoluţia la care am fost martori în ultimii 20 de ani a fost posibilă şi datorită competiţiei.

METRO are o prezenţă bine definită pe piaţa locală, fiind prima reţea internaţională care a intrat în Româ­nia, în 1996.

Suntem, de altfel, singura companie pe segmentul cash&carry prezentă în top 5 jucători din comerţul modern, o poziţie care ne onorează şi ne obligă să parcurgem mereu acea "extra mile" care face diferenţa.

Reporter: Cum aţi încheiat anul 2023 şi care sunt estimările pentru 2024?

METRO: Am încheiat anul cu o cifră de afaceri cu 12,7% mai mare faţă de 2022. Este, de altfel, al treilea an consecutiv de creştere double digit generată de investiţii în dezvoltarea modelului wholesale, inclusiv expansiunea francizei de proximitate LaDoiPaşi, reţea care a ajuns la peste 2300 de magazine, precum şi de politica comercială şi disponibilitatea stocurilor.

Focusul nostru şi în acest an rămâne transformarea digitală, consolidarea modelului multicanal, cu procese integrate şi automatizate, prin adoptarea de noi tehnologii. Ţinta noastră este să ne consolidăm poziţia de partener principal al antreprenorilor independenţi din industria HoReCa şi retailul tradiţional prin integrare digitală, eficienţă şi competitivate crescute.

Urmărim să consolidăm şi mai mult punctele forte care ne-au consacrat, cum este, de exemplu, zona de peşte în care excelăm. În acest sens amintim modernizarea, de anul trecut, a raionului de peşte de la METRO Băneasa, prin integrarea de echipamente şi tehnologii de ultimă generaţie. Este un punct major de aprovizionare al operatorilor din HoReCa, unde procesăm săptămânal peste 30 de tone de peşte şi fructe de mare, o diversitate impresionantă de specii, unele dintre ele foarte rare.

Credem, aşadar, că suntem bine poziţionaţi pentru a continua evoluţia, dată fiind rezilienţa pe care am căpătat-o în aceşti ani marcaţi de crize multiple.

Referitor la anul 2024, premisele sunt bune în sensul că ne aşteptăm la scăderea inflaţiei, care va reduce presiunea asupra bugetelor, cu efecte pozitive privind consumul. Rămân însă multiple turbulenţe externe ce pot crea disfuncţionalităţi, astfel că ne manifestăm mai departe un optimism moderat.

Reporter: Cum vă descurcaţi cu forţa de muncă?

METRO: Forţa de muncă este un domeniu aflat într-o dinamică permanentă. Anul trecut am reuşit să ne mărim echipa cu 6,4% faţă de 2022, ajungând la peste 3.900 de angajaţi.

Echipa este fundamentală pentru METRO, ea pune businessul în mişcare şi de aceea suntem preocupaţi să o ajutăm să se dezvolte şi să deprindă abilităţi noi, pe măsura provocărilor actuale. Compania este într-un proces de transformare digitală şi de implementare a modelului multicanal, comportamentul clienţilor se schimbă, sunt procese complexe care trebuie înţelese pentru a menţine calitatea serviciilor noastre şi nivelul de performanţă. De aceea inves­tim în dezvoltarea profesională şi educarea angajaţilor, este un proces continuu, cu rezultate cuantificabile.

Reporter: Ce perspective au marile reţele comerciale?

METRO: Marile reţele comerciale sunt cele care au transformat ireversibil, în ultimii 20 de ani, peisajul retailului local. Potrivit AMRCR, asociaţie din care facem parte împreună cu cei mai mari jucători din domeniu, marile reţele se constituie într-unul dintre cei mai mari angajatori, cu peste 800.000 de angajaţi, având o contribuţie de 21% la PIB. De asemenea, 13% din totalul taxelor şi impozitelor virate la bugetul public provin din retail.

România este o piaţă în dezvoltare, dinamică, membră a UE, şi credem că sunt premise bune pentru dezvoltarea retailului în continuare. Vom asista probabil la intrarea de noi jucători, la tranzacţii şi la concepte inovatoare care să susţină apetenţa românilor pentru comerţul modern.

Reporter: Mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb