SUPLIMENT RETAIL Retailul, în era Inteligenţei Artificiale
Emilia OlescuCompanii / 25 iunie
Emilia OlescuCompanii / 25 iunie
Companii / 25 iunie
Companii / 25 iunie
• (Interviu cu Cristian Pelivan, directorul executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online)
Reporter: Cum a evoluat sectorul retailului online din ţara noastră, în ultimul an?
Cristian Pelivan: 2023 a fost un an bun pentru sectorul românesc de comerţ electronic, cu o creştere de cel puţin 10%. Anul trecut, românii au cumpărat online bunuri de cel puţin 7 miliarde de euro, iar dacă adăugăm şi serviciile, depăşim 10,6 miliarde de euro.
Companii / 25 iunie
• (Interviu cu Laura Sardescu, director general Neakaisa.ro)
Reporter: Cum vedeţi evoluţia retail-ului online din România?
Laura Sardescu: Începând cu perioada pandemică şi post pandemică, românii au înţeles, realmente, beneficiile comenzilor online, iar e-tailul a cunoscut o creştere semnificativă. Ca un exemplu, în România există peste 100.000 de magazine online, iar acest lucru ne bucură şi ne responsabilizează - cu cât competiţia este mai acerbă, cu atât companiile sunt mai motivate să evolueze, pentru a rămâne pe piaţă.
A consemnat George MarinescuCompanii / 25 iunie
Companii / 25 iunie
• (Interviu cu Alexandr Jeleascov, Managing Director Packeta Romania)
Reporter: Cum apreciaţi evoluţia pieţei de profil?
Alexandr Jeleascov: În 2023, piaţa de curierat din România a continuat să crească într-un ritm constant, susţinută de investiţii semnificative în tehnologie, extinderea reţelelor de lockere şi extinderea serviciilor internaţionale.
Companii / 25 iunie
Companii / 25 iunie
• (Interviu cu Mădălin Ilie, CEO Telerenta)
Reporter: De când activaţi pe piaţa din ţara noastră?
Mădălin Ilie: Telerenta, parte din grupul american de investiţii NCH (New Century Holdings), este un start-up românesc de tehnologie care operează singura platformă de închiriere de echipamente electronice din Europa de Sud-Est destinată utilizatorilor casnici şi, de la finalul anului trecut, şi companiilor.
Companii / 25 iunie
• (Interviu cu Dan Marc, Fondatorul Footprints AI)
Reporter: Care consideraţi că sunt provocările şi oportunităţile Inteligenţei Artificiale pentru sectorul de retail?
Dan Marc: Provocările principale ale Inteligenţei Artificiale în retail includ integrarea tehnologică complexă, protecţia datelor şi adaptarea constantă la comportamentul dinamic al consumatorilor, incluzând aici şi costurile de reantrenare continuă care să ţină pasul cu aşteptările din ce în ce mai accelerate.
Companii / 25 iunie
• (Interviu cu Vlad Florea, CEO Trend Furniture)
Reporter: Cum a evoluat activitatea companiei pe care o conduceţi, în ultimul an?
Vlad Florea: Compania Trend Furniture a atins performanţe foarte bune, demonstrând că răspunde tot mai bine cerinţelor pieţei şi aliniindu-se totodată tendinţelor actuale de sustenabilitate.
Companii / 25 iunie
• (Interviu cu Mathieu Bauduin, CEO Leroy Merlin)
Reporter: Cum vedeţi evoluţia Inteligenţei Artificiale şi ce rol are aceasta în sectorul de retail?
Mathieu Bauduin: Este important să înţelegem că inteligenţa artificială (IA) este un domeniu vast şi variat, mult mai larg decât Inteligenţa Artificială Generativă (GenAI), care se concentrează pe înţelegerea şi interacţiunea lingvistică. Progresele recente în GenAI sunt impresionante şi merită să fie luate în considerare.
Companii / 25 iunie
• (Interviu cu Irina Pencea, General Manager eMAG Romania şi Senior VP eMAG Bulgaria, Ungaria, România)
Reporter: Cum apreciaţi sectorul retailului online din ţara noastră?
Irina Pencea: Sectorul de ecommerce este unul foarte dinamic şi în continuă dezvoltare, responsabil de 25% din rata de creştere a PIB-ului României, în ultimii zece ani.
Companii / 25 iunie
Companii / 25 iunie
Reporter: Care este evoluţia comerţului modern din ţara noastră?
METRO: Dacă ne referim la retailul alimentar, anul trecut a fost marcat de o serie de tranzacţii. Este un proces firesc, care probabil se va simţi nu doar în retail, ci şi la nivelul distribuţiei şi al producţiei de bunuri FMCG, având în vedere că piaţa locală este încă fragmentată.
Companii / 25 iunie
• (Interviu cu Narcis Horhoianu, Chief Marketing Officer & E-commerce, Carrefour România)
Reporter: Cum a evoluat sectorul centrelor comerciale din ţara noastră în ultimul an?
Narcis Horhoianu: Evoluţia sectorului centrelor comerciale în ultimul an demonstrează o adaptabilitate şi o inovaţie în domeniul retailului. Carrefour, jucător esenţial în acest peisaj, a contribuit la această evoluţie, prin orientarea strategică spre deschiderea de noi unităţi în formatul mare de magazin, hipermarket, şi remodelarea celor existente, cu scopul de a îmbunătăţi semnificativ experienţa de cumpărături a clienţilor.
Companii / 25 iunie
• (Interviu Sorin Preda, Director Comercial BAT România)
Reporter: Pe an ce trece, provocările din economie sunt tot mai multe - încă avem o serie de crize - inflaţie, taxe, contrabandă, proiecte legislative, războaie, acum şi an electoral, dar şi evoluţia tehnologiei, cu dezvoltarea alertă a Inteligenţei Artificiale. Cum face faţă industria tutunului şi în speţă BAT tuturor acestor încercări?
Companii / 25 iunie
• "Tendinţa pe piaţa de retail este spre dezvoltarea de proiecte mixed-use sau, în cazul centrelor comerciale deja existente, de adăugare a unor noi atracţii care să crească ponderea entertainmentului în mixul de retail"
Reporter: Cum a evoluat sectorul centrelor comerciale din ţara noastră în ultimul an?
IULIUS: La nivel macro, România este o piaţă efervescentă, în continuă evoluţie, conectată şi familiarizată cu pieţele internaţionale.
Andrei Iacomi
George Marinescu
Emilia Olescu
Cornel Codiţă
George Marinescu
A.D.
Euro | 4.9764 |
Dolar SUA | 4.7908 |
Franc elveţian | 5.3538 |
Liră sterlină | 5.9910 |
Gram de aur | 401.4137 |
convertor valutar
»=Piaţa de Capital /A.V. - 20 decembrie
Piaţa de Capital /A.I. - 20 decembrie
Piaţa de Capital /A.V. - 19 decembrie
Piaţa de Capital /A.I. - 18 decembrie
George Marinescu