Legislaţia foarte stufoasă, interpretabilă şi des modificată, reprezintă unul dintre obstacolele pe care producătorii şi distribuitorii de tutun le întâlnesc în activitatea lor, susţine Szabo Gyongyike, administratorul companiei "Taban Trafic", adăugând: "Nivelul ridicat al accizei este, pentru noi, obstacolul cel mai mare în vânzări. Din cauza accizei, preţul ţigaretelor este mult prea mare raportat la veniturile românilor.
Contrabanda este în continuare foarte extinsă şi, din cauza faptului că societatea noastră este situată în apropierea graniţei, suntem afectaţi de acest fenomen în mod mai accentuat. Având în vedere obiectul de activitate al societăţii, suntem din start văzuţi şi etichetaţi ca posibili evazionişti fiscali, ceea ce este de-a dreptul insultător, ţinând cont de eforturile noas-tre depuse pentru a ne încadra tuturor prevederilor legislative aflate în vigoare".
Pentru combaterea obstacolelor apărute ar trebui implementată o legislaţie clară, sigură, reală, transparentă şi unică pentru toţi actorii din piaţa tutunului, este de părere domnia sa: "În ceea ce priveşte contrabanda şi evaziunea fiscală, acestea pot fi restrânse doar prin acţiuni severe de supraveghere şi control din partea instituţiilor statului. În prezent, peste 80% din preţul unui pachet de ţigarete reprezintă taxe datorate bugetului de stat, prin urmare abordarea politicilor fiscale ar trebui făcută cu mai mare înţelepciune. Din cauza acestor taxe şi a altor impozite ridicate suntem puşi în situaţia de a face restricţii financiare în detrimentul politicilor de marketing".
Reprezentantul "Taban Trafic" ne-a precizat că, pentru a se menţine pe piaţă în perioada de criză, compania a practicat adaosuri scăzute la vânzare. Totodată, "pentru a depăşi criza economică, am revizuit puţin cheltuielile, reducând unde s-a putut, însă accentul l-am pus pe comercializare, pornind noi strategii de marketing în vederea extinderii segmentului de piaţă pe care activăm".
Administratorul firmei ne-a subliniat că doreşte să-şi consolideze poziţia pe piaţă: "Din păcate, societatea noastră acoperă o cotă redusă a pieţei de tutun faţă de marii producători şi dis-tribuitori aflaţi pe piaţa româ-nească ("British American Tobacco", "Philip Morris", "Japan Tobacco Internaţional" etc.) Un element important care influenţează foarte mult locul nostru pe piaţa de des-facere şi volumul vânzărilor este calitatea şi preţul produselor pe care le comercializăm. Ţigaretele importate şi comercializate de < Taban Trafic > sunt de categorie medie, atât în ceea ce priveşte preţul, cât şi din punctul de vedere al calităţii, dar, în curând, ne vom extinde gama de produse, astfel încât să atingem toate categoriile de consumatori, de la cei mai exigenţi la cei cu venituri minime".
Szabo Gyongyike consideră că, din cauza cotei de piaţă reduse a societăţii, "concurenţa înseamnă luptă continuă, de multe ori neputând ţine pasul cu producătorii şi comercianţii multinaţionali, care, de fapt, dictează condiţiile de piaţă". De aceea, "Taban Trafic" vizează identificarea unor soluţii de reducere a costurilor şi lărgirea pieţei de desfacere a produselor proprii.
"Taban Trafic" face parte din grupul de firme "Continental Tobacco Corporation" (CTC), care mai este prezent în Ungaria, unde are şi sediul principal, Austria, Germania, Benelux, Italia, Portugalia, Slovacia, Spania şi, prin intermediul filialelor din aces-te ţări, pe celelalte continente. CTC este un grup de companii care produc şi vând, în principal, ţigări fine, ţigări cu filtru şi tutun fin pentru ţigări.
Suntem suspectaţi pentru că avem sediul lângă graniţă.