Reporter: Cum a fost primit pe piaţă Strop şi ce a adus nou în materie de înfrumuseţare?
Andreea Emilian: Încă de la început premisa a fost dorinţa de a propune publicului bucureştean o alternativă reală şi înalt calitativă la formulele consacrate de îngrijire a frumuseţii. Strop Concept este un salon de frumuseţe şi dermato-cosmetică dedicat întru totul frumuseţii naturale, cu accent pe tratamente cu produse 100% naturale, fără substanţe de sinteză. De aceea colaborăm încă de la inaugurarea Strop Concept cu brandul românesc Careless Beauty, coordonat de Elena şi Adina Oancea, două specialiste renumite în cosmetica naturală, ale căror produse au brevete de invenţie fiind şi singurele cu brevet din piaţa cosmeticii naturale autohtone. Toate cosmeticele din salonul Strop provin de la Careless Beauty, ingredientele acestora provenind exclusiv din plantaţiile de la Topraisar, judeţul Constanţa, respectiv cea din judeţul Buzău. De asemenea, tratamentele faciale şi corporale pe care le propunem doamnelor şi domnilor folosesc tehnici manuale, tradiţionale, iar masajul corporal cu pânze naturale autohtone din fibre de bumbac 100% este unic nu numai în Bucureşti, ci şi în ţară. Abordarea sustenabilă a frumuseţii este sloganul brandului nostru, alături de viziunea holistică asupra terapiilor de îngrijire. Aici includ atelierele de hobby-uri creative, de dezvoltare personală şi de terapii naturiste, pe care le organizăm periodic. Aşa că am reunit în spaţiul Strop tradiţie, dragoste pentru tot ce e românesc, un ambient intim cu aromă de plante, cu expoziţii de artă, cu parfumuri artizanale, miere brută sau la prima mână sub brandul propriu Strop de Miere, cu ateliere tematice şi, bineînţeles, tratamente cosmetice organice complexe.
Reporter: Care au fost cele mai căutate servicii din portofoliul Strop?
Andreea Emilian: Din experienţa de la cabinet, tratamentul facial personalizat şi masajul manual cu pânze autohtone sunt iniţial o surpriză foarte plăcută pentru cliente, care revin apoi să reînnoiască această experienţă senzorială şi afectivă. Pot aminti cu mândrie şi grupa de mămici şi bebeluşi cu dermatită atopică, care urmează o terapie personalizată. De asemenea, adolescenţii şi preadolescenţii cu diverse forme de acnee revin cu încredere. Un trend în continuă creştere este şi interesul domnilor pentru procedurile şi tratamentele noastre, care îşi alocă tot mai mult timp tratamentelor de înfrumuseţare sau pur şi simplu de relaxare.
Reporter: Cum apreciaţi evoluţia cererilor de tratamente în saloane? Se bucură acestea de o mai mare căutare?
Andreea Emilian: Din punctul meu de vedere, ca fondator şi manager al Strop Concept, dar şi ca trainer de vânzări în domeniul frumuseţii, de asemenea urmărind continuu dinamica pieţei de îngrijire a frumuseţii şi purtând nenumărate discuţii cu oameni care lucrează în domeniu, am observat că există două coordonate mari de care femeile ţin cont atunci când afirmă că îşi doresc să se simtă frumoase - Timpul şi Naturaleţea. Ne îndreptăm către o nouă perioadă, cea a armoniei, un model mai simplu şi diferit de cel al anilor trecuţi, în care ne dorim să fim frumoase arătându-ne chipul fără rezerve, cu un machiaj minimal şi cu cosmetice naturale, inteligente, prietenoase pentru piele. Practic am revenit la nevoia de încântare naturală, spontană în faţa frumuseţii autentice, iar rolul nostru, al actorilor prezenţi pe această piaţă dinamică şi extrem de competitivă, este să ne sincronizăm cu tendinţele din comportamentul şi aşteptările clientelor şi clienţilor noştri, oferindu-le cele mai adecvate soluţii. Tocmai de aceea, strategia Strop a prevăzut încă de la început adaptarea permanent la exigenţele clienţilor, anticiparea nevoilor acestora.
Reporter: Care credeţi că au fost principalii factori care au influenţat evoluţia acestor cereri?
Andreea Emilian: Este vorba de un cumul de factori, însă cum spuneam anterior, factorul psihologic are cea mai mare pondere asupra acestei noi abordări a îngrijirii frumuseţii. Nevoia de a aloca mai puţin timp, dar într-un mod mai eficient şi mai holistic, frumuseţii este principalul factor. Tot din gama factorilor subiectivi menţionez şi revenirea la adevăratele valori, incluzând aici în primul rând regăsirea unor experienţe personale (fie nostalgia, copilăria, speranţa, tihna, ambiţia sau nevoia de a visa) în gândirea terapiilor noastre de înfrumuseţare. Strop Concept s-a poziţionat încă de la lansarea sa, în vara lui 2018, ca un hub al regăsirii stării de bine, de refugiu în faţa agresiunilor de tot felul, consumeriste sau legate de exigenţele vieţii profesionale şi sociale, cu care suntem confruntaţi tot mai mult.
Reporter: Ce flux de clienţi aveţi? Care sunt categoriile majoritare de vârstă?
Andreea Emilian: Fluxul de clienţi variază de la lună la lună, iar obiectivul nostru pentru acest an este să determinăm cât mai mulţi oameni să ne treacă pragul şi să descopere beneficiile majore ale tratamentelor noastre. Ceea ce ne bucură enorm este, în schimb, faptul că recurenţa clienţilor deja existenţi este una mare. Clienţii deja existenţi revin lunar, sau poate chiar mai des, pentru diverse proceduri stabilite împreună cu esteticianul nostru.
Reporter: Ce previziuni aveţi pentru segmentul de estetică în 2020?
Andreea Emilian: Estimez că frumuseţea organică şi terapiile naturale vor lua o şi mai mare amploare anul acesta, având în vedere că publicul este din ce în ce mai educat, mai informat şi mai exigent în evaluarea metodelor disponibile pe piaţă de atingere a stării de bine. Personal, îmi doresc ca Strop să îşi consolideze statutul după această etapă iniţială când am devenit cunoscuţi prin specificul nostru şi ne-am creat un public foarte fidel. Cea mai mare realizare de până acum este faptul că reuşim să ne fidelizăm clienţii, aceştia revin la noi cu mult drag şi încredere.
Reporter: Cu ce noutăţi vine Strop în 2020?
Andreea Emilian: În 2020 ne propunem să păstrăm şi să rafinăm din ce în ce mai mult toate pachetele de servicii estetice faciale, iar ca noutate vom lărgi serviciile în zona tratamentelor corporale. Vom aborda terapii complexe de remodelare corporală şi vom oferi clienţilor noştri servicii cât mai complete.
Reporter: Care a fost cifra de afaceri a companiei în 2019?
Andreea Emilian: Ne apropiem de breakeven în urma investiţiei iniţiale de 30.000 de euro şi sper ca 2020 să facă trecerea progresiv spre creştere şi expansiune. Până în acest moment ne urmăm planul de business iniţial şi suntem în grafic. Ne vom concentra în continuare pe abordarea integrată, holistică a frumuseţii, pe calitatea serviciilor şi, bineînţeles, pe atragerea de noi clienţi.
Reporter: Vă mulţumesc!