Secolul vitezei ne face să uităm tot mai des de noi, iar problemele de sănătate din cauza stresului, a epuizării şi sedentarismului sunt tot mai frecvente. Toate aceste probleme îşi pot găsi rezolvarea prin evadarea în centre wellness&SPA, unde prin relaxare şi tratamente îţi poţi regăsi echilibrul.
Wellness-ul nu reprezintă un trend sau o necesitate, este un stil de viaţă.
Astfel că, industria wellness a cunoscut în ultimii ani o dezvoltare semnificativă atât la nivel mondial, dar şi pe piaţa locală. Cifrele sunt în continuă creştere, la nivel mondial valoarea pieţei wellness se ridică la 580 de miliarde de euro, iar pe plan local a ajuns, în 2018, la aproape 26 de milioane de euro. Multe hoteluri, dar şi aeroporturi şi corporaţii au înţeles importanţa pe care o are wellnessul şi pun la dispoziţia oaspeţilor şi angajaţilor săi servicii care implică fiecare latură a stării de bine - atât fizic, cât şi emoţional, financiar, intelectual sau social.
Ţara noastră deţine al treilea potenţial geotermal din Europa, iar în trecut era recunoscută pentru calităţile curative ale tratamentelor balneare. Astăzi, turiştii caută să combine proprietăţile curative din staţiunile balneare cu tratamente şi proceduri wellness&SPA.
"Resursele naturale balneare şi tratamentele recunoscute ca Ana Aslan sau Gerovital, pot face ca ţara noastră să devină o destinaţie de wellness de top", ne-a declarat Lucia Morariu, CEO Eximtur.
Cererile şi vânzările din ultimii ani arată o creştere constantă a acestei industrii. Jucătorii din piaţă consideră că principalul factor care a dus la dezvoltarea pieţei a fost alinierea la tendinţele internaţionale. În plus, prestatorii de astfel de servicii au făcut investiţii semnificative, au reuşit să valorifice resursele naturale, dar şi introducerea voucherelor de vacanţă a contribuit la această expansiune.
Potenţialul de SPA şi wellness al ţării noastre este unul uriaş ce nu este valorificat nici la jumătate în acest moment, după cum mai spun proprietarii de centre SPA.
"Ţara noastră poate oferi experienţe spa unice în lume, dacă ne gândim la bogăţiile României, istoria locului şi la ingrediente locale: plante, sare, nămol etc.", consideră Ioana Marian, Preşedintele Asociaţiei SPA România şi fondatorul despreSPA.ro.
Tendinţele la nivelul ţării noastre urmează trendurile remarcate la nivel european şi mondial. Consumatorii de turism, altfel decât cel clasic, cresc numeric şi sunt din ce în ce mai sofisticaţi, cu aşteptări şi preferinţe complexe şi îşi doresc o experienţă individualizată şi autentică. Aceştia optează din ce în ce mai mult pentru destinaţii complete şi complexe care să le furnizeze confort, emoţii, sentimente pozitive şi durabile, igienă impecabilă, pe scurt experienţa stării de bine. Totodată, vorbim despre reîntoarcerea la natură, apariţia de aplicaţii care să măsoare calitatea aerului, mental wellbeing şi, nu în ultimul rând, nevoia tot mai mare de linişte.
Nici industria de wellness şi SPA nu este ferită de provocarea de care se loveşte acum întregul sistem economic privat al României, şi anume de recrutarea de personal calificat, de dezvoltarea infrastructurii sau de nevoia de integrare în proiecte bune de dezvoltare la nivel naţional.
Conform Preşedintelui Asociaţiei SPA România, lipsa unei legislaţii care să permită dezvoltarea şcolilor de spa la nivel local şi prin care să fie asigurat un standard minim, este o problemă stringentă.