Renault şi Nissan şi-au acordat doi ani pentru a decide o posibilă fuziune între cei doi producători auto sau să găsească un mecanism alternativ pentru a-şi consolida parteneriatul, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, potrivit Agerpres.
O soluţie pentru cimentarea legăturilor va fi găsită înainte ca Carlos Ghosn, preşedintele ambilor companii, să demisioneze din funcţia de director general al Renault, în 2022, susţin sursele. Ghosn, care a fost numit în fruntea Renault pentru o perioadă de patru ani, declarase anterior că ar putea demisiona înainte de încheierea mandatului.
Reprezentanţii Nissan şi Renault nu au comentat informaţia.
Printre opţiunile discutate de cei doi producători auto se află înfiinţarea unei companii holding în care Renault şi Nissan sunt sub aceeaşi umbrelă, susţin sursele.
"Alianţa continuă analizarea opţiunilor pentru evoluţia afacerii. Nu avem de anunţat schimbări a structurii operaţionale sau a acţionariatului şi nu s-a stabilit un termen pentru aşa ceva", a afirmat Jonathan Adashek, purtător de cuvânt al alianţei Renault- Nissan-Mitsubishi.
Ghosn, care este şi preşedintele Mitsubishi Motors, a afirmat luna trecută că cei doi producători auto din Japonia nu vor fi preluaţi de Renault şi există multe posibilităţi pentru susţinerea alianţei dintre Nissan, Renault şi Mitsubishi.
Sursele susţin că una dintre posibilităţi ar fi ca sediul companiei holding să fie în Londra sau în Olanda.
Preşedintele director general de la Renault, Carlos Ghosn, a promis că va profita de noul său mandat de patru ani în fruntea alianţei Renault-Nissan pentru a identifica mijloacele prin care poate fi consolidat edificiul astfel încât acesta să supravieţuiască şi după plecarea lui Ghosn. Este însă vorba despre o sarcină dificilă deoarece trebuie păstrată identitatea fiecărui partener şi menajate suspiciunile marilor acţionari francezi şi japonezi.
Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile, cu 10,6 milioane unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota. Alianţa regrupează zece mărci de automobile, 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
În martie, Reuters informa că producătorii auto Renault şi Nissan discută o adâncire a cooperării, iar Guvernul francez, acţionar majoritar al Renault, ar putea renunţa la influenţa sa la Renault, în timp ce Renault ar putea renunţa la controlul asupra Nissan. Renault deţine 43,4% din Nissan, în timp ce Nissan deţine 15% din Renault, într-un parteneriat care a început în anul 1999. Mitsubishi Motors s-a alăturat alianţei în 2016, după ce Nissan a preluat o participaţie de 34% în compania niponă.
În prezent, industria auto trece printr-un proces de consolidare, iar alianţa caută să-şi întărească poziţia înainte ca Ghosn, principalul ei arhitect, să se pensioneze în următorii ani, după ce a supervizat parteneriatul aproape 20 de ani.
Cei trei producători auto au un parteneriat unic prin care îşi reduc costurile, inclusiv în domeniul cercetării-dezvoltării, procurarea componentelor şi producţia, pentru a concura mai bine cu rivalii Volkswagen şi Toyota.
Deşi obiectivul alianţei este majorarea vânzărilor şi a profitabilităţii, fiecare dintre cei trei producători auto doreşte să-şi menţină independenţa, ceea ce diferenţiază grupul de Volkswagen şi Toyota, a spus Ghosn. Acesta a adăugat că grupul celor trei companii trebuie să găsească un sistem astfel încât alianţa să fie sustenabilă, indiferent cine conduce fiecare producător sau alianţa.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
1. 100 de ani de la ceva
(mesaj trimis de anonim în data de 05.07.2018, 07:35)
La 10 ani de la căderea granițelor Dacia a emigrat cu încă câteva milioane de conaționali.