Grupul "Teraplast", procesator de PVC din ţara noastră şi producător de materiale pentru piaţa construcţiilor şi instalaţiilor, a achiziţionat producătorul de panouri sandwich "Interlemind" din Serbia, valoarea tranzacţiei fiind de 4,3 milioane de euro, a anunţat compania.
Potrivit unui comunicat al "Teraplast", grupul va investi anul acesta 11 milioane de euro în Serbia, sumă ce include valoarea achiziţiei fabricii, investiţii de 2,7 milioane de euro în dezvoltare şi capital de lucru de 4 milioane euro.
Compania achiziţionată are o capacitate de producţie similară celei a subsidiarei "TeraSteel", adică 2,2 milioane metri pătraţi (mp)/an, şi, respectiv, aceleaşi utilaje. Fabrica de panouri sandwich din Serbia va deservi în principal ţări precum: Serbia, Bulgaria, Macedonia, Bosnia, Croaţia şi Muntenegru, dar şi pieţe secundare precum Ungaria, sudul României şi nordul Greciei.
Potrivit estimărilor "Teraplast", aceste pieţe au în 2017 un potenţial de 9,6 milioane mp, adică aproximativ 153 milioane euro. Piaţa panourilor din Serbia este estimată la un volum de 2,3 milioane mp, din care producţia locală reprezintă 20%, diferenţa fiind importuri. Compania precizează: "În comparaţie, în România producţia locală reprezintă aproximativ 80% din total piaţă şi avem 9 fabrici de panouri termoizolante. TeraSteel vinde peste 33% din producţia realizată în România pe pieţele externe".
Dorel Goia, preşedinte al Consiliului de Administraţie al "Teraplast", a declarat: "Achiziţia din Serbia face parte din strategia Grupului Teraplast de a creşte volumul vânzărilor şi profitabilitatea. TeraSteel exportă în Serbia, Bulgaria, Muntenegru şi Slovenia de aproximativ doi ani, iar prin fabrica de la Leskovac ne propunem să creştem exponenţial vânzările în zona Balcanilor. Suntem convinşi că Grupul Teraplast poate să devină un exemplu pentru companiile româneşti care până în acest moment nu au avut curajul sau nu au fost încurajate să deschidă fabrici pe pieţele externe. În schimb, firmele din Polonia, Rusia sau Ungaria au deschis fabrici în România şi sunt foarte active în zona construcţiilor. Prin cele două achiziţii de anul acesta, Grupul Teraplast va ajunge să consume în 2018 capacitatea de producţie a unui combinat mediu, adică peste 70.000 de to de tablă, în valoare de peste 55 milioane euro".
Grupul "Teraplast" include compania "Teraplast" (producător de ţevi, granule şi profile din PVC), subsidiara "TeraSteel" (producător de panouri sandwich şi structuri metalice zincate), subsidiara "Teraglass" (producător de ferestre şi uşi din PVC), subsidiara "Teraplast Logistic" (începând cu iunie 2016 coordonează activităţile logistice ale Grupului) şi "Politub" (producător de ţevi din polietilenă).
Grupul "Teraplast" şi-a bugetat pentru anul 2017 o cifră de afaceri de 434,6 milioane lei şi un profit net de 38,1 milioane lei. Valoarea EBITDA estimată în 2017 este de 63,3 milioane lei. În primele trei luni din 2017, Grupul "Teraplast" a realizat o cifră de afaceri de 66,5 milioane de lei, un profit net de 1,6 milioane lei şi EBITDA de 6,6 milioane lei.
"Teraplast" activează pe pieţele de instalaţii şi amenajări, profile tâmplărie, panouri sandwich şi structuri metalice zincate, tâmplărie termoizolantă şi granule PVC. Compania-mamă "Teraplast" activează pe piaţa pe segmente de canalizări exterioare şi granule, precum şi pe piaţa de canalizări interioare.
Facilităţile de producţie ale companiilor din grup sunt localizate în Parcul Industrial Teraplast, dezvoltat pe o suprafaţă de peste 200.000 mp, în extravilanul municipiului Bistriţa.
Începând din 2 iulie 2008, cea mai mare companie din grup, "Teraplast", este listată la Bursa de Valori Bucureşti, sub simbolul TRP.