Inteligenţa artificială aduce o mulţime de avantaje şi beneficii, însă pe măsură ce companiile devin tot mai interesate de integrarea acestei tehnologii, apar temeri în rândul angajaţilor, care văd în AI un competitor pentru locul de muncă, arată Termene.ro, potrivit unui comunicat de presă remis Redacţiei.
"Companiile din România au înţeles că tehnologia este cheia pentru dezvoltare, iar integrarea inteligenţei artificiale devine un avantaj competitiv, în special într-un mediu de business dinamic şi marcat de provocări. Am primit peste 5000 de solicitări de participare la sesiunile noastre de lucru "Valurile Inteligenţei Artificiale" în care explorăm concret cum integrăm această tehnologie pentru a scădea costurile, a înlocui angajaţi şi a creşte exponenţial un business. Pe de altă parte, apar tot mai frecvent întrebări în rândul angajaţilor dacă este sau nu posibil ca AI să-i înlocuiască. Am gândit astfel o soluţie concretă care analizează riscul ca un job să fie preluat de roboţi, în funcţie de domeniu, de activitatea repetitivă, dar şi de nevoia de adaptare sau empatie. Astfel, atât angajatorii, cât şi angajaţii pot afla dacă anumite activităţi pot fi preluate de tehnologie", a declarat Adrian Dragomir, fondatorul Termene.ro şi creatorul podcastului "Valurile Inteligenţei Artificiale".
Datele globale arată că inteligenţa artificială poate creşte productivitatea, reducând cu până la 60 - 70% din timpul lucrătorilor prin automatizarea muncii lor, potrivit unui raport McKinsey. Acesta mai arată că jumătate din toată munca desfăşurată în prezent va fi automatizată prin AI între 2035 şi 2075.
De altfel, un raport al McKinsey Global Institute estimează că inteligenţa artificială generativă va avea o contribuţie anuală de până la 4,4 trilioane de dolari la economia globală. Totodată, datele anlizate arată că AI poate determina o creştere economică globală de până la 13-16 trilioane de dolari până în 2030. Procentul companiilor care au adoptat deja inteligenţa artificială în cel puţin un departament sau un proces de business, la nivel mondial, variază între 50% şi 60%, dublu faţă de nivelul din 2017, conform raportului McKinsey, se mai arată în comunicat.