În prezent, majoritatea serviciilor bancare nu sunt adaptate pentru persoanele cu dizabilităţi. 90% dintre persoanele cu deficienţe de vedere s-au confruntat măcar o dată în viaţă cu o fraudă sau cu o eroare atunci când au plătit cumpărături sau servicii, conform unui comunicat remis redacţiei. Această statistică a determinat Thales să dezvolte o soluţie care să ofere încredere şi autonomie persoanelor cu deficienţe de vedere, în raport cu operaţiunile zilnice de plată. Această inovaţie unică, care verbalizează fiecare pas al unei tranzacţii, este acum certificată de Visa şi de Mastercard.
Potrivit sursei citate, la nivel global, există un angajament pentru promovarea diversităţii şi incluziunii, pentru a construi o lume mai bună pentru toţi. În colaborare cu partenerul său Handsome, Thales a decis să inoveze pentru a oferi soluţii incluzive în domeniul plăţilor. Pentru a beneficia de această soluţie unică, utilizatorii trebuie doar să instaleze o aplicaţie pe telefonul mobil, care este asociată în mod unic cu cardul lor. De fiecare dată când efectuează o plată, aplicaţia mobilă redă audio valoarea tranzacţiei înainte ca utilizatorul să o valideze cu ajutorul codului secret.
Cardul de plată cu aplicaţie vocală Thales funcţionează ca un dispozitiv conectat care înregistrează suma de la terminalul de plată şi o comunică aplicaţiei mobile prin Bluetooth. Utilizatorul poate apoi să audă informaţia prin difuzorul telefonului sau în căşti. Această soluţie unică urmează să fie adoptată în curând de mai multe bănci, care au fost convinse de potenţialul acestui card bancar.
"Multe probleme pot fi rezolvate prin inovare. De aceea, cu sprijinul Handsome şi bazându-ne pe expertiza Thales în dezvoltarea de soluţii de plată sigure şi convenabile, am decis să abordăm problemele cu care se confruntă persoanele nevăzătoare şi cu deficienţe de vedere. De atunci, soluţia s-a dovedit a fi utilă şi pentru alte dizabilităţi. Suntem încântaţi să vedem că inovaţiile noastre contribuie la crearea unor soluţii de plată mai sustenabile şi mai responsabile", a precizat Bertrand Knopf, vicepreşedinte Banking and Payment Services în cadrul Thales, se mai arată în comunicat.