Toyota Motor recheamă pentru a doua oară în service 1,6 milioane de automobile în Japonia, din cauza airbagurilor fabricate de compania Takata, după ce o componentă care era considerată sigură a provocat rănirea unui pasager al unui vehicul Nissan Motor, relatează Bloomberg.
Automobilul compact Vitz şi alte 21 de modele ale Toyota vor fi rechemate, după ce o campanie anterioară s-a concentrat pe înlocuirea dispozitivelor de umflare a airbagurilor Takata doar în cazul în care dealerii descoperă scurgeri de aer, a declarat Masato Sahashi, oficial al Ministerului japonez al Transporturilor.
Toyota a luat decizia după ce un dispozitiv de umflare a airbagului s-a rupt şi a rănit luna trecută un pasager al unui SUV Nissan X-Trail, în Japonia, chiar dacă la inspectarea acestuia, cu puţin timp înainte de incident, nu a fost identificată o pierdere de aer, relatează Bloomberg.
În urma acestui eveniment, Nissan a rechemat pentru a doua oară 310.000 de vehicule în Japonia.
Incidentul de la Nissan şi reluarea rechemărilor în service a vehiculelor de către cei mai mari producători auto din Japonia agravează criza prin care trece Takata, care implică aproape 100 de răniţi şi rechemarea în SUA a 19 milioane de vehicule.
Administraţia pentru Siguranţa Rutieră din SUA a cerut Takata, în această lună, să nu mai folosească un anumit tip de dispozitiv care umflă airbagurile, din cauza lipsei de încredere în siguranţa acestuia.
Defectatea acestor dispozitive a provocat moartea a opt persoane care foloseau automobile Honda Motor.
Agenţia americană a cerut Ford Motor, Mazda Motor, Honda, Toyota şi Nissan să anunţe că nu folosesc dispozitive de umflare a airbagurilor Takata cu nitrat de amoniu în automobilele aflate în construcţie. Aceste dispozitive riscă să explodeze şi să împrăştie schije.
Takata a înregistrat pierderi de 70 de milioane de dolari în trimestrul al doilea şi a redus estimările de profit pentru acest an. La nivel mondial, Toyota recheamă circa 12 milioane de vehicule din cauza airbagurilor fabricate de Takata.