Training-ul francizaţilor (I)

Corina Driga, franchise consultant - IMO Franchising Group www.fbb.ro email: imooffice@gmail.com
Ziarul BURSA #Companii #Franciză / 24 februarie 2006

Unul din aspectele pe care trebuie să le examineze cu atenţie un potenţial francizat, atunci cînd caută şi alege un sistem de franciză căruia să i se alăture, este pregătirea sau training-ul pe care îl oferă francizorul respectiv.

A conduce o afacere este o întreprindere complexă. În afară de a şti cum să realizeze produsele sau cum să livreze serviciile către clienţi, un francizat trebuie să înţeleagă cum se conduce respectiva afacere, cum se angajează şi se concediază personalul, cum se realizează publicitatea, cum se ţin registrele de casă, cum se fac depozitele şi multe alte detalii, mici dar esenţiale pentru afacere. De asemenea, francizatul va trebui să opereze afacerea în concordanţă cu cerinţele şi standardele francizorului. Dar nu toţi francizorii oferă pregătire la acelaşi nivel de calitate pentru francizaţii lor. Despre cum poate un potenţial francizat afla dacă francizorul vizat de el este capabil de a oferi o pregătire bună sau nu, vom vorbi într-un alt articol.

Dacă nu se oferă, însă, o pregătire adecvată noului francizat, acesta va fi nevoit să îşi realizeze toate operaţiunile afacerii prin încercări, de fiecare dată, pînă reuşeşte să obţină rezultatul corect. Acest lucru nu este nimic altceva decît o pierdere de timp şi are ca rezultat o calitate slabă a produselor sau a serviciilor oferite.

Cine se "antrenează"? În cele mai multe cazuri pregătirea realizată de francizor nu se limitează doar la francizat, ci trebuie făcută atît cu angajaţii francizatului, cît şi cu personalul companiei francizorului. De asemenea, training-ul nu ar trebui făcut doar cu noii angajaţi, ci ar trebui să fie un proces continuu, pentru angajaţii actuali, fie că sînt ai francizatului, fie ai francizorului.

De ce această continuitate? Tehnologiile evoluează destul de rapid, iar francizorul se va vedea pus în poziţia de a implementa tehnici noi şi mai eficiente, fie că este vorba de procesul de fabricaţie al unui produs, fie că este vorba de metode de oferire a unui serviciu. Pentru a le putea implementa, francizorul are astfel nevoie ca angajaţii săi, francizaţii săi şi personalul acestora să fie familiarizaţi cu aceste ultime noutăţi. Şi, avînd în vedere ritmul dezvoltării tehnologice, înnoirea cunoştinţelor devine foarte importantă, iar performanţele personalului angajat se pot îmbunătăţi printr-o pregătire suplimentară.

Cine "antrenează" francizaţii? Aceasta diferă de la francizor la francizor, în funcţie, în general, de mărimea companiei pe care o conduce. Uneori cel care oferă training-ul poate fi francizorul însuşi, alteori acesta formează o echipă care realizează pregătirea francizaţilor, a angajaţilor acestuia precum şi a noilor angajaţi ai francizorului. Această echipă este condusă de un director de training.

Acest director de training trebuie să formeze atît abilităţile operaţionale ale francizaţilor, angajaţilor acestora şi ale personalului firmei francizoare, dar şi să insufle acestora o atitudine pozitivă şi încredere în sine. Încrederea în forţele proprii şi conştiinţa valorii proprii sînt elemente cheie în asigurarea succesului unei afaceri. De aceea, francizatul trebuie să fie mîndru că este parte a respectivului sistem de franciză, că alăturîndu-se acestui sistem el obţine prestigiu, nu doar profit personal.

Antrenorul principal - directorul programului de training

Directorul de training trebuie să poată explica diferitele cerinţe ale postului, politici, proceduri şi modalităţile de realizare a tuturor cerinţelor din cadrul afacerii. El sau ea trebuie să aibă experienţă şi să cunoască îndeaproape toate aspectele practice ale fiecărei operaţiuni din cadrul afacerii, precum trebuie să aibă şi capacitatea de a insufla în francizat şi angajaţii acestuia un sentiment de încredere în afacere, ca şi un sentiment de raportare la aceasta.

Directorul programului de training este, de obicei, selectat de către francizor. În unele cazuri el sau ea este un fost francizat care a condus cu succes o unitate din cadrul sistemului. Mulţi francizori, însă, nu au şansa selectării unui francizat care să devină directorul programului de training şi aleg dintre acele persoane care au că-pătat experienţă lucrînd în cadrul poziţiilor de conducere din firma francizoare. Acest director poate fi şi o persoană din afara companiei, dacă are o experienţă relevantă pentru a deţine o astfel de funcţie. De asemenea, poate fi şi o persoană din cadrul organizaţiei, care a lucrat la dezvoltarea proceselor implicate în operarea afacerii.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb