Viitorul digital şi implementarea ideilor inovatoare în acest domeniu nu pot fi realizate fără colaborarea dintre companii şi angajaţi, cei din urmă putând contribui la acest lucru prin dobândirea şi creşterea competenţelor digitale, au afirmat, ieri, participanţii la Forumul Dell Technologies, care a avut loc în Bucureşti.
"În ultimii ani am învăţat şi reînvăţat importanţa tehnologiei, a computerelor personale, a reţelelor de comunicaţii, a infrastructurii digitale, a conceptului multi-cloud, care au căpătat noi dimensiuni în perioada pandemiei Covid 19 şi după aceea. Bazele de date au crescut exponenţial şi acum ar trebui să ne ocupăm de optimizarea lor în funcţie de locaţia în care se află. Dar întreaga activitate din domeniul IT trebuie să respecte regulile de mediu, să fie una rezilientă şi să continuie implementarea conceptului ESG. Iar acest lucru se va realiza prin inovare continuă, ceea ce va deschide noi perspective pentru activitatea din acest domeniu", a spus, în deschiderea evenimentului Michael Dell, fondator, preşedinte şi CEO al companiei Dell Technologies.
"Tehnologia a jucat un rol esenţial în ultimii doi ani, dar pandemia nu a dispărut încă din viaţa noastră. Dar pe lângă aceasta sunt în continuare multe provocări care ne atrag atenţia: de la provocările de mediu care sunt mai mari ca oricând, la cele de echitate, incluziune, accesibilitate - pe care le înţelegem acum mai bine ca oricând -, până la asediile la securitatea cibernetică şi nu numai. De aceea trebuie să folosim tot ce e mai bun în tehnologie şi să găsim în continuare cele mai bune soluţii. Împreună, în ultimii ani, am găsit noi modalităţi de a rămâne conectaţi, productivi şi sănătoşi şi suntem pregătiţi pentru un viitor digital", a declarat Valentin Stănescu, general manager pentru România, Bulgaria şi zona Adriatică, în cadrul companiei Dell Technologies.
Importanţa tehnologiei în domeniul digital a atras companiilor mai multe provocări, printre care cea mai importantă este cyberdefense sau cybersecurity în contextul creşterii numărului atacurilor cibernetice DDos şi, în special, de tip malware sau ransomware.
"Industria IT a înregistrat multe provocări şi schimbări, ne confruntăm cu o explozie a datelor, dar avem parte de multi-cloud, aplicaţii moderne şi o infrastructură care s-a dezvoltat exponenţial şi care a contribuit la evoluţia digitală. Printre provocările cu care ne confruntăm se numără atacurile cibernetice şi turbulenţele geopolitice care duc la intensificarea acestor atacuri. Cum putem să fim mai siguri împotriva acestor atacuri al căror număr a crescut simţitor anul trecut, dar anul acesta a depăşit orice previziune? Ştim că oricine poate fi acum victima unui atac cibernetic, iar acest lucru ne este confirmat de faptul că un atac ransomware are loc, la nivel global, la fiecare şase secunde. De aceea, în fiecare zi trebuie să fim atenţi la protecţia bazelor de date pe care le folosim. Ideal ar fi să avem baze de date esenţiale, neconectate la internet - şi, dacă se poate, fără legătură cu reţeaua internă a companiei -, pe care să le folosim imediat după un atac cibernetic. Recomandăm ca astfel de baze (care conţin minimul de informaţii necesare desfăşurării activităţii sau mai bine zis continuării acestor) sau de sisteme CRS să fie implementate de instituţiile publice, de instituţiile financiare, dar şi de marile companii care au baze de date ce pot reprezenta o motivaţie pentru hackeri", a spus Adrian McDonald, preşedintele EMEA în cadrul companiei Dell Technologies.
De aceea, pentru combaterea atacurilor respective şi pentru creşterea gradului de securitate a reţelelor de comunicaţii şi a infrastructurii digitale, companiile trebuie să investească în noile tehnologii inovatoare şi în pregătirea angajaţilor pentru dobândirea de noi competenţe digitale.
"Sunt doi vectori determinanţi pentru progres: inspiraţia umană şi inovaţia tehnologică. Companiile s-au organizat într-un timp foarte scurt, dar efortul şi-a făcut simţită prezenţa asupra angajaţilor, care sunt epuizaţi. Conform unui studiu realizat de Dell la nivel global şi în care am intervievat peste 10.500 de factori de decizie din peste 40 de ţări şi din diverse domenii de activitate, 58% dintre respondenţi consideră că potenţialul angajaţilor de a inova este restricţionat de cultura organizaţională. 50% spun că ar putea rămâne în urmă, deoarece nu au tehnologia potrivită. 44% dintre respondenţi se tem că vor rata oportunitatea de a deveni o afacere agilă şi 70% recunosc că organizaţia lor ar putea fi şi mai expusă atacurilor cibernetice", a arătat Valentin Stănescu.
Managerul general al companiei Dell pentru România, Bulgaria şi zona Adriatică afirmă că în general firmele îşi pot sprijini şi stimula angajaţii să continuie să inoveze concentrându-se pe trei zone cheie. Prima ar fi folosirea avantajului oferit de conectivitate, cu condiţia admiterii că munca este mai degrabă un rezultat decât o activitate fizică.
"În acest caz ar trebui să oferim angajaţilor conectivitate sigură şi instrumentele necesare pentru a avea rezultate, dar în acelaşi timp să încercăm să le oferim şi nişte măsuri de protecţie susţinute de companie şi gândite pentru a proteja timpul liber al acestora. Pentru că, în ciuda faptului că au lucrat de la distanţă în ultimii doi ani, 69% dintre respondenţi nu se bucură încă de un echilibru între activitatea depusă la locul de muncă şi viaţa privată. Cu toate acestea, 73% consideră că trecerea la un regim de muncă hibrid ar crea un mediu de muncă mai bun", a spus Valentin Stănescu.
A doua zonă cheie o constituie obţinerea unei creşteri accelerate printr-o productivitate mai bună.
"Ideea este de a lăsa angajaţii să facă ce ştiu ei şi ce pot face mai bine (...) şi să transferăm către tehnologie ceea ce poate fi făcut mai bine de către aceasta. Aproape trei sferturi dintre respondenţii la sondajul nostru spun că locul de muncă reprezintă o parte esenţială a identităţii lor. Cu toate acestea, în prezent doar 44% beneficiază de un loc de muncă unde se simt stimulaţi mental, unde nu au activităţi repetitive. Cercetările recente arată că oamenii ar aprecia mai mult tehnologia, dacă beneficiile personale ar fi mai clare. Aşadar un parteneriat om-maşină, regândit, poate deschide noi linii de business, poate ajuta companiile să facă faţă deficitului de forţă de muncă şi poate să crească gradul de utilitate", a precizat Valentin Stănescu.
A treia zonă cheie, în opinia domniei sale, se referă la un avans rapid prin empatie, ceea ce presupune concentrarea pe liderii organizaţiilor care să ne asigure că cei aflaţi acolo moderează empatia în tot ceea ce fac: de la modul în care tratează angajaţii, la a propune şi implementa soluţiile tehnologice care pun pe primul loc experienţa utilizatorului final, dar şi programe de schimbare bine gândite care să stimuleze entuziasmul şi motivaţia oamenilor.
"În prezent, 84% dintre respondenţii la studiul nostru susţin că liderii lor le neglijează punctele de vedere şi unul din trei respondenţi afirmă că liderii tratează personalul ca fiind dispensabil. Transformarea digitală nu li se întâmplă oamenilor, ci se realizează cu oameni", a adăugat Valentin Stănescu.
Managerul general Dell Technologies pentru România, Bulgaria şi zona Adriatică a concluzionat spunând că multe companii au realizat transformări fascinante în ultimii ani, "efortul a fost remarcabil, dar, uneori, poate prea tehnocrat acordând o atenţie limitată factorului uman al transformării digitale".
1. DELL O.K
(mesaj trimis de rad gheorghita în data de 17.11.2022, 14:03)
Ce sa zic, recomandarea Dl-ui Adrian McDonald, preşedintele EMEA în cadrul companiei Dell Technologies mi se pare de bun simt dar nu merge in Romania deoarece tocmai Institutiile Statului nu au Soft Licentiat, nu actualizeaza programele de Antivirus si mai ales Sistemele de Operare. Eu acasa am un Laptop DELL cu Windows 10 /S preinstalat care mi-a fost actualizat automat la WINDOWS 11/S. Multumesc DELL. Dar am vazut ca primarul de la noi foloseste in primarie tot windows 10. Tehnica si tehnologia sunt bune dar angajatii IT nu sunt pregatititi in domeniul cyberdefense si sunt destui de putini in institutiile statului. In sprijinul celor afirmate de mine aduc acel caz real cu un tanar cu 4 clase a dat un atat la sediul unei politii si, culmea, la Consiliul Judetean din Cluj !! unde sunt cei mai multi specialisti IT . NU SE POATE ASA CEVA !
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.11.2022, 21:19)
Deci, da! Esti fabulos cu Windows 10S, actualizat automat la 11S.
Primarul vostru e de la Paroseni?
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 17.11.2022, 23:16)
...cu ceva PARTICIPARE REALA a factorului uman sau colab exclusiva tasta 1, tasta 2...cum se proced acum in multe domenii...romanesti?