Transparenţa, corectitudinea şi eficienţa în domeniul achiziţiilor publice de servicii de publicitate sînt facilitate începînd cu data de 19 august 2005 de site-ul www.publicitatepublica.ro, care este gestionat de Agenţia pentru Strategii Guvernamentale. În conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă nr.40/2005 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, instituţiile publice au obligaţia de a publica pe site: invitaţia de participare, anunţul de participare sau un anunţ referitor la procedura care să conţină şi criteriile de evaluare şi algoritmul de calcul, un referat de oportunitate, anunţul de atribuire a contractului, precum şi un raport de evaluare a impactului achiziţiei de publicitate. Contractul de publicitate media este definit astfel - "contract de achiziţie publică de servicii avînd ca obiect crearea, producerea şi/sau difuzarea de reclamă sau alte forme de promovare prin intermediul mijloacelor de informare în masă scrise, audiovizuale şi electronice".
Prevederile legii se aplică pentru orice contract de publicitate din bani publici, cu valoare mai mare de 2000 euro. Nerespectarea prevederilor se sancţionează cu amendă între 2 şi 75 de milioane de lei. Site-ul www.publicitatepublica.ro este finanţat şi gestionat de Agenţia pentru Strategii Guvernamentale.
Valeriu Turcan, Preşedintele Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale, a declarat că site-ul face posibil controlul presei şi al cetăţenilor asupra alocării de bani publici pentru publicitate, el fiind rezultatul unei excelente colaborări între societatea civilă şi Guvernul României.