Transportul elevilor către unităţile de învăţământ reprezintă o problemă pe care autorităţile nu reuşesc să o rezolve într-un mod convenabil pentru toate părţile. Asociaţia Elevilor din Constanţa, Asociaţia Elevilor din Bucureşti şi Ilfov, Asociaţia Vâlceană a Elevilor şi Asociaţia Elevilor din Maramureş - cer Guvernului să oprească angajarea răspunderii pe tema ordonanţei 51/2019 care a scos transportul judeţean din sfera serviciilor publice şi doresc ca această ordonanţă să fie res-pinsă în Parlament.
Cele patru asociaţii de elevi au trans-mis un comunicat de presă pe această temă: "Dorim să precizăm faptul că, încă de la început, am fost sceptici privind această măsură, având în vedere următoarele aspecte: < < Abrogarea > > OUG nr. 51/2019 este irealizabilă, ea cuprinzând norme de modificare, care, în conformitate cu prevederile Legii nr. 24/2000 privind tehnica legislativă nu pot fi abrogate. Proiectul de lege pentru aprobarea acestei ordonanţe se află în Parlamentul României la acest moment, fiind astăzi pe ordinea de zi a şedinţei de plen de la Camera Deputaţilor. Astfel, având în vedere faptul că procedura este una mai rapidă şi mai sigură, suntem de părere că soluţia legislativă ar fi respingerea ordonanţei în plenul Camerei Deputaţilor, lucru pe care Guvernul României ar trebui să îl sprijine. În contextul angajării răs-punderii, Guvernul a anunţat că va uza de această procedură constituţională pentru a rezolva mai multe probleme, majoritatea dintre ele controversate, astfel existând riscul ca Guvernul să pice şi problema transportului să nu fie rezolvată, ba chiar înrăutăţită. Totodată, există jurisprudenţă a Curţii Constituţionale a României privind angajarea răspunderii pe proiecte de legi care se află în Parlament, asupra căreia instanţa a decis că este neconstituţională".
Cele patru asociaţii de elevi au precizat că Guvernul României nu a făcut public proiectul legislativ pe care îşi va angaja răspunderea în ceea ce priveşte această ordonanţă de urgenţă, iar acestea au aflat că proiectul ar propune o soluţie legislativă care nu ar rezolva problema, ci ar înrăutăţi-o prin faptul că realizarea de achiziţii publice pentru transportul elevilor de către consiliile judeţene: "Nu numai că această măsură este una nesigură, deoarece stă în voinţa sau lipsa de voinţă a operatorilor de transport de a realiza aceste curse, dar ea nu rezolvă problema reducerilor elevilor care acum nu mai pot fi acordate de către consiliile judeţene. Astfel, dacă Guvernul plănuieşte să îşi angajeze răspunderea pe această variantă, ar fi mai oportun să nu o facă, deoarece riscă să mai aducă o lovitură elevilor din mediul rural, punând astfel sub semnul întrebării dacă vor avea aceştia vreodată asigurat trans-portul". Elevii consideră că problema care opreşte decontarea navetei elevilor o reprezintă tarifelele maximale impuse de către Guvern printr-o hotărâre din 2016, iar ea ar putea fi rezolvată dacă Ministerul Educaţiei ar realiza şi propune un proiect pentru abrogarea acestei hotărâri.
1. Si rutele pe care nu exista operatori?
(mesaj trimis de Mihaela în data de 11.12.2019, 16:36)
Noi avem 12 liceeni care parcurg zilnic 30km dus-intors pe un traseu nedorit de vreun operator. Ne-am organizat ca parinti intr-o asociatie, si o "sponsorizam" din banii nostri ca sa platim un sofer si motorina in mod legal. Ne costa mai ieftin decat taxiul, dar nimeni nu ne va deconta vreodata eforturile, caci nu avem "abonament" si nici macar "factura". Dar copiii mai putini norocosi sau parintii care nu se pot orgnaiza astfel, ce pot sa faca? Sunt parinti care abia isi pot plati facturile, daramite transportul copilului la o scoala dinafara comunei? Cazul cu copii in caruta este de admirat, pentru indarjirea acelor parinti! Haideti cu legislatia, ca ne raman copiii fara scoala!!!!