O curte de apel din Roma a decis să suspende o hotărâre dată săptămâna trecută de un tribunal din Italia, care a decis interzicerea în mod oficial a serviciului de ride-sharing "Uber", pe motiv că aplicaţia nu poate fi utilizată în ţară şi că firma nu îşi poate face publicitate serviciilor sale pe plan local. Blocarea companiei americane a venit dupa ce mai multe grupuri de taxi italiene au susţinut că "Uber" a creat concurenţă neloială.
Cu toate acestea, conform publicaţiei Fortune, un judecător de la curtea de apel a suspendat hotărârea instanţei inferioare, care interzicea activitatea companiei de ride-sharing în Italia, permiţând astfel "Uber" să continue să furnizeze servicii până când apelul la proces se va finaliza.
Într-o declaraţie, un reprezentant al "Uber" a afirmat că firma va "continua lupta împotriva hotărârii, în speranţa că italienii vor putea să se bucure de beneficiile tehnologiei moderne, care asigură transportul de încredere prin simpla apăsare a unui buton".
Această luptă între industria de taxi şi platforma americană de ride-sharing evidenţiază influenţa grupurilor de lobby, scrie Medium.com. Procesul dintre "Uber" şi grupurile de taxi italiene ilustrează modul în care autorităţile conservatoare şi protecţioniste acţionează, şi, de asemenea, demonstrează cât de populară este aplicaţia care face legătura între şoferi şi clienţi.
"Uber" a câştigat teren în condiţiile în care, la Roma spre exemplu, o cursă de 45 de minute (sau mai mult) de la aeroportul Fiumicino până în capitală costă o sumă fixă (aproximativ 40 de euro) în cazul în care taxiul este licenţiat în Roma, însă cursa poate fi de două ori mai scumpă atunci când taxiul este licenţiat în altă parte (precum în Fiumicino).
Tocmai din acest motiv expansiunea "Uber" în Italia s-a întâmplat rapid, deoarece utilizatorii italieni găsesc atrăgătoare oferta companiei, iar confuziile sunt eliminate prin faptul că preţul este standardizat.
"Uber" operează în cinci dintre cele mai mari oraşe din Italia - Milano, Torino, Padova, Genova şi Roma.