Metrorex a semnat, ieri, contractul de execuţie a lucrărilor pentru extensia reţelei de metrou pe tronsonul Parc Bazilescu - Lac Străuleşti. Valoarea contractului este de 714.731.097 de lei, exclusiv TVA, finanţarea urmând să fie asigurată prin alocaţii de la bugetul de stat.
Câştigătorul licitaţiei este asocierea Astaldi, Somet SA, TIAB SA şi UTI Construction & Facility Management SA, arată un comunicat remis redacţiei.
Lucrările care fac obiectul contractului cuprind atât realizarea elementelor de structură, respectiv construcţii tunele, galerii, staţii, depou de metrou, terminal multimodal, Park & Ride, cât şi instalaţiile aferente în vederea punerii în funcţiune cu călători a noului tronson. Durata asumată prin contract pentru execuţia şi finalizarea lucrărilor este de 30 luni.
Contractul înglobează totalitatea lucrărilor necesare pentru extinderea reţelei de metrou, respectiv a Racordului 2 al Magistralei 4, cu două noi staţii, fiind prevăzute în acest sens lucrările de structură tunel (1,3 km), structura aferentă celor două staţii (Laminorului şi Lac Străuleşti), depou de metrou, terminal multimodal şi Park & Ride precum şi principalele dotări cu instalaţiile şi echipamentele necesare pentru punerea în funcţiune cu călători a obiectivului.
În proiect, Metrorex a prevăzut amenajarea terenurilor la suprafaţă prin realizarea unui Nod intermodal în Zona Lac Străuleşti - parcare şi autogară (Park & Ride Străuleşti) pentru călătorii din zona periurbană de nord-vest a capitalei.
Pe lângă proiectele care vizează dezvoltarea zonei s-a avut în vedere şi dezvoltarea viitoare a localităţilor limitrofe Bucureştiului din zona de Nord, dintre care cele mai importante fiind Mogoşoaia, Buftea şi Chitila. Proiectul extinderii metroului a avut în vedere faptul că DN 1A reprezintă o importantă cale de penetraţie în Bucureşti, considerându-se necesar să se realizeze o parcare pentru cei care doresc să-şi continue călătoria spre oraş cu metroul. Astfel, prin modul în care a fost conceput proiectul este prevăzută posibilitatea extensiei liniei respective cu alte staţii spre zona de nord-vest, înspre localităţile Mogoşoaia şi Buftea.
Metrorex pregăteşte şi urmează să elaboreze studiul de fezabilitate care vizează extinderea liniei 4 de metrou de la staţia Gara de Nord la staţia Gara Progresul, realizându-se astfel o legătură directă de tip metrou între nord-vestul şi sudul capitalei.