Asociaţia pentru protecţia consumatorilor (APCONS) a solicitat Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) declanşarea unui control tematic la "Euroins", argumentând că a primit numeroase sesizări din partea consumatorilor, care au reclamat grave încălcări ale legii din partea asiguratorului.
Reclamaţiile se referă la faptul că "Euroins" nu achita despăgubirea în termenul legal, iar atunci când ajunge să achite despăgubirea, o face, în cele mai multe cazuri, doar parţial, se arată într-un comunicat al APCONS, citat de CurierulNational.ro.
Alte reclamaţii privesc faptul că "Euroins" nu achită despăgubirea în contul indicat de către păgubitul RCA, încălcând astfel normele ASF, practicând abuzuri de ordin tehnic care afectează interesul păgubitului RCA de a avea un bun care trebuie adus din punct de vedere tehnic şi estetic, în situaţia dinainte de producerea evenimentului asigurat, ignorând cu bună ştiinţă soluţiile tehnice transmise de către service şi experţii tehnici.
Pe de altă parte, asiguraţii au reclamat faptul că "Euroins" nu respectă prevederile legale privind termenul de efectuare a constatărilor de daune şi subevaluează valoarea de piaţă a autovehiculului, prin încadrarea intenţionat greşită a autovehiculului într-o categorie care nu are niciun fel de dotări auxiliare, maşina fiind considerată a fi echipată doar cu dotări standard. Diferenţa de cost dintre un autovehicul cu dotări standard şi unul cu dotări suplimentare poate ajunge şi la 70%, în sensul creşterii valorii autovehiculului, potrivit comunicatului citat.