Băncile trebuie să adopte un cod de conduită privind relaţiile cu clienţii, mai ales după ce populaţia a trecut printr-un proces dur de educaţie atât privind drepturile, cât şi obligaţiile contractuale, în urma adoptării OUG 50/2010, consideră directorul general al UniCredit Ţiriac Bank, Răsvan Radu. Domnia sa a recunoscut că încrederea clienţilor băncilor a fost afectată de implementarea Ordonanţei 50 privind creditele populaţiei.
Potrivit Mediafax, Răsvan Radu crede că odată ce a trecut "valul cu OUG 50" şi încep să fie rezolvate cazurile în instanţă, clienţii învaţă într-o măsură mult mai mare decât până acum care sunt "mai exact" drepturile lor, le vor cere mai insistent băncilor, dar vor învăţa şi "până unde merge dreptul lor".
"Într-un fel, OUG 50 a fost o educare a populaţiei, făcută într-un mod foarte dur, deşi putea fi realizată mult mai bine utilizând alte metode", a concluzionat domnul Radu. OUG 50/2010 a fost adoptată de Guvern în luna iunie 2010, pe baza unui proiect elaborat de ANPC, care transpune în legislaţia românească Directiva Europeană 48/CE/2008.