UniCredit Bank a organizat în Bucureşti, într-o locaţie centrală din Piaţa Charles de Gaulle, primul Mortgage Center - o sucursală dedicată exclusiv activităţii de acordare de credite ipotecare, un concept pe care, în timp, banca îl va extinde şi către alte oraşe importante din ţară, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, Mortgage Center dispune de o echipă dedicată de experţi în activităţile pe care le presupune accesarea unui credit pentru achiziţia unei locuinţe - specialişti bancari cu experienţă în domeniul finanţărilor de tip ipotecar, cu o cunoaştere foarte bună a pieţei de profil şi a proceselor specifice acestui tip de finanţare. Deschiderea sucursalei specializate în finanţări ipotecare vine în completarea serviciilor privind acordarea de credite ipotecare oferite de bancă în toate sucursalele sale din întreaga ţară şi se doreşte un răspuns la nevoile identificate în rândul clienţilor, de a beneficia de un singur punct de contact şi soluţionare a cererii lor, precum şi de o expertiză dedicată, în condiţiile în care produsele de tip ipotecar implică o complexitate mai mare iar procesul de creditare, un nivel mai ridicat de cunoştinţe şi expertiză.
Antoaneta Curteanu, Vicepreşedinte Executiv Divizia Retail în cadrul UniCredit Bank: "Achiziţia unei locuinţe este un moment important în viaţă, cu implicaţii raţionale şi emoţionale importante, iar decizia nu este una uşoară - oamenii au temeri şi întrebări privind finanţarea, găsirea locuinţei care să corespundă nevoilor şi dorinţelor lor, păstrarea unei stabilităţi financiare în viitor. Pentru noi, la UniCredit, creditul ipotecar este un produs central al ofertei pentru persoane fizice şi, în aceste condiţii, vrem să le oferim clienţilor noştri un cadru optim în care să poată lua deciziile cele mai potrivite pentru ei. Acesta este raţionamentul lansării conceptului de Mortgage Center: clienţii beneficiază de suportul necesar din partea unor specialişti dedicaţi, cu o foarte mare experienţă în domeniu, în toate etapele procesului - de la criteriile privind alegerea locuinţei, la verificarea eligibilităţii şi întocmirea dosarului pentru accesarea finanţării, la semnarea documentaţiei pentru finanţările aprobate şi până la accesarea fondurilor. Acesta este modul nostru de a fi aproape de clienţii noştri, într-un moment important din viaţa lor, de a fi Banca pentru lucrurile care contează".
În paralel cu deschiderea primei sucursale Mortgage Center, UniCredit Bank lucrează şi la îmbunătăţirea experienţei clienţilor care optează pentru un credit ipotecar, venind în întâmpinarea lor cu materiale care să-i ghideze în alegerea locuinţei dorite. Totodată, procesul de creditare a devenit unul mult mai transparent ca urmare a implementării unor notificări menite să informeze şi să ghideze clienţii în fiecare etapă.
Un studiu calitativ realizat de UniCredit prin intermediul Exact Research în rândul persoanelor care au trecut prin procesul de achiziţie a unui credit ipotecar a indicat faptul că, într-o proporţie covârşitoare, criteriul cel mai important pentru clienţi atunci când aleg o instituţie financiară pentru a accesa un credit ipotecar este relaţia cu specialistul din sucursală - modul în care sunt informaţi, în care decurge comunicarea pe tot parcursul procesului. Urmează, în ordinea importanţei acordate, experienţa anterioară cu banca respectivă (prin intermediul altor tipuri de produse, precum carduri salariale, sau împrumuturi), costul împrumutului (ratele lunare şi costul total al creditului, valoarea şi tipul ratei dobânzii), criteriile de eligibilitate pentru împrumut, se arată în comunicat.