utilizarea tehnologiei Web 2.0 în companii din întreaga lume.

C.P.
Ziarul BURSA #Companii #IT / 14 aprilie 2008

Cisco a prezentat recent rezultatele unui studiu privind utilizarea tehnologiei Web 2.0 în companii din întreaga lume. Studiul arată că odată cu adoptarea pe scară tot mai largă a tehnologiilor video şi Web 2.0, companiile devin din ce în ce mai interesate de utilizarea comunicaţiilor video pentru extinderea activităţilor comerciale, atragerea unui număr sporit de clienţi, îmbunătăţirea colaborării între angajaţi şi implementarea unor mijloace de comunicare ecologice.

Mai mult de jumătate dintre cei 850 de decidenţi IT intervievaţi au declarat că utilizează deja instrumente bazate pe tehnologiile video şi Web 2.0. Alţi 25% au declarat că au în vedere implementarea unor astfel de instrumente. Totuşi, cei mai mulţi dintre cei intervievaţi consideră că mai au multe lucruri de făcut pentru pregătirea reţelelor în vederea implementării tehnologiilor Web 2.0 şi video pentru asistarea comunicaţiilor şi a colaborării la nivel de companie.

Tehnologiile video şi Web 2.0, cum ar fi blog-urile, site-urile wiki, teleprezenţa şi conferinţele Web, ajută companiile să ţină pasul cu schimbările foarte dinamice din domeniul aplicaţiilor şi al serviciilor IT. Aproape 30% dintre companiile studiate au raportat că principalul aspect comercial în favoarea investiţiilor în instrumente video şi Web 2.0 este abordarea cererii sporite a clienţilor pentru produse şi servicii inovatoare. Un alt factor avut în vedere pentru instalarea de aplicaţii video este preocuparea pentru aspectele ecologice (26%).

"Adoptarea pe scară largă a tehnologiilor video şi Web 2.0 va depinde de gradul în care planurile de dezvoltare ale companiilor se vor corela cu cerinţele de extindere a activităţilor şi de obţinere a unor avantaje concurenţiale. Având în vedere actuala globalizare şi dispersare a forţei de muncă, rolul domeniului IT va fi trecerea de la simpla administrare a operaţiilor din reţea la modelarea impactului companiei prin implementarea de soluţii inovatoare privind comunicarea şi colaborarea dintre angajaţi, clienţi şi parteneri de afaceri." (Marie Hattar, Senior Director of Network Systems, Cisco)

În actuala eră a angajaţilor dinamici, informaţi şi colaborativi, caracterizată de sporirea importanţei colaborării globale, a orizontalizării structurilor organizaţionale şi a interactivităţii, companiile trebuie să utilizeze instrumentele de comunicaţii într-o manieră inovatoare pentru a-şi mări gradul de adaptabilitate la schimbările dinamice de pe piaţă. Aproape jumătate dintre respondenţi anticipează extinderea implementării tehnologiilor video în următorii cinci ani, considerând că principalii factori de stimulare comercială sunt eficientizarea colaborării cu angajaţii la distanţă (66%) şi reducerea cheltuielilor de deplasare (56%).

"La JWT, o companie multidisciplinară de soluţii de comunicaţii globale, exprimarea şi împărtăşirea ideilor între angajaţi, clienţi şi parteneri prin intermediul reţelei constituie un aspect extrem de important. La baza acestei viziuni este reţeaua "glocalizată". Tehnologiile facilitează colaborarea prin formarea de comunităţi autonome sprijinite de iniţiative bazate pe utilizarea tehnologiei Web 2.0." (James Hudson, Chief Information Officer, Worldwide, JWT)

Demn de atenţie este faptul că, în Statele Unite, companiile care intenţionează să utilizeze în următorii cinci ani tehnologii pentru videoconferinţe sunt, în acelaşi timp - conform evaluărilor de profitabilitate pe parcursul unui an fiscal - companiile cu potenţialul cel mai sporit de dezvoltare rapidă. Pe de altă parte, se estimează că, în următorii cinci ani, companiile cu ritm de dezvoltare rapid din Europa şi din ţările cu economii în dezvoltare vor implementa instrumente bazate pe tehnologia Web 2.0.

"Colaborarea se poate dovedi un factor determinant în schimbarea tacticilor comerciale ale companiilor. Tehnologiile pentru facilitarea colaborării sunt esenţiale nu doar pentru îmbunătăţirea eficienţei operaţionale şi a productivităţii, ci şi pentru crearea unor locuri de muncă care stimulează responsabilitatea ecologică. Cu toate acestea, pentru punerea în practică a acestui deziderat, decidenţii IT trebuie să conlucreze cu cei comerciali în vederea implementării unor strategii pe termen lung care să plaseze aceste tehnologii într-un context mai larg care să faciliteze dezvoltarea companiilor." (John Kaltenmark, Global Managing Director, Accenture Technology Consulting)

Rezultatele studiului mai evidenţiază şi următoarele aspecte:

În afară de costuri, principalul obstacol în calea implementării tehnologiilor video îl constituie problemele asociate cu menţinerea securităţii reţelelor (27%).

Respondenţii consideră că, pe măsură ce companiile vor "suprapune" tehnologiile video şi Web 2.0 peste aplicaţiile colaborative actuale, complexitatea structurilor IT va spori semnificativ.

Doar un număr redus de companii consideră că reţelele lor existente sunt pregătite pentru implementarea tehnologiilor video, principalele probleme fiind lăţimea de bandă insuficientă şi capacitatea redusă a infrastructurilor de reţea.

În general, decidenţii IT ai companiilor din Statele Unite consideră că reţelele îşi vor mări gradul de complexitate, fapt care va conduce la sporirea costurilor de administrare, însă şi la creşterea mobilităţii.

Acest studiu include răspunsurile a peste 850 de decidenţi IT din companii cu mai mult de 1000 de angajaţi din şapte ţări: Statele Unite, Marea Britanie, Franţa, Germania, India, Rusia şi Brazilia. Studiul a fost redactat şi analizat în toamna anului 2007 de către firma independentă de cercetare a pieţei Illuminas.

Despre Cisco Systems

Cisco, (NASDAQ: CSCO) este liderul mondial în comunicaţiile Internet care transformă modul de conectare, de comunicare şi de colaborare interpersonală.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb