Vânzările Dacia la nivel global au scăzut în primul semestru al acestui an, cu 2,9%, la 176.852 de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, reflectând, în principal, încheierea programului de tip "rabla" din Franţa şi probleme de aprovizionare privind motoarele diesel, potrivit unui raport transmis ieri de Renault, citat de Mediafax.
Duster-ul a avut, însă, performanţe bune în Europa, cu 70.788 de unităţi vândute şi o cotă de piaţă de 12,6%, ocupând locul al doilea pe segmentul crossover, se arată în raportul grupului francez.
Pe de altă parte, vânzările modelului Sandero au coborât cu 52% la nivel global, la 46.075 unităţi, cu un declin foarte pronunţat pe piaţa franceză, cauzat de încheierea programului guvernamental de bonusuri pentru renunţarea la un automobil învechit în favoarea unei maşini noi, cu un consum eficient de carburant.
În aceste condiţii, Dacia şi-a menţinut cota de piaţă de 1,5% în Europa.
Vânzările Dacia în Europa au scăzut cu 3,7% în primul semestru, la 126.918 autovehicule, în timp ce declinul de pe piaţa franceză a fost de 21,6%, la 50.413 unităţi.
În regiunea Euromed (Europa de Est, Turcia şi Africa de Nord), vânzările Dacia au stagnat, la peste 47.000 de unităţi.
În regiunea Asia-Africa, vânzările constructorului român au scăzut cu 5,2%, la 2.596 de maşini.
Vânzările Renault la nivel global au crescut cu 1,9% în primul semestru, la 1,374 milioane de maşini, iar veniturile grupului au urcat cu 7,3%, la 21,1 miliarde euro. Profitul net al Renault a crescut cu peste 50%, la 1,2 miliarde euro.